Gå til innhold

Har nok selvsabotert meg selv…

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jaja, en lærer vel så lenge en lever.. Og jeg suger tydeligvis i dating. Har hatt (bare) to dater med en person, og klarte å si i dag at jeg begynte å bli glad i han (på mld). Det svarte han (selvfølgelig) ikke på. Og nå skremte jeg tydeligvis bort hele fyren. Han sier han er redd han ikke skal komme dit og skal såre meg, men vil fortsette å treffes for å finne ut av det… Er det virkelig mulig å være så tett som jeg var i dag?? 
Måtte bare få det ut.. og tar gjerne imot et par trøstende ord om noen kunne ha det🥹

Anonymkode: 7d5d8...054

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men sa han ikke at han ville fortsette å sees for å se om han kom dit da?

Anonymkode: 21071...ef4

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg. Du er en følsom dame og blir lett glad i mennesker. Ingenting galt i det. Om han lar seg skremme så er han ikke rett for deg. Han vil jo fortsatt treffe deg. Det er et pluss. Han vil bli kjent med deg og finne ut av det. Prøv og slapp av. Tenk at dere skal ha det gøy. Det er gøy å bli kjent med nye mennesker. 

Anonymkode: 0ec31...778

• Liker 6
Skrevet

Herre, jeg syntes det sto du hadde selv-abortert deg 😆

Men hvis fyren ikke har kuttet kontakt er jo ikke alt håp ute. 

Anonymkode: 1b0d2...ff2

• Liker 10
Skrevet

Har du prøvd å tenke på hvorfor du sa det/tenker at du føler det så tidlig?

Kan det hende at det som lå i grunn var et ønske om bekreftelse fra han, i søk etter en connection?

Anonymkode: f90ca...df1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du prøvd å tenke på hvorfor du sa det/tenker at du føler det så tidlig?

Kan det hende at det som lå i grunn var et ønske om bekreftelse fra han, i søk etter en connection?

Tror nok du har helt rett i det… Er veldig usikker på meg selv. Uff, og det var jo det motsatte av bekreftelse jeg fikk… Vil bare grave meg ned egentlig🥹

• Hjerte 2
Skrevet

Liten oppdatering: Han skreiv nå at han var ikke der jeg er, men at han likte meg godt. Han ville ikke være grunn til drama i livet mitt, og syntes jeg skulle få fred og ro i jula.. Ser jo ikke akkurat lovende ut🥹

• Hjerte 3
Skrevet

To dater og du skrev at du begynner å bli glad i ham? Jaa.. de fleste ville nok blitt litt satt ut av det. Det betyr ikke at du er håpløs, det betyr bare at du gikk litt fort frem. Det skjer, og det er faktisk ganske vanlig å gjøre i livet mtp dating spesielt når man er ung.

Tror i din situasjon så er det smarteste du kan gjøre nå er bare å puste, roe helt ned og la ting få lande uten å dytte mer på. Ingen ekstra meldinger, ingen forklaringer, bare litt mer avstand og normal oppførsel. Det gjør underverker.

Så ta det med et smil, lær av situasjonen, og gå videre med roen i behold. Nytter ikke å bruke energi på å kompensere for en litt ivrig melding 

Anonymkode: bc422...965

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tror nok du har helt rett i det… Er veldig usikker på meg selv. Uff, og det var jo det motsatte av bekreftelse jeg fikk… Vil bare grave meg ned egentlig🥹

Da tyder det jo på at du nok ikke enda er like klar for å date/et seriøst forhold som du tenker helt enda.. 

Har du hørt om tilknytningsstiler? Jeg anbefaler at du tar noen tester på nett og prøver å dykke inn i hvilken type du er. Deretter jobbe mot å bli trygg tilknytning. Da vil du stille veldig sterkt i dating og i forhold, og det vil forbedre alle dine relasjoner! 

Så er det jo viktig å jobbe med selvfølelsen din, føler du at du fortjener å motta kjærlighet, eller føler du at du må fremføre/prestere for å bli likt og elsket?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg også😂😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Liten oppdatering: Han skreiv nå at han var ikke der jeg er, men at han likte meg godt. Han ville ikke være grunn til drama i livet mitt, og syntes jeg skulle få fred og ro i jula.. Ser jo ikke akkurat lovende ut🥹

=  vil ikke møte deg på en god stund. han får klaustrofobi når du sier sånt så tidlig.

La han være i fred, tenk på andre ting. ta det heller som en bonus hvis han etterhvert skulle ta kontakt igjen.  

Anonymkode: b8a67...8bd

• Liker 5
Skrevet

AB df1 nevner tilknytningstil. Jeg fikk trygg på sist test og greide som TS å velte hjertet mitt ut på 4 møte med mannen. Jeg ble ikke avvist, men svaret jeg fikk har gjort vondt.

Jeg er ikke ung, jeg er ikke uerfaren, jeg ville ikke høre hvordan han likte meg tilbake, jeg følte meg trygg og ville bare dele hva jeg opplevde ovenfor han.

Jeg er enig i at det er tildels for tidlig å ytre følelser etter noen få møter og vertfall uten at det er skapt noen form for rom for at mitt behov er å bli hørt når jeg uttrykker følelser, ikke oppleve perfekt gjengjeldelse. Jeg føler jeg har satt meg og han i en vanskelig situasjon, jeg regner med å sause det til kraftigere eller kanskje få til en felles forståelse og løsning nå snart i uka som kommer. Jeg ønsker å reparere, men og finne bedre ut hva hans utgangspunkt har vært.

Anonymkode: ecccf...fc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

AB df1 nevner tilknytningstil. Jeg fikk trygg på sist test og greide som TS å velte hjertet mitt ut på 4 møte med mannen. Jeg ble ikke avvist, men svaret jeg fikk har gjort vondt.

Jeg er ikke ung, jeg er ikke uerfaren, jeg ville ikke høre hvordan han likte meg tilbake, jeg følte meg trygg og ville bare dele hva jeg opplevde ovenfor han.

Jeg er enig i at det er tildels for tidlig å ytre følelser etter noen få møter og vertfall uten at det er skapt noen form for rom for at mitt behov er å bli hørt når jeg uttrykker følelser, ikke oppleve perfekt gjengjeldelse. Jeg føler jeg har satt meg og han i en vanskelig situasjon, jeg regner med å sause det til kraftigere eller kanskje få til en felles forståelse og løsning nå snart i uka som kommer. Jeg ønsker å reparere, men og finne bedre ut hva hans utgangspunkt har vært.

Man kan trigges tilbake til tidligere tilknytningsstil i nye relasjoner, selv om man har vært kommet seg mot trygg tilknytning i forkant. Det er (dessverre) et typisk eksempel på to steg fram, ett tilbake. 

For øvrig vil jeg si at jeg, som recovered anxious attachment - nå trygg i relasjoner, ville blitt fullstendig tatt på sengen av "glad i deg" fra noen etter kun 2-4 møter. Til og med ved tiende kanskje. Det er fort gjort å skremme bort sunne partnere på den måten... 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ai du skriver som om dere er i et forhold dere egentlig aldri rakk å få. Tipper det er dette som gjør at han trekker seg litt unna. Det du kaller ‘mitt behov for å bli hørt’ er egentlig bare at du gikk altfor fort frem, og nå prøver du å gjøre den overtrampet om til et dypere følelsesmessig prosjekt. Det er intensiteten din som ikke matcher en relasjon som har vært kun noen få dates som du nevnte....

Han skylder deg verken følelsesmessig mottak, prosessering eller en felles løsning når man har ingen forpliktelser. Det er helt naturlig at han tar et steg tilbake når du går rett inn i partnerrollen før han er der selv. Det er ikke et komplekst problem som må repareres, Det var bare... for mye, for tidlig

Ønsker deg all lykke videre. Håper du får landet dette på en måte som holder det ryddig og udramatisk for dere begge 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det trodde jeg også at det sto 😅😅😅 derfor jeg trykket på tråden.

Anonymkode: 8debc...ac4

• Liker 1
Skrevet

Hvis han er så lettskremt- så fortjener du en som ikke kan pustes overrende. Jeg er på samme viset og når jeg traff mannen min (som var en bekjent av en bekjent) så var vi like gira begge 2 og jeg flyttet inn hos han iløpet av 2 dater, var ikke noe tema, vi hentet bare klær og ting hjemme hos foreldrene mine, alt føltes bare riktig ut 😊 det var veldig deilig å kunne slippe å trå på eggeskall og måtte passe på å ikke skremme han bort ved å elske for høyt. Vi har nå vært sammen i 16 år, har 2 små jenter sammen og vært gift i 5 år.

Lykke til videre, TS. Er trist at samfunnet er blitt slik at man ikke må på noe vis avsløre ekte følelser før motparten gir klarsignal, og man må tolke alle mulige rare signaler og vri seg i fortvilelse og tankekjør...

Anonymkode: 8debc...ac4

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ai du skriver som om dere er i et forhold dere egentlig aldri rakk å få. Tipper det er dette som gjør at han trekker seg litt unna. Det du kaller ‘mitt behov for å bli hørt’ er egentlig bare at du gikk altfor fort frem, og nå prøver du å gjøre den overtrampet om til et dypere følelsesmessig prosjekt. Det er intensiteten din som ikke matcher en relasjon som har vært kun noen få dates som du nevnte....

Han skylder deg verken følelsesmessig mottak, prosessering eller en felles løsning når man har ingen forpliktelser. Det er helt naturlig at han tar et steg tilbake når du går rett inn i partnerrollen før han er der selv. Det er ikke et komplekst problem som må repareres, Det var bare... for mye, for tidlig

Ønsker deg all lykke videre. Håper du får landet dette på en måte som holder det ryddig og udramatisk for dere begge 

Her har jeg fått et svar som kan være fint for meg å skjønne bedre. Jeg sliter med å forstå hva du mener er fornuftig å gjøre gitt den oppståtte situasjonen. Dette tenker jeg og kan være relevant for hvilke erfaringer ts danner seg fra hennes situasjon.

