Gå til innhold

Har nok selvsabotert meg selv…

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man kan ikke si at man er glad i noen etter 2 dates. Du kjenner han ikke, så det kan du ikke vite enda.

Man kan derimot si at man blir glad av å tenke på noen. 

Så neste gang kan du si det istedenfor å selv-sabotere.

Anonymkode: 91bb5...314

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ser nå at anonymkoden ikke samsvarer med ts sin, så det jeg skrev tidligere var basert på en misforståelse. Beklager det. Ble forvirret over at det var snakk om ts som tredjeperson/utenforstående og oppdaget nå

Når det gjelder det du spør om, det jeg mener med 'for mye, for tidlig', handler ikke om at det er feil å ha følelser eller å være et varmt menneske. Det handler om rollen man plasserer den andre i. Når man har hatt noen få møter, er relasjonen fortsatt skjør og udefinert

Da kan sterke uttrykk eller forventninger føles som noe som hører hjemme i et langt mer etablert forhold enn det som faktisk finnes. Det betyr ikke at du gjorde noe galt, men at tempoet og tyngden var ujevnt fordelt basert på få treff. I tidlig dating er det helt normalt at folk blir litt satt ut hvis de plutselig får et emosjonelt ansvar de ikke har rukket å bygge kapasitet for ennå. Det viktigste å ta med seg videre er ikke å dempe deg selv, men å se an timing og om relasjonen er robust nok til å bære det du ønsker å uttrykke. Når begge faktisk er der, kjennes slike ting naturlig, og ikke som press eller forventning

Anonymkode: bc422...965

Takk for et fint og oppklarende svar!

Anonymkode: ecccf...fc0

Skrevet

Det er et steg å ta og si at man er glad i en person. Man kan være det lenge uten å tørre å si det, nettopp i frykt for å kunne såre seg selv eller den andre personen. Så lenge personen ønsker å tilbringe tid med deg syntes jeg ikke du skal tenke så mye på hva som blir sagt eller ikke. Du kan heller fokusere på hvilke hyggelige ting dere kan gjøre sammen 😊

Skrevet

Han vil jo fortsatt treffes , så han liker deg jo. 

Ville prøvd å holde igjen litt på følelsene og kjærlighetserklæringer for å beskytte deg selv, det er helt normalt å ha et litt forskjellig tempo i starten

Anonymkode: e5bca...702

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis han er så lettskremt- så fortjener du en som ikke kan pustes overrende. Jeg er på samme viset og når jeg traff mannen min (som var en bekjent av en bekjent) så var vi like gira begge 2 og jeg flyttet inn hos han iløpet av 2 dater, var ikke noe tema, vi hentet bare klær og ting hjemme hos foreldrene mine, alt føltes bare riktig ut 😊 det var veldig deilig å kunne slippe å trå på eggeskall og måtte passe på å ikke skremme han bort ved å elske for høyt. Vi har nå vært sammen i 16 år, har 2 små jenter sammen og vært gift i 5 år.

Lykke til videre, TS. Er trist at samfunnet er blitt slik at man ikke må på noe vis avsløre ekte følelser før motparten gir klarsignal, og man må tolke alle mulige rare signaler og vri seg i fortvilelse og tankekjør...

Anonymkode: 8debc...ac4

Du ser ikke forskjellen på en voksen kvinne og en jente som bor sammen med foreldrene sine? 

Anonymkode: fe1df...9f8

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar. Tenkte jeg skulle komme med litt bakgrunnsinfo: 

Vi har visst om hverandre lenge, og vært på hils. Hadde et raskt møte for noen uker siden, og har snappet mye etter det. Han skreiv at han var betatt, lurte på planer i jula og i januar (som om det var en selvfølge at vi skulle treffes videre), og snappet mye i løpet av dagene.
Så har vi møttes to ganger i helga før jeg sendte det fatale, utrolig dumme om at jeg begynte å bli glad i han… Da ble han betenkt, og foreslo at vi kunne treffes etter jul for å prate ansikt til ansikt… (Han pendler og kommer hjem rett før jul) Så fra å være veldig «på» var det som å slå av en bryter. Har han fortsatt på snap, men får ingenting lenger…

Hvordan forholder jeg meg til dette? 
(Trenger ikke påminnelser om hvor dum jeg er, for det er jeg smertelig klar over) Kan legge til at jeg er godt voksen, men har veldig dårlig selvtillit. Så de som skriver at jeg har en usikker tilknytningsstil har nok rett i det. 

Anonymkode: 7d5d8...054

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 21.54):

Jaja, en lærer vel så lenge en lever.. Og jeg suger tydeligvis i dating. Har hatt (bare) to dater med en person, og klarte å si i dag at jeg begynte å bli glad i han (på mld). Det svarte han (selvfølgelig) ikke på. Og nå skremte jeg tydeligvis bort hele fyren. Han sier han er redd han ikke skal komme dit og skal såre meg, men vil fortsette å treffes for å finne ut av det… Er det virkelig mulig å være så tett som jeg var i dag?? 
Måtte bare få det ut.. og tar gjerne imot et par trøstende ord om noen kunne ha det🥹

Sånt som skjer. Visst det hjelper skremte jeg bort en fyr med å si jeg var interessert i han. Vel å merke etter 4 månder 😅

Anonymkode: 2e9d8...1f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du forholder deg til det han skriver slik at du ikke gjør det enda verre. 
Også tar du det litt med ro i fremtiden, man må ikke dele alt man føler selv om det brenner, du gjør det for å trygge deg selv (vil vite hvor du står/høre han si det samme etc.) og ikke for å glede det andre mennesket.👍

Anonymkode: f12ef...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for mange fine svar. Tenkte jeg skulle komme med litt bakgrunnsinfo: 

Vi har visst om hverandre lenge, og vært på hils. Hadde et raskt møte for noen uker siden, og har snappet mye etter det. Han skreiv at han var betatt, lurte på planer i jula og i januar (som om det var en selvfølge at vi skulle treffes videre), og snappet mye i løpet av dagene.
Så har vi møttes to ganger i helga før jeg sendte det fatale, utrolig dumme om at jeg begynte å bli glad i han… Da ble han betenkt, og foreslo at vi kunne treffes etter jul for å prate ansikt til ansikt… (Han pendler og kommer hjem rett før jul) Så fra å være veldig «på» var det som å slå av en bryter. Har han fortsatt på snap, men får ingenting lenger…

(Trenger ikke påminnelser om hvor dum jeg er, for det er jeg smertelig klar over) Kan legge til at jeg er godt voksen, men har veldig dårlig selvtillit. Så de som skriver at jeg har en usikker tilknytningsstil har nok rett i det. 

Da trekker du deg helt unna og ikke gir noe mer lyd. 

(Kan være at hvis du er helt taus at han ikke får så helt hetta og tenker seg litt om)

Problemet her er at han lett kan hekte deg med å være litt på igjen, for å så få nye kalde føtter...

Neste gang du dater, så hold hodet kaldt og hjertet varmt.

Anonymkode: 5b3ce...ca6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må trekke deg helt tilbake med denne fyren, holde deg fullstendig i tøylene. Og hvis han gir bittelitt, så strammer du tøylene enda mer - ellers har du ekstremt lett for å havne i en kjempevond hekt! Det er akkurat slike dynamikker som forårsaker dette. Men, forhåpebtligvis er dette med mann med trygg tilknytning som ikke ønsker å spille spill ved å være hot/cold. En trygg mann trekker seg helt unna når han opplever noen som kan oppfattes som for usikker/utrygg/altfor på. Trygg tilknytning søker, i de aller fleste tilfeller, andre med trygg tilknytning. 

Så da kommer vi tilbake til deg: hvilke grep har du tenkt på for å bevege deg mot trygg tilknytning selv? Hvilke grep for å bygge en bedre selvfølelse? Hvia du ikke vet hvor du skal starte, er vi flere som har god erfaring som kan gi deg tips og råd. 

