Gå til innhold

PostNord melder om rekordhøyt antall pakker fra Kina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må medgi at jeg synes det er fascinerende - om mulig rett og slett skremmende - at folk handler så mye fra diverse nettbutikker. Ønsker man seg virkelig ting i hjemmet som er kreftfremkallende? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet jeg skrev det er frivillig å bo her.

Men hvor har jeg skrevet at jeg krever at du flytter ut av landet?

Anonymkode: c4863...ce2

Jeg har ikke skrevet at du krever at jeg flytter fra landet. Jeg skrev "Det går an å si en er misfornøyd med ting uten at det kreves at en flytter fra et sted" 

Så den får du meg ikke arrestert på samme hvor mye du prøver.

Men si meg, trodde du jeg ikke visste at det var frivillig å bo i Norge? Var det derfor du skrev det? For å informere og drive med folkeopplysning? Eller mener du at alle nordmenn ikke bør si noe negativt om Norge i det hele tatt, for det er frivillig å bo her? Så da kan en ikke være misfornøyd med noe som helst? 

Anonymkode: bafb1...df7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at du krever at jeg flytter fra landet. Jeg skrev "Det går an å si en er misfornøyd med ting uten at det kreves at en flytter fra et sted" 

Så den får du meg ikke arrestert på samme hvor mye du prøver.

Men si meg, trodde du jeg ikke visste at det var frivillig å bo i Norge? Var det derfor du skrev det? For å informere og drive med folkeopplysning? Eller mener du at alle nordmenn ikke bør si noe negativt om Norge i det hele tatt, for det er frivillig å bo her? Så da kan en ikke være misfornøyd med noe som helst? 

Så det du skrev hadde altså ingenting med det jeg skrev å gjøre. Takk for oppklaringen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det du skrev hadde altså ingenting med det jeg skrev å gjøre. Takk for oppklaringen.

Alt jeg har skrevet til deg i denne tråden har vært til deg. Jeg skriver ikke til Magda på månen liksom. Men jeg ser at du ikke svarer meg på spørsmålene jeg stiller deg (jeg bruker spørsmålstegn til og med 😉)

Merkelig at du ikke ønsker å svare, men det kan jo hende at du fra begynnelsen ropte i skogen og fikk svar deretter (noe du ikke taklet så bra) da er det notert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Alt jeg har skrevet til deg i denne tråden har vært til deg. Jeg skriver ikke til Magda på månen liksom. Men jeg ser at du ikke svarer meg på spørsmålene jeg stiller deg (jeg bruker spørsmålstegn til og med 😉)

Merkelig at du ikke ønsker å svare, men det kan jo hende at du fra begynnelsen ropte i skogen og fikk svar deretter (noe du ikke taklet så bra) da er det notert.

Ingen av spørsmålene har relevans til det jeg skrev.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av spørsmålene har relevans til det jeg skrev.

Jo, det har det. Så at du ikke kan svare sier mye om hensikten din med kommentarene dine i tråden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bør vi skamme oss? Bør vi støtte diktatur-regimer som Kina ved at de skal tjene på oss? Eller er du stolt av hvordan diktaturer fungerer, les Russland? Temu? Frakt av varer jorden rundt?

Anonymkode: 113c3...34f

Så og si alt produseres i østen og slik har det vært veldig lenge.. lykke til med å kjøpe varer som ikke produsert der! Har du iPhone? Kina osv osv osv osv 

Anonymkode: c4c9d...b74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, det har det. Så at du ikke kan svare sier mye om hensikten din med kommentarene dine i tråden. 

Ok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bør vi skamme oss? Bør vi støtte diktatur-regimer som Kina ved at de skal tjene på oss? Eller er du stolt av hvordan diktaturer fungerer, les Russland? Temu? Frakt av varer jorden rundt?

Enig at en bør boikotte Kina men har full forståelse for de som heller betaler 64 på Temu kontra akkurat samme produkt i norsk butikk (begge deler made in PRC) for 279

Kilde, bilder pga en kollega handler litt på Temu men sjekker alltid i norske butikker først

Anonymkode: c5baa...a1a

• Nyttig 1
Skrevet
mommyaka skrev (10 timer siden):

Nå må folk slutte å tro se alt Kina er temu.

Om du bestiller fra Fruugo, cdon.com..proshoo, wish, Elkjøp etc kommer 99 prosent fra Kina.  Hvor mye kjøper vi som blir laget i Norge,? Frankrike? Australia,?

Nei det meste kommer fra Kina...og selv om du kjøper ting fra Frankrike..er dette også laget i Kina 

Så nei folk bør ikke har dårlige samvittighet. Kina er ikke temu.

99 prosent av det folk har hjemme er fra Kina( da snakker jeg om klær fra hm etc... elektronisk fra Elkjøp, Power etc... jule ting fra rusta, Europris etc.

Disse kom også hit som pakker...

Elektrisk kan en og få fra andre land, så unngår Kina der

Ser alltid på made in landet og unngår Kina så mye som overhodet mulig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når vi snakker import fra Kina, så blir jo Tyskland kortreist i forhold. Jeg husker f.eks. at det i Sverige for et par-tre tiår siden fantes trikotasje fabrikker både i Borås og Malmø som bl.a. produserte nylonstrømpebukser. Måtte legge ned fordi billigvarianter kom fra lavkostnad-land i Asia. Legg på klima-avgift slik at det lønner seg å produsere lokalt igjen.

Handler mye klær og stoff fra bla Janus så skikkelig lokalt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det betyr at du og andre skal slutte å være så hyklere!

Dere kjøper akkurat det samme rælet i butikkene, forskjellen er at selv om det står Made In China så er det butikkene som stikker av med type 500% avanse på bekostning av deg. 

Gjennom Temu så slipper man det fordyrende leddet. Og hykleriet kan du bare ta innover deg, for om du ikke skal ha noe fra Kina, så må du selge alt du har, gi fra deg mobilen, laptopen, klærne dine, elektronikk og flytte i en hytte ute på landet uten noe av dette.

Anonymkode: a9768...12c

Laptopen min er fra Taiwan, samme med mobilen

Klærene er stort sett fra Janus

Strikker og hekler primært med ull fra Hillesvåg

Kan ikke boikotte Kina helt, men unngår varer som er laget der i størst mulig grad.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gunstein123 skrev (4 timer siden):

Hva gjør dere eventuelt med disse gavene da? Kaster de?

Kaster det på mest mulig korrekt måte utifra hva det er :) 

Har en bekjent som stadig kommer med ting til 3-åringen som åpenbart er fra Temu. Dette får han leke med den dagen han får det også fjerner vi det etter han har lagt seg.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noen gledesdrepere dere er.

Anonymkode: 5c70c...ea7

Virkelig? I såfall tar jeg gladelig tittelen gledesdreper da det også innebærer at barna mine ikke får leke med giftige leker. De får heller ikke lov til å leke på motorveien eller putte batterier i munnen, om du lurte. 

Å være gledesdreper som forelder er en del av hverdagen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Iphonen din er fra Kina, pc'en din er fra Kina, tv'en din er fra Kina, bilen din har bildeler fra Kina, evt. båt har deler fra Kina, elektronisk utstyr er fra Kina.

Jeg regner med at du ikke kjører Volvo? Den er nå eid av kinesere og heter Geely.

Bilene mine er alle Europeiske, med deleproduksjon i Europa

Tv, Mobil, Laptop, PC er ikke Kina

En kan faktisk, om en gidder, i stor grad unngå kina

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (3 minutter siden):

Kaster det på mest mulig korrekt måte utifra hva det er :) 

Har en bekjent som stadig kommer med ting til 3-åringen som åpenbart er fra Temu. Dette får han leke med den dagen han får det også fjerner vi det etter han har lagt seg.

Virkelig? I såfall tar jeg gladelig tittelen gledesdreper da det også innebærer at barna mine ikke får leke med giftige leker. De får heller ikke lov til å leke på motorveien eller putte batterier i munnen, om du lurte. 

Å være gledesdreper som forelder er en del av hverdagen.

Slik som dere snakker, virker det som om gavene inneholder plutonium.

Det er rett og slett latterlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For noen gledesdrepere dere er.

Er en foreldres jobb å sette grenser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slik som dere snakker, virker det som om gavene inneholder plutonium.

Det er rett og slett latterlig.

Pladtmyknere som er lovlig i Kina (og forbudt i Europa) kan gi fosterskader og føre til infertilitet. Blymaling kan gi forgiftning, det finnes tilfeller der små barn har blitt forgiftet av malingen på leker. 

Hvorfor skal man utsette barn for en slik risiko, egentlig? Det blir jo som å røyke og drikke alkohol under svangerskapet. Det går kanskje greit, men når det er så lett å unngå det, hvorfor gjøre det?

Anonymkode: e94e2...791

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pladtmyknere som er lovlig i Kina (og forbudt i Europa) kan gi fosterskader og føre til infertilitet. Blymaling kan gi forgiftning, det finnes tilfeller der små barn har blitt forgiftet av malingen på leker. 

Hvorfor skal man utsette barn for en slik risiko, egentlig? Det blir jo som å røyke og drikke alkohol under svangerskapet. Det går kanskje greit, men når det er så lett å unngå det, hvorfor gjøre det?

Anonymkode: e94e2...791

Ja, det er jo en kjent ting at de som er tilstede ved gaveåpningen og naboene dør med engang en pakke fra Temu åpnes. Kanskje hele bygden blir evakuert også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er det folk kjøper fra temu egentlig? Spesielt hvis det ikke er elektronikk, ikke kan brukes ved matlaging, eller skal i nærheten av huden.. 

Anonymkode: fe169...c0e

Har kjøpt reservedeler til robotstøvsugeren og den håndholdte. Det var jo umulig å finne her i Norge.

Har også kjøpt nøkkelringer da jeg lager nøkkelringanheng som skal gies vekk. Det har blitt mange av de. Det er figurer jeg hekler som settes på anheng som kan festes på veske eller hva som helst. 

Hårklemmer, da jeg også lager hårklemmer for å gi vekk (på konserter).

Lightstickholder, slik at lightstickene mine kan stå utstilt. Oppbevaringsbokser til å henge på veggen, kanskje mer korrekt å kalle det utstillingsboks. 

Fant en ukes- og månedplanlegger til å ta på kjøleskapet. Diverse notatbøker, veskeholder til klesskal, lagde ett personlig trekk til baggasjen og masse mer. Handler ikke hver måned, men en gang inn i mellom. 

Det finnes da så utrolig mye mer enn elektronikk, matlagingsutstyr og ting som går på huden. 

Anonymkode: 90a46...206

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er jo en kjent ting at de som er tilstede ved gaveåpningen og naboene dør med engang en pakke fra Temu åpnes. Kanskje hele bygden blir evakuert også.

Å det er i beste fall. Kan fort ende med full nedslakting og at ingenting kan levere der på århundrer 

Anonymkode: b4239...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...