AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Kanskje litt tragi-komisk problemstilling. Men mannen min er oppgitt og frustrert over meg fordi jeg alltid må gjøre noe ved siden av, når vi skal se film eller noe sammen. jeg må strikke, brette klær, fikle med noe eller surfe på telefon. Eller sitter og rører på meg hele tiden. Å sitte ned å bare se på noe klarer jeg ikke, og slik har det alltid vært. Vi har forsøkt å «øve» på at jeg bare skal se filmen uten å multitaske, men da sovner jeg bare. Hver gang. Mister fokus og blir trøtt . Jeg gjør jeg noe ved siden av, klarer jeg å se en film men filmer er egnetlig ikke noe favoritt grunnet lengden noen som har tips til en slik problemstilling? Jeg har som sagt alltid vært slik. Bemerket allerede i barnehagen når jeg var liten «Pia bare vandrer avgående når vi har film fredag» Rart , jeg vet . jeg har akriv jobb i helsevesnet der man er i aktivitet hele tiden. Og da klarer jeg arbeidsoppgavene helt fint. Men stille sitting er ikke noe for meg Anonymkode: 33cac...b21 3 5 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Jeg må også gjøre noe, men scrolling på telefon er ikke greit (man klarer ikke følge med). Fikling med noe, strikking, klesbretting el er fint, eller sitte på ballen så jeg beveger meg samtidig. Anonymkode: e27a7...a16 15 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Har du adhd? Det er den første tanken som slår meg. Anonymkode: f7317...c57 16 12
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden ADHD? Og hvorfor er det du som skal endre deg? Han burde vel heller jobbe med seg selv og akseptere deg som du er? Anonymkode: e42d5...772 18 4
Trolltunge Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Gjør det som forstyrrer ham minst. Strikke bør jo gå greit. 21 1 4
Nowayback Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden ADHD? Det er normalt og vanlig å klare følge med på en film. 7 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden TS her jeg har vært innom tanken på ADHD selv. Men siden jeg står i jobb, har tatt utdannelse og «masse er på stell» avslo DPS søknaden på utredning. For fungerende. Så om man har det får man aldri vite Anonymkode: 33cac...b21 8
17.11 Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Skjønner at han syns det er kjipt om du sitter på telefonen om det er sånn at dere skal se film sammen. Men at du ikke kan strikke eller gjøre andre ting som innebærer at du klarer å følge med på filmen er urimelig av han. Om du har adhd eller ikke syns jeg er mindre interessant. Du er som du er uansett, og trenger ikke å diagnostiseres for å forsvare dette. 21 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Hvis jeg ikke hadde fått strikke mens jeg ser film hjemme hadde jeg dumpa mannen tvert. Jeg godtar mye, kanskje for mye, men der går grensa. Anonymkode: 9956a...01f 17 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Gå og gjør noe i et annet rom hvis du ikke klarer å se film uten å forstyrre mannen din? Anonymkode: 7e705...cd6 1
Misanthropis Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Jeg er helt lik deg, og de fleste av mine venninner er sånn og, tror det er helt normalt får du trøste gubben med! 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Noe er det jo, det er dårligere konsentrasjonsevne enn normalt. ADHD f.eks. Anonymkode: b1663...a14 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her jeg har vært innom tanken på ADHD selv. Men siden jeg står i jobb, har tatt utdannelse og «masse er på stell» avslo DPS søknaden på utredning. For fungerende. Så om man har det får man aldri vite Anonymkode: 33cac...b21 Typisk DPS. Gå privat. Anonymkode: 041f1...220 4 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her jeg har vært innom tanken på ADHD selv. Men siden jeg står i jobb, har tatt utdannelse og «masse er på stell» avslo DPS søknaden på utredning. For fungerende. Så om man har det får man aldri vite Anonymkode: 33cac...b21 Jojo. Men du og mannen må jo komme fram til et kompromiss da, for du må jo leve med den du er - og det må han også. Om alternativet er at du sovner uten noe å fikle med, så må du snakke med mannen om hva slags fikling som er minst forstyrrende for ham mens dere ser film. Og dette tror jeg er viktig - la ham forstå og understrek at du ikke kjeder deg! Mange misforstår dette, når folk med uro i kroppen trenger utløp for den for å kunne konsentrere seg. La ham vite at å f.eks strikke samtidig hjelper deg å nyte stunden og kose deg sammen med ham, noe du helst vil. Det betyr ikke at du kjeder deg og heller skulle ønsket du kunne gjøre noe annet enn å bruke tid med ham. Anonymkode: e42d5...772 10 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Hjernen din er så vant med å få dopaminpåfyll konstant, det er derfor du ikke klarer å holde fokus kun på film. Anbefaller deg å sjekke ut mindfullness. Da lærer du at det er ganske alleight å være tilstede der man er. Ingen ting er værre enn å være sammen noen som skal scrolle på mobilen hele tiden. Anonymkode: 4ade6...bfd 11
