AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Jeg har en gammel vaskemaskin som ikke sentrifugerer fordi når den er ferdig og jeg åpner den er alle klærne veldig våte. Jeg har tatt ut lofiltret. Tatt ut lo og skitt rundt døra. Hva annet kan jeg gjøre da? Det er kun vaskemaskin. Ikke tørk i den. Anonymkode: d3fd1...fca
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Det var altså ingenting i pumpa, den snurrer helt problemfritt? Har du sjekket avløpet at det ikke er tett? Om du er kyndig kan du åpne maskinen og sjekke hele slangesystemet. Det fyller seg gjerne med avleiringer etter hvert. Anonymkode: be070...b9e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #3 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en gammel vaskemaskin Hadde ikke brukt noe særlig tid og energi på en gammel vaskemaskin. Ville heller investert i en ny en Anonymkode: 6d664...f94 1
TBL12 Skrevet 7. desember 2025 #4 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en gammel vaskemaskin som ikke sentrifugerer fordi når den er ferdig og jeg åpner den er alle klærne veldig våte. Jeg har tatt ut lofiltret. Tatt ut lo og skitt rundt døra. Hva annet kan jeg gjøre da? Det er kun vaskemaskin. Ikke tørk i den. Anonymkode: d3fd1...fca Kommer det noen feilmeldinger på maskinen? Noen maskiner har en funksjon som sperrer for sentrifugering. Kan funksjonen være aktivert ved ein feil? Hva er merke og modell - og hva er "gammel"? 😇 Varierer om det kan skaffes deler til vaskemaskiner i forhold til merke og alder.
ThereGoesBob Skrevet 8. desember 2025 #5 Skrevet 8. desember 2025 Høres ut som en enkel sak. Sikkert bare en bagatell. Er det andre maskinvalg som ikke fungerer?
newman01 Skrevet 8. desember 2025 #6 Skrevet 8. desember 2025 Står den i vater? Prøver den å sentrifugere i det hele tatt? Kan du starte et skylle+sentrifugeprogram manuelt? Får du opp noen feilmeldinger? Kan være at sensor som prøver å fordele klær jevnt er defekt. Eller så er den så nærme pensjonistalder at den bør fornyes
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #7 Skrevet 8. desember 2025 Har du prøvd å tømme den manuelt for vann, og så satt på en ny vaskesyklus? Går trommelen rundt? Jeg har klart å få diverse vaskemaskiner i gang igjen etter sånne runder - MEN det er som regel sånn de har dødd til slutt. Regner med det er ikke er noen garanti siden du sier «gammel». Let rundt på nettet etter løsninger. Hvis det ikke funker med noe du kan gjøre selv, er det IKKE verdt å betale en reparatør. Anonymkode: be06f...579
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #8 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du prøvd å tømme den manuelt for vann, og så satt på en ny vaskesyklus? Går trommelen rundt? Jeg har klart å få diverse vaskemaskiner i gang igjen etter sånne runder - MEN det er som regel sånn de har dødd til slutt. Regner med det er ikke er noen garanti siden du sier «gammel». Let rundt på nettet etter løsninger. Hvis det ikke funker med noe du kan gjøre selv, er det IKKE verdt å betale en reparatør. Anonymkode: be06f...579 Tømme den manuelt, altså øse den tom da? Anonymkode: 0b4bb...d2a
TBL12 Skrevet 9. desember 2025 #9 Skrevet 9. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tømme den manuelt, altså øse den tom da? Anonymkode: 0b4bb...d2a Ved å legge avløp slangen ned eller åpne pumpen renner vannet ut. Ikke behov for å øse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå