Gå til innhold

PostNord melder om rekordhøyt antall pakker fra Kina

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det folk kjøper fra temu egentlig? Spesielt hvis det ikke er elektronikk, ikke kan brukes ved matlaging, eller skal i nærheten av huden.. 

Anonymkode: fe169...c0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva er det folk kjøper fra temu egentlig? Spesielt hvis det ikke er elektronikk, ikke kan brukes ved matlaging, eller skal i nærheten av huden.. 

Her går det i hobbyutstyr. Har også kjøpt tøfler som jeg er veldig fornlyd med.

Anonymkode: 5c70c...ea7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hæ?

Anonymkode: c4863...ce2

Hva "hæ"? Du får prøve å bruke ordene dine til å forme settninger du kan bruke til å stille spørsmål om det var noe som var uklart for deg.

Anonymkode: bafb1...df7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sko, ting til bilen, ting til huset/garasjen, verktøy, sy-utstyr, ladbar elektronikk, klær, jakker, ting til håret etc.

Alt mellom himmel og jord, massevis av ting som ikke finnes å få tak i Norge.

Hvis du vet hva du skal ha, så søker du etter det og får opp masse forslag. Hvis du ikke vet hva du skal ha, så sitter du og ser igjennom masse ræl - men så kan det dukke opp ting som du tenker "aha, sånn har jeg jo alltid hatt lyst på, men aldri kunne kjøpt for det finnes ikke i Norge" osv.

Folk kjøper masse til hobbyene sine, ei venninne feks kjøper masse pensler da hun maler profesjonellt - de samme penslene koster skitmye her i Norge. 

Anonymkode: a9768...12c

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten min handler stort sett ALT fra temu og det hender hun drop-shipper store kvanta av noe hun finner interessant.

Jeg har selv begynt å bruke det i Norge og en sparer jo ENORME summer på det. Handelsstanden i Norge tjener seg fett på forbrukere og hvis de ønsker å få solgt mer selv, så er det bare å droppe priser og jobbe mer med kvalitet.

• Liker 2
Skrevet
Thyra skrev (3 timer siden):

Varene vi handler i Norge er jo også stort sett produsert i Kina.

Argumentet mot Temu er bla.a. at man har mindre kontroll på om produktene inneholder skadelige stoffer når man importerer selv enn når det importeres for salg. 

Helt klart. Og i tillegg skal en lete lenge for å finne noe som ikke avhenger av delekomponenter fra Kina.

Det der tullete argumentet med "diktatur-regime" er bare tull. Folk i Kina er mer fornøyd med landet sitt en disse liksom-diktaturene i Vesten. 

Og Kina bryr seg faktisk om egne folk, ikke sånn som i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du bryr deg ikke om folkemord (Putin) eller at Staten (f.eks. Kina) skal bestemme alt du gjør i livet ditt, barnearbeid, osv? Skal vi gjøre oss 100% avhengige av slike tyranner som styrer et diktatur?

Anonymkode: 113c3...34f

Jeg bryr meg ikke om barnearbeid eller Putins kriger (eller Netanyahu eller andre sine kriger), men jeg bryr meg om kvalitet og å ikke bidra til mer forsøpling og miljøgifter. Derfor handler jeg ikke på Temu, men generelt ser jeg ikke hvordan en fasfashion polyester-topp fra Cubus, HM eller Gina Trikot er noe bedre enn en fasfashion polyester-topp fra aliexpress eller Temu? Begge deler er bruk og kast, og å støtte søppelproduksjon og kapitalisme, noe jeg synes er mye verre enn krig og barnearbeid.

Jeg skulle ønske Norge/Europa i mye større grad produserte alt vi trenger selv, og at planlagt foreldelse ble forbudt og straffbart og at det ble innført en typ per stykk miljøavgift på ting så  det ikke lenger ville lønne seg å masseprodusere ræl.

Anonymkode: 61b3a...2e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva "hæ"? Du får prøve å bruke ordene dine til å forme settninger du kan bruke til å stille spørsmål om det var noe som var uklart for deg.

Du vrenger ut av deg en lang lekse som ikke har noe som helst med meg å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vrenger ut av deg en lang lekse som ikke har noe som helst med meg å gjøre.

Nei jeg svarer deg på en elegant og freidig måte at det er valgfritt å handle pakker fra Kina og Russland, Temu og andre plasser. Jeg svarer deg også på en elegant og freidig måte at du er ikke kim jong un så du kan ikke bestemme hvor folk skal handle fra. 

Og som andre skreiv: Hvorfor skulle jeg flytte når jeg kan få bedre utvalg til lavere priser på nettet? Det gir jo ingen mening.

