Gå til innhold

Har jeg vært for prippen?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene og har alltid vært ganske tilbakeholden når det kommer til sex. Jeg har bare ligget med en. Nå er jeg egentlig på utkikk etter et forhold, men i det siste har jeg begynt å tenke på om jeg kommer til å angre når jeg blir eldre på at jeg ikke «utforsket» mer da jeg var yngre.

Dere som har hatt flere partnere eller som var mer åpne i 20-årene. Hvordan ser dere tilbake på det i dag? Er det noe dere er glade for at dere gjorde?

Anonymkode: 2fcaa...afe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er aldri for sent. Jeg var akkurat som deg frem til jeg ble 40. Hadde nok med meg og mitt. Og har ingen grunn til å angre,for etter 40 blir man mer populær enn noen sinne. Spesielt blant yngre menn. Så når barna ble store og flyttet ut,så fikk jeg ett par elleville år, før jeg roet meg.  Så tror ikke at du direkte kommer til å angre på å vente heller. 

Anonymkode: ad850...dda

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er i slutten av 20-årene og har alltid vært ganske tilbakeholden når det kommer til sex. Jeg har bare ligget med en. Nå er jeg egentlig på utkikk etter et forhold, men i det siste har jeg begynt å tenke på om jeg kommer til å angre når jeg blir eldre på at jeg ikke «utforsket» mer da jeg var yngre.

Dere som har hatt flere partnere eller som var mer åpne i 20-årene. Hvordan ser dere tilbake på det i dag? Er det noe dere er glade for at dere gjorde?

Ikke det du spør om - men litt i samme gata.  Jeg har kun hatt sex med kona mi. Ikke fordi jeg hadde noe i mot å ha sex tidligere, men jeg var kanskje litt for forsiktig. Kona mi har heller ikke hatt sex med andre enn meg.

Nå som jeg begynner å bli godt voksen skulle jeg ønske at jeg hadde vært mer frampå som ung, fått mer sex erfaring og praktisk kunnskap, og grepet sjansen de gangene jeg hadde mulighet. Hadde jeg hatt mer kunnskap og erfaring så hadde vi kanskje hatt et bedre sexliv.

Anonymkode: 2e6d3...355

Skrevet

Helt greit å ikke oppdage hvor mye ræva sex det er der ute. 

Anonymkode: 5547d...30e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har sikkert hatt mer sex enn mange andre, men allikvel skulle jeg kanskje ønsket at jeg hadde prøvd ut ennå mer.

Mottoet er at det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort.

Det å vente på den ene riktige lager ikke fornuft i mitt hode, akkurat som vi har fått tildelt en viss mengde sex. Nei sex blir ikke oppbrukt, men blir bedre, dessto mer erfaring jeg får innenfor den seksuelle verden. Dette er kanskje noe en fremtidig partner får dra nytte av også. Jeg ser ingen fordel med å finne en partner som har spart seg og kanskje aldri hatt sex, heller tvert imot.

Anonymkode: 221f8...de3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syntes også jeg hadde gjort lite før jeg bare 20 med bare 2 på samvittigheten. 

Men det nytter ikke å tenke på hva som var. Tenk heller på det sånn at du har mye å oppleve og se fram til.

Skrevet

Jeg satt egentlig ikke igjen med noe særlig positive opplevelser. Det var mye dårlig sex, og jeg endte opp med å få følelser for noen av de jeg lå med uten at det gikk begge veier. Følte meg egentlig bare brukt og tom etter de fleste gangene

Anonymkode: dd0f9...9fe

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er forskjell på å utforske mer og utforske fler. 

En kan selvfølgelig gjøre begge deler.

Det hadde sikkert vært fint med erfaringer fra 20 årene og første halvpart av 30 årene. Så jeg kan ikke helt svare på det du spør om. 

Du bestemmer hva som er prippent for deg.

Skrevet

Jeg hadde mye rar sex før jeg gifta meg, helt grei sex i 20+ års ekteskap,  men det tok av når ekteskapet ble brutt. Årsaken er nok at man med alderen får en helt annen trygghet, også i senga. Så det spiller neppe noen rolle at du "raser fra deg"nå, ts.

Anonymkode: 05545...a1a

Skrevet

Du skal ikke presse deg til noe. Hva får deg til å tro at du ikke kommer til å angre på at du valgte å ha sex med mange flere personer? Jeg er selv i slutten av 20-årene og har også ligget med en person. Jeg skulle ønske jeg var jomfru, og angrer på at jeg ikke hadde sex med den jeg kanskje en dag vil være sammen med for resten av livet. 