Det eneste som er sikkert, er at ditt sterkeste våpen mot å bli såret, og for å finne en seriøs partner, er å gjøre den jobben i deg selv FØRST. Før du dater videre. Ellers fomler du bare i mørket i feil retning. 

Anonymkode: f90ca...df1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må trekke deg helt tilbake med denne fyren, holde deg fullstendig i tøylene. Og hvis han gir bittelitt, så strammer du tøylene enda mer - ellers har du ekstremt lett for å havne i en kjempevond hekt! Det er akkurat slike dynamikker som forårsaker dette. Men, forhåpebtligvis er dette med mann med trygg tilknytning som ikke ønsker å spille spill ved å være hot/cold. En trygg mann trekker seg helt unna når han opplever noen som kan oppfattes som for usikker/utrygg/altfor på. Trygg tilknytning søker, i de aller fleste tilfeller, andre med trygg tilknytning. 

Så da kommer vi tilbake til deg: hvilke grep har du tenkt på for å bevege deg mot trygg tilknytning selv? Hvilke grep for å bygge en bedre selvfølelse? Hvia du ikke vet hvor du skal starte, er vi flere som har god erfaring som kan gi deg tips og råd. 

Det eneste som er sikkert, er at ditt sterkeste våpen mot å bli såret, og for å finne en seriøs partner, er å gjøre den jobben i deg selv FØRST. Før du dater videre. Ellers fomler du bare i mørket i feil retning. 

Jeg er ikke ts, men har akkurat de samme utfordringene og skulle gjerne blitt trygg i meg selv og ikke bli helt besatt når en mann viser noe form for interesse.. 

Anonymkode: 58cc3...f73

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så du mener jeg bare burde glemme han? Fikk en snap av han i dag som jeg svarte på, men han bruker plutselig mye lengre tid på å åpne enn han har gjort før… Er det best bare å blokkere, så han ikke ligger der tilgjengelig?

Du har helt rett i at jeg må jobbe med meg selv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, ser meg selv så veldig i deg 😅 Jeg har også usikker tilknytningstil, og blir fort betatt.

Du trenger absolutt ikke å blokkere eller slette han. La han bruke den tiden han trenger, og la han komme til deg. Om han bruker litt lenger tid på å svare, så bare la han gjøre det. Lettere sagt enn gjort selvfølgelig, men er ikke noe vits å brenne broer før man vet mer! Prøv å distraher deg med andre ting, og prøv å ikke tenk på snap æ.

Håper det løser seg, og at dere finner ut av det! Vit at du ikke er alene, og dette er ganske vanlig 🥹❤️

Anonymkode: 0f889...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, ser meg selv så veldig i deg 😅 Jeg har også usikker tilknytningstil, og blir fort betatt.

Du trenger absolutt ikke å blokkere eller slette han. La han bruke den tiden han trenger, og la han komme til deg. Om han bruker litt lenger tid på å svare, så bare la han gjøre det. Lettere sagt enn gjort selvfølgelig, men er ikke noe vits å brenne broer før man vet mer! Prøv å distraher deg med andre ting, og prøv å ikke tenk på snap æ.

Håper det løser seg, og at dere finner ut av det! Vit at du ikke er alene, og dette er ganske vanlig 🥹❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 23.28):

AB df1 nevner tilknytningstil. Jeg fikk trygg på sist test og greide som TS å velte hjertet mitt ut på 4 møte med mannen. Jeg ble ikke avvist, men svaret jeg fikk har gjort vondt.

Jeg er ikke ung, jeg er ikke uerfaren, jeg ville ikke høre hvordan han likte meg tilbake, jeg følte meg trygg og ville bare dele hva jeg opplevde ovenfor han.

Jeg er enig i at det er tildels for tidlig å ytre følelser etter noen få møter og vertfall uten at det er skapt noen form for rom for at mitt behov er å bli hørt når jeg uttrykker følelser, ikke oppleve perfekt gjengjeldelse. Jeg føler jeg har satt meg og han i en vanskelig situasjon, jeg regner med å sause det til kraftigere eller kanskje få til en felles forståelse og løsning nå snart i uka som kommer. Jeg ønsker å reparere, men og finne bedre ut hva hans utgangspunkt har vært.