At det er dyrt i Norge vet de fleste og mener veldig mange så om alle som mener dette skulle flyttet hadde befolkningen i Norge bare bestått av de som har flyttet til Sveits (men de har jo flyttet fordi skatten var for høy). Så det er komplett idioti av deg å skrive slik til meg i første omgang, men når du først valgte å gjøre det får du også ta til takke med det svaret jeg gav deg. Som en roper i skogen får en svar ve du😉

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei jeg svarer deg på en elegant og freidig måte at det er valgfritt å handle pakker fra Kina og Russland, Temu og andre plasser. Jeg svarer deg også på en elegant og freidig måte at du er ikke kim jong un så du kan ikke bestemme hvor folk skal handle fra. 

Og som andre skreiv: Hvorfor skulle jeg flytte når jeg kan få bedre utvalg til lavere priser på nettet? Det gir jo ingen mening.

At det er dyrt i Norge vet de fleste og mener veldig mange så om alle som mener dette skulle flyttet hadde befolkningen i Norge bare bestått av de som har flyttet til Sveits (men de har jo flyttet fordi skatten var for høy). Så det er komplett idioti av deg å skrive slik til meg i første omgang, men når du først valgte å gjøre det får du også ta til takke med det svaret jeg gav deg. Som en roper i skogen får en svar ve du😉

Elegant 😂 Dagens vits 😂

Jeg har hverken ropt i skogen eller fått svar på det jeg skrev, bare surmaga oppgulp fra ei 🤬.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hva det er folk handler på Temu, jeg. Men jeg forstår heller ikke hvorfor det er ørtenhundre Nille, Europris og Rusta rundtomkring. Hvorfor fyller folk husene sine med så mye ræl? Forstår det ikke. 

Anonymkode: e94e2...791

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Elegant 😂 Dagens vits 😂

Jeg har hverken ropt i skogen eller fått svar på det jeg skrev, bare surmaga oppgulp fra ei 🤬.

Nwå søtt.

Var det et spørsmål inni 

"Det er helt frivillig å bo i dette nisselandet 🤷‍♀️"

Den setningen mangler spørsmålstegn skjønner du, men en bruker kanskje ikke spørsmålstegn når en roper i skogen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nwå søtt.

Var det et spørsmål inni 

"Det er helt frivillig å bo i dette nisselandet 🤷‍♀️"

Den setningen mangler spørsmålstegn skjønner du, men en bruker kanskje ikke spørsmålstegn når en roper i skogen?

Jeg traff tydeligvis et ømt punkt hos deg 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg traff tydeligvis et ømt punkt hos deg 🤣

Er ikke jeg som må bruke emodjien "🤬" så å prøve å bruke omvendt psykologi her fungerer ikke. Ikke har du spurt om noe og du blir irritert når jeg svarer deg på en elegant måte på at det er helt og holdent et fritt marked her i verden. Om du tror en må flytte fra Norge for å kjøpe ting på nettet eller mene at det er dyrt i Norge er du like lite begavet som du gir uttrykk for at du er 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er ikke jeg som må bruke emodjien "🤬" så å prøve å bruke omvendt psykologi her fungerer ikke. Ikke har du spurt om noe og du blir irritert når jeg svarer deg på en elegant måte på at det er helt og holdent et fritt marked her i verden. Om du tror en må flytte fra Norge for å kjøpe ting på nettet eller mene at det er dyrt i Norge er du like lite begavet som du gir uttrykk for at du er 

Når folk kaller Norge et nisselandet så tolker jeg ikke det som et kompliment til Norge akkurat. 

Ingenting av det du skriver har noe som helst med det jeg skrev i første innlegg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det betyr at du og andre skal slutte å være så hyklere!

Dere kjøper akkurat det samme rælet i butikkene, forskjellen er at selv om det står Made In China så er det butikkene som stikker av med type 500% avanse på bekostning av deg. 

Gjennom Temu så slipper man det fordyrende leddet. Og hykleriet kan du bare ta innover deg, for om du ikke skal ha noe fra Kina, så må du selge alt du har, gi fra deg mobilen, laptopen, klærne dine, elektronikk og flytte i en hytte ute på landet uten noe av dette.

Anonymkode: a9768...12c

Nei, i Europa og Norge har vi strenge regler mot kreftfremkallende stoffer og gift i varer som norske selskaper som produserer i Kina må forholde seg til… det driter temu i…

Eks asbest er fremdeles en «hit» i Kina og Russland ..

var vel en kjent leverandør som ble ferska på det i høst og som måtte rette opp etter seg..