Anonymkode: 53dbe...7c5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt så mye ræva sex som ung og det lærte meg å tviholde på han som sexen var himmelsk med. Så.. ja. Du kan jo tolke det som du vil. 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
HMK skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt så mye ræva sex som ung og det lærte meg å tviholde på han som sexen var himmelsk med. Så.. ja. Du kan jo tolke det som du vil. 😂

Ja, den erfaringen med å ha hatt dårlig sex med et passende antall, gjør jo også at man forstår å ta vare på den/ de man kanskje har virkelig god sex med, senere i livet.

I mitt liv kom den aller beste sexen tidlig, og den ikke riktig like gode senere. Det er veldig sannsynlig at jeg ville jobbet hardere for å beholde en av dem sexen var best med, om jeg hadde hatt mere dårlig sex først.....

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo ikke noen fasit på dette, for folk er forskjellige. Men jeg var veldig seksuelt aktiv i slutten av tenårene og starten av 20-årene, med mange forskjellige partnere. For meg var det en fin og spennende tid, med mange gode opplevelser. Nå er jeg midt i trettiårene, gift og har barn, og har alltid vært trofast mot mannen min. For meg tror jeg det var sunt å ha en periode hvor jeg raste litt fra meg.

Anonymkode: 47732...a85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er jo ikke noen fasit på dette, for folk er forskjellige. Men jeg var veldig seksuelt aktiv i slutten av tenårene og starten av 20-årene, med mange forskjellige partnere. For meg var det en fin og spennende tid, med mange gode opplevelser. Nå er jeg midt i trettiårene, gift og har barn, og har alltid vært trofast mot mannen min. For meg tror jeg det var sunt å ha en periode hvor jeg raste litt fra meg.

Anonymkode: 47732...a85

Tror jeg også er sunt, men styr unna fyllesex. Er snart 40 selv, glad i sex...så har alltid en sexpartner selv om jeg er single. Klarer å skille mellom sex og følelser. Sex gir meg så mye at jeg ikke avstå det uansett single eller ikke.

Anonymkode: 71bba...473

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så det spiller neppe noen rolle at du "raser fra deg"nå, ts.

Hun trenger nok ikke å rase fra seg, men kanskje oppleve og erfare nok til å ikke gruble så mye på det etterpå. I sammenheng med å finne seg en partner, ser jeg også store fordeler ved å ha utforsket sin egen seksualitet, og bli mer bevisst på hva hun søker. 

Jeg var veldig beskjeden som ung, og gikk konsekvent glipp av spennende opplevelser. Nå som godt voksen, har jeg fått prøve litt mer, og den følelsen av frihet og mestring jeg har kjent på, etter f.eks å ha sluppet meg løs i en gruppe, kunne ha gjort meg godt tidligere i livet. 

Anonymkode: 59a4b...adb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, overhode ikke. Er på samme alder og har heller ikke hatt så mye sex og hadde egentlig vært ingenting bedre enn å møte en kvinne med tilsvarende lite erfaring. 

Føles ut som det er et helt univers mellom meg og kvinner flest, som gjerne begynner å pule i 14 års alderen og har hatt en hærskare partnere og kjærester innen de når min alder, at det finnes kvinner som deg gir meg et fnugg håp.

Anonymkode: 8ce74...ff5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 22.23):

Ditt antall høres perfekt ut for 99.9% av alle menn :hjerte:♥️

Anonymkode: a7a95...ed1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er jeg alene om å stusse litt på hva ts egentlig mener? Du kan fortsatt være prippen, selv om du har ligget med vist "X" antall mennesker (legg in X antall du mener er for mye eller for lite - det er jo relativt etter alt).

Trodde prippenhet handler om å være tilbakeholden og i mange tilfeller at man ikke forstår eller vil forsone seg med det man egentlig tenner på. Ofte et resultat av skam rundt seksualitet. 

Eller misforstår jeg hva det betyr å være prippen?

Anonymkode: fe80d...bd0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Antagelig ikke halvparten engang. Levd liv, og erfaring innen forhold, sex, matlaging, bilkjøring, you name it, har sine verdier for ganske mange. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jeg alene om å stusse litt på hva ts egentlig mener? Du kan fortsatt være prippen, selv om du har ligget med vist "X" antall mennesker (legg in X antall du mener er for mye eller for lite - det er jo relativt etter alt).

Trodde prippenhet handler om å være tilbakeholden og i mange tilfeller at man ikke forstår eller vil forsone seg med det man egentlig tenner på. Ofte et resultat av skam rundt seksualitet. 

Du er ikke helt alene. Prippen er for meg et veldig negativt ladet uttrykk, som at man er for fin til noe, eller har religiøse årsaker. Å være tilbakeholden, eller forsiktig, kan jo komme av så mangt. 

Anonymkode: 59a4b...adb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det trodde jeg også. Prippenhet har da ingenting med antall sex partnere å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...