Gitt at jeg har gjort et overtramp, hvordan sikrer jeg meg at jeg forstår hvordan dette skjedde og hvordan det var for mottakeren? Hvordan går jeg i framtida frem for å uttrykke positive følelser jeg har der og da? Og slik ts har det, å slå fast at hun holder på å få følelser etter to dates, jeg hadde for eksempel svart, takk, fine du. Jeg kommer nok tuslende etter med følelsene etter noen måneder, om jeg kjente at jeg ikke var der selv.

Hvordan rolle mener du forpliktelser har i forhold til å uttrykke seg? Og - fordi mange av mine forhold ikke har fungert, vil jeg gjerne vite når du mener en vet godt nok at en er gjensidig forpliktet?

Jeg blir og veldig forvirret over det du sier med intensiteten, jeg er tydelig på at jeg knytter meg sakte til folk og at følelser og nærhet er noe som øker på jevnt de første årene jeg tilbringer med noen. Er jeg for mye tidlig, må den andre avklimatiseres raskere enn at forholdet blir dypere.

Skrevet

Hei. Håperddt er ok om jeg kommer med inspill. 

En ting er å føle at du er glad i noen, men det kan være lurt å vente med å si sånme ting til det føles litt mer likeverdig ut den følsen. Prøv deg heller frem med å si, jeg ser frem til date med deg, setter pris på, jeg liker deg godt. Ol. Bare vent med glad i deg. Det  er mer forpliktende

Anonymkode: e801f...1fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her har jeg fått et svar som kan være fint for meg å skjønne bedre. Jeg sliter med å forstå hva du mener er fornuftig å gjøre gitt den oppståtte situasjonen. Dette tenker jeg og kan være relevant for hvilke erfaringer ts danner seg fra hennes situasjon.

Gitt at jeg har gjort et overtramp, hvordan sikrer jeg meg at jeg forstår hvordan dette skjedde og hvordan det var for mottakeren? Hvordan går jeg i framtida frem for å uttrykke positive følelser jeg har der og da? Og slik ts har det, å slå fast at hun holder på å få følelser etter to dates, jeg hadde for eksempel svart, takk, fine du. Jeg kommer nok tuslende etter med følelsene etter noen måneder, om jeg kjente at jeg ikke var der selv.

Hvordan rolle mener du forpliktelser har i forhold til å uttrykke seg? Og - fordi mange av mine forhold ikke har fungert, vil jeg gjerne vite når du mener en vet godt nok at en er gjensidig forpliktet?

Jeg blir og veldig forvirret over det du sier med intensiteten, jeg er tydelig på at jeg knytter meg sakte til folk og at følelser og nærhet er noe som øker på jevnt de første årene jeg tilbringer med noen. Er jeg for mye tidlig, må den andre avklimatiseres raskere enn at forholdet blir dypere.

Jeg ser nå at anonymkoden ikke samsvarer med ts sin, så det jeg skrev tidligere var basert på en misforståelse. Beklager det. Ble forvirret over at det var snakk om ts som tredjeperson/utenforstående og oppdaget nå

Når det gjelder det du spør om, det jeg mener med 'for mye, for tidlig', handler ikke om at det er feil å ha følelser eller å være et varmt menneske. Det handler om rollen man plasserer den andre i. Når man har hatt noen få møter, er relasjonen fortsatt skjør og udefinert

Da kan sterke uttrykk eller forventninger føles som noe som hører hjemme i et langt mer etablert forhold enn det som faktisk finnes. Det betyr ikke at du gjorde noe galt, men at tempoet og tyngden var ujevnt fordelt basert på få treff. I tidlig dating er det helt normalt at folk blir litt satt ut hvis de plutselig får et emosjonelt ansvar de ikke har rukket å bygge kapasitet for ennå. Det viktigste å ta med seg videre er ikke å dempe deg selv, men å se an timing og om relasjonen er robust nok til å bære det du ønsker å uttrykke. Når begge faktisk er der, kjennes slike ting naturlig, og ikke som press eller forventning

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jaja, en lærer vel så lenge en lever.. Og jeg suger tydeligvis i dating. Har hatt (bare) to dater med en person, og klarte å si i dag at jeg begynte å bli glad i han (på mld). Det svarte han (selvfølgelig) ikke på. Og nå skremte jeg tydeligvis bort hele fyren. Han sier han er redd han ikke skal komme dit og skal såre meg, men vil fortsette å treffes for å finne ut av det… Er det virkelig mulig å være så tett som jeg var i dag?? 
Måtte bare få det ut.. og tar gjerne imot et par trøstende ord om noen kunne ha det🥹

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du sa det du sa. De fleste blir vel glad for å høre noe sånn. 

Jeg kan selv si til mine mannlige venner at jeg er glad i dem. Og gi dem gode klemmer i ny og ne. Det har aldri blitt mottatt negativt. De vet uansett at jeg har kjæreste som jeg er uendelig glad i. Og at jeg kun ønsker vennskap med dem. 

Jeg har mye kjærlighet å gi og er ikke redd for å vise det heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...