Anonymkode: 685e2...f76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når folk kaller Norge et nisselandet så tolker jeg ikke det som et kompliment til Norge akkurat. 

Ingenting av det du skriver har noe som helst med det jeg skrev i første innlegg. 

Hvorfor skulle jeg gi et kompliment til Norge? Det er dyrt her, det er bare fakta. Og jeg mener at det bare er den samme mølla av basic bitch klær hos H&M, Gina Tricot, Cubus mm, det er akkurat de samme klærne overalt jo. Hvorfor må jeg flytte hvis jeg mener dette? Jeg kan faktisk bruke Internett og bestille meg billige klær på nettet som jeg liker. Jeg fatter fremdeles ikke verken hvorfor du mener jeg må gi komplimenter til Norge eller hvorfor jeg må flytte? 

Det går an å si en er misfornøyd med ting uten at det kreves at en flytter fra et sted. Det får an å kalle Norge for et nisseland og fremdeles bruke Internett til å bestille seg ting en A) ikke får tak i her i Norge, B) er mye billigere enn i Norge og bo her og til og med være semi fornøyd med andre ting med Norge (men nå diskuterte vi klær og forbruksvarer).

Hvis du er en såpass nasjonalist at du mener ingen kan si et kløyva negativt ord om Norge (verken politisk, økonomisk eller annet) uten at de må flytte herifra så er det ekstremt umodent og problematisk for deg selv. Da bør du få et litt mer nyansert forhold til hvordan ting og tang fungerer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle jeg gi et kompliment til Norge? Det er dyrt her, det er bare fakta. Og jeg mener at det bare er den samme mølla av basic bitch klær hos H&M, Gina Tricot, Cubus mm, det er akkurat de samme klærne overalt jo. Hvorfor må jeg flytte hvis jeg mener dette? Jeg kan faktisk bruke Internett og bestille meg billige klær på nettet som jeg liker. Jeg fatter fremdeles ikke verken hvorfor du mener jeg må gi komplimenter til Norge eller hvorfor jeg må flytte? 

Det går an å si en er misfornøyd med ting uten at det kreves at en flytter fra et sted. Det får an å kalle Norge for et nisseland og fremdeles bruke Internett til å bestille seg ting en A) ikke får tak i her i Norge, B) er mye billigere enn i Norge og bo her og til og med være semi fornøyd med andre ting med Norge (men nå diskuterte vi klær og forbruksvarer).

Hvis du er en såpass nasjonalist at du mener ingen kan si et kløyva negativt ord om Norge (verken politisk, økonomisk eller annet) uten at de må flytte herifra så er det ekstremt umodent og problematisk for deg selv. Da bør du få et litt mer nyansert forhold til hvordan ting og tang fungerer.

Ok, hvor har jeg skrevet at jeg krever at du flytter ut av landet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, hvor har jeg skrevet at jeg krever at du flytter ut av landet?

Du har skrevet at det er frivillig å bo her.

Ja, og det er også frivillig å mene at Norge er et nisseland, det er også frivillig å bestille varer fra så og si hele verden, også Russland, Kina og Israel, (som tråden handler om)

Bestillte nettopp noe fint julepynt fra Israel, helt frivillig fordi jeg frivillig ikke ønsker å bruke penger i norske butikker så lenge som det finnes bedre utvalg til bedre priser i utlandet. Helt frivillig selvfølgelig 😉 Slik folk kan helt frivillig bruke pengene sine på Temu eller hvilken som helst annen nettside i verden.

Så kan de som ønsker å bruke mer penger i lokale butikker også stå helt frivillig til å bruke mer penger i Norge, de om det selvfølgelig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har skrevet at det er frivillig å bo her.

Ja, og det er også frivillig å mene at Norge er et nisseland, det er også frivillig å bestille varer fra så og si hele verden, også Russland, Kina og Israel, (som tråden handler om)

Bestillte nettopp noe fint julepynt fra Israel, helt frivillig fordi jeg frivillig ikke ønsker å bruke penger i norske butikker så lenge som det finnes bedre utvalg til bedre priser i utlandet. Helt frivillig selvfølgelig 😉 Slik folk kan helt frivillig bruke pengene sine på Temu eller hvilken som helst annen nettside i verden.

Så kan de som ønsker å bruke mer penger i lokale butikker også stå helt frivillig til å bruke mer penger i Norge, de om det selvfølgelig. 

Jeg vet jeg skrev det er frivillig å bo her.

Men hvor har jeg skrevet at jeg krever at du flytter ut av landet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...