AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Jeg har aldri vært borti sateng sengetøy og aner ikke hvordan det er eller føles. Har kjøpt sateng sengesett på nett, da de ikke hadde i butikk og jeg kunne heller ikke kjenne på det da. Kjenner jeg gruer meg litt da jeg leser nå at det er nesten som silke. Silke hater jeg. Har du sengetøy av sateng og er du fornøyd? Erfaringer takk. Anonymkode: 0479c...b59
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Har bomullssateng og synes det er digg. Anonymkode: af062...863 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #3 Skrevet 7. desember 2025 Ekte, dyr, bomullssateng er nydelig. Fra Geismars for eksempel. Billig "sateng" er helt forferdelig. Klamt, glatt, statisk, og direkte ubehagelig mot huden. Anonymkode: 693d6...95c 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #4 Skrevet 7. desember 2025 Glemte å skrive at det er 100% bomull sateng og av merke Halvor Bakke. Ts Anonymkode: 0479c...b59
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #5 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Glemte å skrive at det er 100% bomull sateng og av merke Halvor Bakke. Ts Anonymkode: 0479c...b59 Jeg har ikke prøvd merket, men prisen tilsier at det bør være bra. God bomullssateng puster som annen bomull, men er mykere og glattere. Ikke polyestersateng-sleip-glatt, bare behagelig glatt mot huden. Jeg har bomullssateng fra Høie, som ser ut til å være et hakk billigere, og elsker det. Anonymkode: f5c99...559 2 1
Leo Skrevet 7. desember 2025 #6 Skrevet 7. desember 2025 At et stoff er i sateng beskriver egentlig ikke noe annet enn måten det er vevd på. Materialet kan være bomull, polyester, silke, viskose etc. Sengetøy av polyestersateng må være noe av det verste som finnes (Og det kan være det du mener når du sier "silke"). Det er glatt, klamt og i det hele tatt bare ekkelt. Bomullsateng derimot har en glatt overflate som reflekterer lys mer eller mindre, men det er mykt og behagelig og puster på samme måte som annen bomull. Har sengesett fra Borås Cotton i bomullssateng som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke prøvd de fra Halvor Bakke, men jeg tviler på at de er noe annet enn bra. 1 4
Eva-Lena Skrevet 7. desember 2025 #7 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte å skrive at det er 100% bomull sateng og av merke Halvor Bakke. Ts Anonymkode: 0479c...b59 Jeg har Halvor Bakke sateng sengesett og elsker det. Har brukt det så mye at jeg ser det begynner å bli slitt, så må kjøpe nytt snart. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #8 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har ikke prøvd merket, men prisen tilsier at det bør være bra. God bomullssateng puster som annen bomull, men er mykere og glattere. Ikke polyestersateng-sleip-glatt, bare behagelig glatt mot huden. Jeg har bomullssateng fra Høie, som ser ut til å være et hakk billigere, og elsker det. Anonymkode: f5c99...559 Første gang jeg har kjøpt bomull sateng og av Halvor Bakke så ganske spent. Takker for svar og at du deler din erfaring.❤️ Satser på at det blir bra. 🤌🤞🏽 Ts Anonymkode: 0479c...b59
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #9 Skrevet 7. desember 2025 Leo skrev (12 minutter siden): At et stoff er i sateng beskriver egentlig ikke noe annet enn måten det er vevd på. Materialet kan være bomull, polyester, silke, viskose etc. Sengetøy av polyestersateng må være noe av det verste som finnes (Og det kan være det du mener når du sier "silke"). Det er glatt, klamt og i det hele tatt bare ekkelt. Bomullsateng derimot har en glatt overflate som reflekterer lys mer eller mindre, men det er mykt og behagelig og puster på samme måte som annen bomull. Har sengesett fra Borås Cotton i bomullssateng som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke prøvd de fra Halvor Bakke, men jeg tviler på at de er noe annet enn bra. Jøss, dette var god informasjon, takk du. Ts Anonymkode: 0479c...b59
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #10 Skrevet 7. desember 2025 Eva-Lena skrev (3 minutter siden): Jeg har Halvor Bakke sateng sengesett og elsker det. Har brukt det så mye at jeg ser det begynner å bli slitt, så må kjøpe nytt snart. Takk for at du deler erfaringen din. Hvor lenge har du hatt det? Det jeg har bestilt er i sånn beige farge, roubine et eller annet. Det er ikke sånn at det klamrer seg rundt deg, at det er glatt og sklir? Hvordan er det å bruke det om vinteren og sommeren? Er det varmt/kaldt? Sorry masse spørsmål.🙈 Ts Anonymkode: 0479c...b59
Eva-Lena Skrevet 7. desember 2025 #11 Skrevet 7. desember 2025 Jeg har hatt mitt i litt over 4 år. Jeg tar det av sengen på morningen, vasker og tørker det før jeg legger det på sengen igjen. Så jeg kan trygt si det brukes nesten året rundt. Det er bare nydelig å ha mot kroppen. Du sklir ikke på det, men at det kan være ørlite kaldt med en gang på vinterstid. Varmes fort opp, så bare gled deg. Det klistrer seg ikke til kroppen 😊 1 1
Eva-Lena Skrevet 7. desember 2025 #12 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for at du deler erfaringen din. Hvor lenge har du hatt det? Det jeg har bestilt er i sånn beige farge, roubine et eller annet. Det er ikke sånn at det klamrer seg rundt deg, at det er glatt og sklir? Hvordan er det å bruke det om vinteren og sommeren? Er det varmt/kaldt? Sorry masse spørsmål.🙈 Ts Anonymkode: 0479c...b59 Jeg har dette eller i alle fall noe som likner veldig på mønsteret. Det er brodert Halvor Bakke på mitt, så det er ikke noe fake. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #13 Skrevet 7. desember 2025 Eva-Lena skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt mitt i litt over 4 år. Jeg tar det av sengen på morningen, vasker og tørker det før jeg legger det på sengen igjen. Så jeg kan trygt si det brukes nesten året rundt. Det er bare nydelig å ha mot kroppen. Du sklir ikke på det, men at det kan være ørlite kaldt med en gang på vinterstid. Varmes fort opp, så bare gled deg. Det klistrer seg ikke til kroppen 😊 Wow, da må det være skikkelig god kvalitet siden du vasker det og tar det på samme dag, herlig 🥰 Jeg har sengetøy fra Beach House og det er i bomull og litt sånn t-skjorte kvalitet, bruker det året rundt. Har 2 sett kjøpt i 2014 så det holder seg godt enda. 😅 Men nå ville jeg ha noe annet og ble forelsket i dette fra HB.😍 Får bare håpe at jeg sover som en stein.😅🤌 Finner ingen erfaringer på nettet om hans sin sengetøy så glad jeg spurte her.😊 Tusen takk Ts Anonymkode: 0479c...b59
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #14 Skrevet 7. desember 2025 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Jeg har dette eller i alle fall noe som likner veldig på mønsteret. Det er brodert Halvor Bakke på mitt, så det er ikke noe fake. Det er nydelig. 😍 Jeg strevde mellom dette bare i lyseblå farge men endte på beige. Aldri hatt sengetøy i farger, så blir spennende. Ts Anonymkode: 0479c...b59 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #15 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sengetøy av sateng og er du fornøyd? Liker det ikke og bruker ikke de jeg har (gått i gaver) Anonymkode: a5fd2...828
Grønnsaksvaffel Skrevet 7. desember 2025 #16 Skrevet 7. desember 2025 Ja, jeg har ett sett. Jeg er fornøyd med alle sengesettene mine uansett om det er sateng, krepp, flanell eller glatt bomull.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå