Gå til innhold

Har lyst til å arrangere en lavterskel sammenkomst på nyttårsaften for ensomme i byen jeg bor. Mulig å få en organisasjon med på laget?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For eksempel Røde kors eller lignende? Siden jeg er ensom selv har jeg ikke akkurat verdens største følgerskare i sosiale medier og vet ikke hvordan jeg skal kunne nå ut. Det blir snakk om helt lavterskel der en fks møter ved en plass ute med god utsikt til fyrverkeriene fks kl 22, man tar med drikke selv og jeg byr på snacks og stjerneskudd. Skulle gjerne ha booket et lokale så man kunne vært innendørs og spist litt også men siden jeg aldri har arrangert på dette vis før vil jeg ikke å betale flere tusenlapper for leie i tilfelle ingen kommer. Tror dere noen frivillige organisasjoner ville vært interessert i å formidle mitt navn og profil i sosiale medier, eventuelt en av byens aviser? Eventuelt lånt ut et rom i deres lokaler? 

Det er sikkert vel sent å starte et sånt treff i år men jeg har så lyst å gjøre NOE og nyttårsaften for meg personlig er den dagen jeg kjenner mest på ensomhet.

Anonymkode: 563ea...328

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å høre med Røde kors, sanitetskvinnene, Lions klubb? 

Evt si fra til lokalavisen eller på lokale fb sider (typ Vi som bor på Gjøvik). 

Kanskje en forening har en hytte eller et lokale? 

(Det er lenge eå være ute fra kl.22 til midnatt, da.)

Anonymkode: ad069...5b2

• Nyttig 1
Skrevet

Ta kontakt med lokalavisa du, slike ting er nettopp sånt de elsker å skrive om - gladsak og positivt engasjement lokalt :)

Ta gjerne kontakt med røde kors, frivillighets sentral eller liknende også ja. Selv om de fleste er midt i julestria nå så kan du slumpe på å treffe på en ildsjel som synes dette er en glimrende ide :)

Flott initiativ!

Anonymkode: a20c3...558

• Liker 2
Skrevet

Sjekk på fb om det er noen venne-grupper i ditt område, så kan du legge ut forespørsel der 

Anonymkode: 8cd61...f6d

Skrevet

Det burde jo absolutt være mulig å få litt drahjelp. Du kan, som en start, snakke med de som arrangerer åpen julefeiring (hos oss er det samarbeid mellom kirka, frelsesarmeen, en famile som melder seg og hjelpere.

Anonymkode: 7b727...244

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...