Men faan da. Hvorfor dater folk hvis det ikke er for å få følelser og kjenne på følelser for ett annet menneske. Finne ut om man liker hverandre. Det måtte da være en trygghet for en og få høre at den andre part hadde følelser for en men at man kunne fortsette og se selv om man selv ikke var akkurat der, men han må jo date ts av en eller annen grunn ??? Dating er rart, ikke skal man vise følelser, ikke skal han gå for fort frem og har man for tidlig sex er man fucked.. jeg klarer ikke å navigere i denne verden jeg i hvertfall. Er vel kanskje derfor man er evig single og da hva vet jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk for gode ord❤️

Det føles rart og vondt å bli «frosset ut» bare fordi jeg sa noe som var ment positivt😔 Før var det han som var mest på, og nå er det helt stille. 

Jeg har lett for å fange oppmerksomhet hos menn, og har mange såkalte «friere» (ikke ment som selvskryt, men vil bare forklare). Men sliter veldig med sosial angst, så når ting begynner å bli «seriøst» øker angsten for å ikke bære bra nok/flink nok til å finne på ting å si/virke nervøs osv… Så blir jeg redd for å miste vedkommende, og gjør slike dumme ting som jeg nettopp har gjort😰 Veldig selvdestruktivt. Men får prøve å ha is i magen og fokusere på andre ting. 

Har fått så mange fine svar her, og setter pris på alle. Tusen takk❤️

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 21.54):

Jaja, en lærer vel så lenge en lever.. Og jeg suger tydeligvis i dating. Har hatt (bare) to dater med en person, og klarte å si i dag at jeg begynte å bli glad i han (på mld). Det svarte han (selvfølgelig) ikke på. Og nå skremte jeg tydeligvis bort hele fyren. Han sier han er redd han ikke skal komme dit og skal såre meg, men vil fortsette å treffes for å finne ut av det… Er det virkelig mulig å være så tett som jeg var i dag?? 
Måtte bare få det ut.. og tar gjerne imot et par trøstende ord om noen kunne ha det🥹

Så fint at du fant ut dette så kjapt. Da vet du at han ikke så veldig seriøst på å møte deg, vanskelig for å snakke om følelser og er lettskremt. Jeg syns ikke man skal måtte spille et spill for å "vinne" fyren eller dama. 

Anonymkode: 86dde...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet noen innlegg i denne tråden tidligere og har noen kommentarer.

I situasjonen hvor han har foreslått å ta opp kontakten over jul og har byttet rytme i kontakten har gir, ville jeg rett og slett roet meg med muligheten til at livet foregår på hans side, og ikke kontaktet han særlig ofte fra min side. Erfaring fra Snap er at han kunne fått et og annet ansiktsbilde fra meg, og kanskje tre ting til i forbifarta, men ikke stort mer.

Så er det min egen situasjon. Jeg har fått hatt noen fine, dype samtaler med han jeg dater og det har gått veldig fint. Som @GrønnNellik68 sier, vi er nå to mennesker som begge møtes for å utvikle følelser og det er fin, gjensidig interesse. Og vi er noe i utakt med tilknytning og forelskelse.

Og TS, det er hardt å ha sosial angst, det finnes veier igjennom, ut til et ok liv på andre siden 💞

AnonymBruker
Skrevet

For hver treg og stusslig tulling som ikke tar sånt som et kompliment og svarer noe fint finnes det hauger av menn som vil svare at de og liker deg veldig godt og håper dette kan bli noe fint med tiden. La han føle det han gjør, og vær ditt heftige og begeistra deg. Jeg elsker litt pasion. 

Anonymkode: 61ac9...ad1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 12.39):

Sånt som skjer. Visst det hjelper skremte jeg bort en fyr med å si jeg var interessert i han. Vel å merke etter 4 månder 😅

Anonymkode: 2e9d8...1f8

Da var han lettskremt. Etter 4 mnd er det like greit p like bort de som ikke egentlig er interessert i noe mere.

Anonymkode: 460d8...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...