AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:24 #1 Skrevet søndag kl. 21:24 Du som har hatt det, hvordan var det? Jeg er vaksinert for ca 1 år siden, men tror jeg har det nå. Hostet i over en mnd, spesiell hoste som river og klør nesten, roet seg på dagtid, men kveld og natt fortsatt mye. Føler jeg er skånet ved at jeg har vaksinen og fått mildt forløp, men fortsatt plagsomt. Anonymkode: c1e50...076
moomino Skrevet søndag kl. 21:26 #2 Skrevet søndag kl. 21:26 Ved mistanke om kikhoste ska en ta kontakt med lege. Så en får behandling raskest mulig https://www.helsenorge.no/sykdom/infeksjon-og-betennelse/kikhoste/#:~:text=Kikhoste behandles vanligvis med,er behandling og undersøkelser gratis. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:32 #3 Skrevet søndag kl. 21:32 Jeg har hatt det. Er vaksinert, men det var ille nok. Legen sa at dersom jeg ikke hadde vært vaksinert ville jeg blitt kjempesyk. Jeg hostet, hostet, hostet og hostet. En slags tørrhoste, som kiket etter hver hostekule. Hostet på meg ribbeinsbrudd og sprengte blodkarene i begge øynene. Hostet så jeg tissa på meg gjorde jeg også. Flere ganger. Hadde feber første uken. Ellers var det bare hoste. Gikk over etter ca.4 måneder. Anonymkode: 06c49...575
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:34 #4 Skrevet søndag kl. 21:34 Hostet mer og mer for hver uke som gikk. Hostet hvert minutt i over 3 måneder, hostet til jeg kastet opp og tisset på meg om natten. Hostet på meg ribbeinsbrudd på slutten. Helt forferdelig. Det som er med kikhoste er at du får ikke positiv test hvis du tester for seint, etter 1-2 uker så får du negativ test selvom symptomene sitter i kroppen i mange uker. akkurat som med korona viruset, man må teste i starten for å få positiv test. Kikhoste er noe av det verste jeg har opplevd, ingen søvn eller hvile. Ingenting som hjelper, men går over etter noen måneder. God bedring. Anonymkode: f2c17...c1d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:38 #5 Skrevet søndag kl. 21:38 Før ble det kalt 100 dagers hosten. Det bkir bedre. Vurdert hostesaft på nattestid? Anonymkode: 6ebe9...d86
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:05 #6 Skrevet søndag kl. 23:05 Helt jævlig. Kiket flere ganger i timen. Kikingen førte til åndenød, besvimelse, fråde og oppkast av slim. Var helt symptomfri mellom anfallene. Heeelt grusomt. Kiket i ca 4 mnd. Hostet i ca 1 år. Anonymkode: b36fd...42b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:11 #7 Skrevet søndag kl. 23:11 Sønnen min på 7 år fikk dette selv om han er vaksinert. Blødde neseblod, hadde feber, sov mye. Høstet litt. Anonymkode: b3929...05c
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden moomino skrev (12 timer siden): Ved mistanke om kikhoste ska en ta kontakt med lege. Så en får behandling raskest mulig https://www.helsenorge.no/sykdom/infeksjon-og-betennelse/kikhoste/#:~:text=Kikhoste behandles vanligvis med,er behandling og undersøkelser gratis. Altfor sent. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Før ble det kalt 100 dagers hosten. Det bkir bedre. Vurdert hostesaft på nattestid? Anonymkode: 6ebe9...d86 Hostesaft hadde null effekt. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helt jævlig. Kiket flere ganger i timen. Kikingen førte til åndenød, besvimelse, fråde og oppkast av slim. Var helt symptomfri mellom anfallene. Heeelt grusomt. Kiket i ca 4 mnd. Hostet i ca 1 år. Anonymkode: b36fd...42b Besvimelse, ugg ikke godt. Har trodd jeg holdt på å hoste på meg slag pga trykk i hodet. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har hatt det. Er vaksinert, men det var ille nok. Legen sa at dersom jeg ikke hadde vært vaksinert ville jeg blitt kjempesyk. Jeg hostet, hostet, hostet og hostet. En slags tørrhoste, som kiket etter hver hostekule. Hostet på meg ribbeinsbrudd og sprengte blodkarene i begge øynene. Hostet så jeg tissa på meg gjorde jeg også. Flere ganger. Hadde feber første uken. Ellers var det bare hoste. Gikk over etter ca.4 måneder. Anonymkode: 06c49...575 Heldigvis vaksinert jeg og, og barna. Men mannen er ikke det, ikke vært så ille som beskrevet over her, så lurer på om det ikke er kikhoste... etter lenge med hoste holdt ikke bekkenbunnen min lenger heller, så begynte å bli uhell i hostekulene. Anonymkode: c1e50...076
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden 6 uker opp og 6 uker ned sies det om kikhosteforløpet her jeg bor. Kikhoste har oftest en veldig karakteristisk hoste, med ‘kiking’. For min del betydde det at jeg bare fikk hosta ut, men ikke trekt pusten normalt, og derav lyden. Jeg er/var også vaksinert, men besvimelse var vanlig allikevel. Så når jeg starta å hoste, så var det bare å legge seg ned med en gang, for å unngå å falle. Formen var fin imellom hostinga. Anonymkode: 0ca63...88c
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Husk å ta påfyll av vaksinen hvert tiende år. Anonymkode: 21f82...970
Honey Dew Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Kikhoste er grusomt. Du hoster slik at du nesten ikke klarer å puste. Husker at min mor holdt meg ut av vinduet for at jeg skulle få luft.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden Det var helt grusomt. Jeg var borte fra skolen i 6 uker, men kika mye lenger enn det. Hostet så jeg tissa på meg og kastet opp uendelig mange ganger. Svært lite stas når man er 18! Kikhoste har en helt særegen hoste, hvor man kiker når man skal puste inn - så man får ikke pustet skikkelig. Jeg var vaksinert. Anonymkode: ba503...5df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå