Gå til innhold

Mannen oppgitt over at jeg ikke BARE klarer å se en film. Jeg må gjøre flere ting samtidig . Tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mezzosoprena skrev (47 minutter siden):

Kan ikke skjønne at det skal plage ham! Du trenger vel ikke å danse foran TV-skjermen?

Jeg er akkurat lik, hvis jeg ikke holder på med noe annet mister jeg faktisk mer fokus på filmen enn hvis jeg driver med noe ved siden av. 

Jeg hadde klikket totalt (i hodet mitt) om en partner ikke klarte å være i ro hvis aktiviteten var å se en film sammen. Jeg koker når folk biter negler, ikke klarer å sitte i ro, smatter, snufser mm. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kygos skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde klikket totalt (i hodet mitt) om en partner ikke klarte å være i ro hvis aktiviteten var å se en film sammen. Jeg koker når folk biter negler, ikke klarer å sitte i ro, smatter, snufser mm. 

Det høres ut som det er deg det er noe galt med.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikser med mobilen min når jeg er på kino. Skjønner ikke hvorfor folk rundt meg blir irritert! 

Anonymkode: 9102f...e25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikser med mobilen min når jeg er på kino. Skjønner ikke hvorfor folk rundt meg blir irritert! 

Nice try, men kan ikke sammenlignes. På kino forstyrrer lyset.

Anonymkode: 37460...45d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nice try, men kan ikke sammenlignes. På kino forstyrrer lyset.

Anonymkode: 37460...4

Okey? Så hvis man fikler  med mobilen hjemme så er det ok?  

Skrevet

Jeg er sammen med en slik fikler. Vår løsning er enkel. Film og serier er ikke en felles aktivitet for oss, og det går helt fint for begge.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Om jeg hadde funnet en film og jeg ser min samboer spiller spill på mobilen sin, scroller eller bygge lego så hadde ikke jeg syntes at det var greit.  Om han hadde sagt ja til å se film med meg, så hadde jeg forventet at han så sammen med meg, istedenfor å måtte forklare han hva som skjedde, hvergang han spurte om :Hva skjedde nå.

Men, hver sin smak. Jeg hadde ikke taklet å se min samboer vedsiden av meg fikle med noe i mørket som lyste eller lagde lyd. Da kan man like gjerne ikke se film

Endret av Al34n0nym1
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen.

Selv har jeg aldri vært spesielt opptatt av hverken film eller TV. Når jeg har sett på serie har jeg typisk fiklet med et eller annet ved siden av.

For mannen er film en stor interesse, og han er veldig opptatt av at vi skal se på det sammen. Han kan fort bli irritert hvis jeg gjør andre ting, fordi jeg (i følge han) ikke følger med. Han liker flere sjangere jeg ikke er begeistret for, og filmer i dag er ofte uendelig lange (2,5 time ++???).

Det skal ikke være lett. Selv kan jeg ofte dele opp en film over tre dager feks, hvis det er det som passer meg best. Han vil helst se dem i et strekke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som adhd. Jeg trenger også noe å drive med. Så spising, strikking, tegning på ipad osv. Men det finnes unntak. Veldig gode filmer kan jeg faktisk se uten annen stimmuli, med da trenger jeg at alt lys er slått av og selvsagt god lyd. Hjemme kino opplevelse og sitte behagelig. Men jeg foretrekker personlig serier. 

Klarer du å gå på kino? Jeg klarer kun å gå på sal 1 Colosseum hvor jeg bestiller plass på disse lenestolene hvor jeg kan ligge langflat. 

Har et barn med samme utfordring og det må aksepteres. Jeg legger til rette for en hyggelig opplevelse for alle. Det betyr at de med fikle behov må ta hensyn til de rundt så fikling som er forstyrrende for andre velges vekk og er det en alt for rastløs dag utsettes filmkveld til neste dag.

Anonymkode: 764fb...769

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må også gjøre noe, men scrolling på telefon er ikke greit (man klarer ikke følge med). Fikling med noe, strikking, klesbretting el er fint, eller sitte på ballen så jeg beveger meg samtidig. 

Anonymkode: e27a7...a16

Høres ut som Adhd, ja

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (12 minutter siden):

Høres ut som Adhd, ja

Jeg er ikke TS, men jeg har ADHD ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men jeg har ADHD ja. 

Snakka om hovudinnlegget

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også sånn før jeg møtte han som i dag er samboeren min. Med han har jeg fått en helt annen ro over meg, og jeg kan som regel se en film uten å fikle med noe. Har ingen råd til deg, annet enn at jeg tror jeg måtte fikle med noe fordi jeg hadde indre uro/stress. 

Anonymkode: 0c8ed...3f0

Skrevet

Skjønner TS godt, 90% av filmer suger så mye at de maksimalt fortjener et halvt øye som følger med. Er det en god film, da kan jeg se filmen uten noen andre distraksjoner, men er det det vanlige søppelet, så scroller jeg mens jeg ser på..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mobilen er ugreit! Men strikkinga må du kunne trumfe gjennom med!

Dessuten, hva med å kose, kline, pjuske? Fortsatt uro? Det er vel halve moroa med å se på film som par, hvertfall hjemme i sofaen?

Anonymkode: 8daa2...5e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kygos skrev (1 time siden):

9/10 liker å se film. 

Mange av oss er øite interessert i film, og driver derfor med mye annet samtidig.

Anonymkode: 235a0...654

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okey? Så hvis man fikler  med mobilen hjemme så er det ok?  

Ja. Med mindre stua er bekkmørk og samboeren din sitter i mørket på en stol bak deg og blir blendet. 

Anonymkode: 37460...45d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn men ikke noe ADHD her i gården. Jeg begynte faktisk å strikke for 2 år siden nettopp for å ikke surfe på tlf hele tiden. Noe av det som irriterer meg mest med andre er når de surfer på mobilen når man snakker sammen, ser film sammen osv. Kan også skjønne at mannen din reagerer hvis du står og bretter klær og virker stressa når dere skal se film. Men strikking tenker jeg at han bør godta altså, det er ikke forstyrrende på samme måte og man kan fint følge med på en film når man strikker. 

Anonymkode: fde7f...6c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her

jeg har vært innom tanken på ADHD selv. Men siden jeg står i jobb, har tatt utdannelse og «masse er på stell» avslo DPS søknaden på utredning. For fungerende. Så om man har det får man aldri vite 

Anonymkode: 33cac...b21

Da er jeg enig med DPS. Man trenger ikke adhd på papiret om man fungerer eller om adhd symptomer ikke gir deg plager og sterke funksjonsnedsettelser i hverdagen. Man kan fortsatt ha irriterendes vaner, som feks ikke klare å sitte i ro, kjede seg lett, avbryte, snakke for mye o.l. Men dette kan man jobbe med uten at man trenger å oppta en plass med utredning og behandling fra DPS. 

Hilsen ei med adhd

Anonymkode: cc6bf...196

• Liker 3
Skrevet

Jeg har akkurat samme problem... Eller... Problem er det jo ikke, man gjør jo bare det som passer best. Heldige du som kan strikke når du ser på film! Selv kan jeg ikke strikke, uansett hvor mye jeg har øvd.. Får der bare ikke inn... 

Uansett... Jeg har adhd.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...