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden Jeg har det også sånn. Å se på TV/film er for passivt så jeg sovner, hvis jeg ikke holder meg aktiv med noe annet samtidig. Å lese en bok er også stillesittende men hjernen er aktiv, så da sovner jeg aldri. Jeg pleier å dele en film i to eller tre, og se over flere dager. Helst hadde jeg bare latt være å se på TV/film, men samboer er veldig opptatt av film, så han vil ofte vise meg filmer han liker spesielt godt. Anonymkode: 78b98...3f8 3 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kanskje litt tragi-komisk problemstilling. Men mannen min er oppgitt og frustrert over meg fordi jeg alltid må gjøre noe ved siden av, når vi skal se film eller noe sammen. jeg må strikke, brette klær, fikle med noe eller surfe på telefon. Eller sitter og rører på meg hele tiden. Å sitte ned å bare se på noe klarer jeg ikke, og slik har det alltid vært. Vi har forsøkt å «øve» på at jeg bare skal se filmen uten å multitaske, men da sovner jeg bare. Hver gang. Mister fokus og blir trøtt . Jeg gjør jeg noe ved siden av, klarer jeg å se en film men filmer er egnetlig ikke noe favoritt grunnet lengden noen som har tips til en slik problemstilling? Jeg har som sagt alltid vært slik. Bemerket allerede i barnehagen når jeg var liten «Pia bare vandrer avgående når vi har film fredag» Rart , jeg vet . jeg har akriv jobb i helsevesnet der man er i aktivitet hele tiden. Og da klarer jeg arbeidsoppgavene helt fint. Men stille sitting er ikke noe for meg Anonymkode: 33cac...b21 ADHD? Du må øve deg på å slappe av og på å konsentrere deg. Det er oppnåelig, men du må øve deg: øv deg på 30 min, så 1t, så 1,5t og så 2t. Anonymkode: 81f1c...beb 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kanskje litt tragi-komisk problemstilling. Men mannen min er oppgitt og frustrert over meg fordi jeg alltid må gjøre noe ved siden av, når vi skal se film eller noe sammen. jeg må strikke, brette klær, fikle med noe eller surfe på telefon. Eller sitter og rører på meg hele tiden. Å sitte ned å bare se på noe klarer jeg ikke, og slik har det alltid vært. Vi har forsøkt å «øve» på at jeg bare skal se filmen uten å multitaske, men da sovner jeg bare. Hver gang. Mister fokus og blir trøtt . Jeg gjør jeg noe ved siden av, klarer jeg å se en film men filmer er egnetlig ikke noe favoritt grunnet lengden noen som har tips til en slik problemstilling? Jeg har som sagt alltid vært slik. Bemerket allerede i barnehagen når jeg var liten «Pia bare vandrer avgående når vi har film fredag» Rart , jeg vet . jeg har akriv jobb i helsevesnet der man er i aktivitet hele tiden. Og da klarer jeg arbeidsoppgavene helt fint. Men stille sitting er ikke noe for meg Anonymkode: 33cac...b21 Kjenner en med adhd som er sånn. Tenker det ikke er noe vits å prøve endre ens natur. Det går ikke hvis det er en diagnose bak. Mannen din får bare akseptere det . Anonymkode: 234c0...809 1
Diana Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden Jeg er også sånn. Jeg spiller på tlf mens jeg ser film/serie. Hvis ikke klarer jeg ikke konsentrere og får ikke med meg noe av det jeg ser på. Er tlf lagt bort sitter jeg å løser sudoku, legger puslespill, lager kort osv. Jeg kjeder meg extremt fort og har en indre uro som ikke orker å sitte/ligge i ro i flere timer. Mange i min vennekrets er også sånn. Noen, inkludert meg, med ADHD. Andre har ikke det. 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Jeg er også sånn. Klarer ikke å bare se på film, må fikle med noe. Kino er en kjip, langtekkelig affære. Jobber også i helsevesenet, og det er null stress så lenge det er nok å gjøre. Blir det for rolig blir jeg nesten apatisk. Tror det bare er noen av oss som er sånn. Jeg har ikke ADHD, tanken har aldri streifet meg heller. Anonymkode: 6d1dd...b1f 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå