Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er deres feriebudsjett for 2026?

Jeg tenker mest på dere som skal til utlandet eller skal reise vekk. 

Vi sitter og bestiller turer nå og skal 2 uker til Thailand = 100 000 (4 personer) 

og 2 uker til Italia = 30 000 (vi bor gratis) 

så ca 130 000 for ferie i 2026. Kanskje litt mer om vi skal finne på noe i høstferien. Det er dyrt med ferie! 😖

Andre?

Anonymkode: 3652b...ff2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du velger jo og gjøre det dyrt. Vi har ikke laget ferieplaner og budsjett ennå, men vi vurderer sterkt New York og Boston for fotball-VM. Det blir nok større budsjett. I fjor brukte vi lite , 9 000 for restplass en uke i Hellas og ellers var vi på hytta. 

Anonymkode: 846a5...6e4

• Liker 1
Skrevet

Håper det blir Australia i 3-4 uker for fem personer. Regner med å bruke 200-250 000kr (og da uten å gjøre spinnvilt dyre ting). Har dog spart i mange år til dette. 

Anonymkode: 75466...423

• Liker 1
Skrevet

Det blir ca 50 000 kr for 3 (2 voksne + 1 barn) i Kroatia i 11 netter. Dette inkluderer fly, villa med eget svømmebasseng, leiebil og mat etc. Skal sies at dette er tilrettelagt for et barn med spesielle behov, og derfor brukte vi litt ekstra på dette.

Det blir ca 35 000 kr for 3 uker i Italia for 2 voksne. Dette inkluderer leilighet med basseng og flybilletter. 

Til sammen setter vi av ca 100 000 kr på ferier neste år, som er lavere enn vanlig. Vi pleier å bruke mellom 150-300 000 kr på ferier i året.

• Hjerte 1
Skrevet

Tar det som det kommer. Kan ikke planlegge slikt. 

Skrevet

Cruise i Karibien, 2 pers. Cruise, mat og drikke ombord er gratis, så vi betaler kun flybillett (business class) og to netter på hotell for én person. Ca 30.-35.000 kr tenker jeg.

Tur til London på vårparten: usikker på pris, vi har mange bonuspoeng vi kan bruke.

Tur med Kielferga: ca 10.000 kr (m/suite)

Hyttetur: koster kun drivstoff.

Anonymkode: ab7c8...da7

Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Det blir ca 50 000 kr for 3 (2 voksne + 1 barn) i Kroatia i 11 netter. Dette inkluderer fly, villa med eget svømmebasseng, leiebil og mat etc. Skal sies at dette er tilrettelagt for et barn med spesielle behov, og derfor brukte vi litt ekstra på dette.

Det blir ca 35 000 kr for 3 uker i Italia for 2 voksne. Dette inkluderer leilighet med basseng og flybilletter. 

Til sammen setter vi av ca 100 000 kr på ferier neste år, som er lavere enn vanlig. Vi pleier å bruke mellom 150-300 000 kr på ferier i året.

Deilig med et skikkelig feriebudsjett! 
Håper det blir kjempe bra! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du velger jo og gjøre det dyrt. Vi har ikke laget ferieplaner og budsjett ennå, men vi vurderer sterkt New York og Boston for fotball-VM. Det blir nok større budsjett. I fjor brukte vi lite , 9 000 for restplass en uke i Hellas og ellers var vi på hytta. 

Selvfølgelig er det valgfritt 😊

Jeg synes ferie er en god investering, men det er mye penger :)

Skrevet

Tar det litt som det kommer :) Jeg har feriehus på Sicilia og vi skal iallfall dit noen uker. Sist betalte jeg rundt 10 000,- for flybilettene + noen hundre for toget. Så det koster ikke så mye.

Og så skal vi sikkert en tur til foreldrene mine i New York. Det vil nok koste litt mer. Tar det også som det kommer.

Gjennomsnittlig bruker jeg omlag 80 000 - 100 000 på ferier om sommeren. Jeg og en ungdom. 

Anonymkode: 0ddab...e09

Skrevet

Vi bruker 30 000 på å drifte hytta i året (utenom lån), og det er vårt feriebudsjett. Vi reiser også på besøk til familie og families hytter, så det blir variert og fin ferie selv om vi holder oss i Norge. 

Anonymkode: fa3b6...923

Skrevet

Bor alene og reiser er stort sett den eneste "lukusen" jeg unner meg - så har ikke noe budsjett, men pleier å reise til utlandet i hvett fall i fire uker, i 2-3 bolker. Blir vel fort en 20.000-30.000 per tur. 

Anonymkode: 54842...3aa

Skrevet

Ca 25 000kr. 1 voksen og 2 små barn

Anonymkode: 78f3d...396

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig er det valgfritt 😊

Jeg synes ferie er en god investering, men det er mye penger :)

Enig i at ferie er en god investering altså. 

Skrevet

Mitt er 30.000. Det er inkludert alt som reise hjemmefra, mat, hva jeg kjøper på stedet som shampo og dusjsåpe samt om jeg vil oppleve noe. 

Reiser alene så bare der ryker jeg på noen ekstra kroner.

Anonymkode: 34708...06f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Deilig med et skikkelig feriebudsjett! 
Håper det blir kjempe bra! :)

Takk, i like måte. :)

Skrevet

Leier samme hytte 1 uke hver sommer, 10.000 kr inkludert mat og bilreise. Det er det vi har råd til pr år, men den uken betyr veldig mye for oss.

Anonymkode: 0ff13...4d5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ikke planlagt ferien i 2026, så kostnaden er fortsatt uvisst. Har kun bestilt 1 uke i Hellas til 30 000,- for to voksne og to barn hittil. Hva vi gjør i sommerferien vet jeg ikke enda. Det frister mest å være i Norge siden vi gikk glipp av hele perioden med finvær i år, siden vi var i utlandet.

Anonymkode: 16ef4...f5d

Skrevet

Bestilt en uke for 2 i april - det blir vel ca 25' med reise/overnatting/parkering før flyturen. 

Drifting av hytte - koster ca 6' i løpet av ett år (uten strøm, innlagt vann etc).  Brukes ca 1 helg pr mnd. Regner ikke drivstoff og ekstra mat på de helgene. 

Sannsynligvis også en tur med campingvogn på sommeren - 10'(?)

Sikkert noen småturer - jeg regner i grunnen ikke på hva totalen blir. Reiser uansett aldri på kreditt. 

Anonymkode: e5ed6...0b1

Skrevet

Minst en tur i måneden, ca 10-12 000 på hver reise.

Anonymkode: e07f4...923

Skrevet

Vi har kun vinterferien til varmere strøk bestilt foreløpig. I tillegg kommer 2 turer i sommer, en til høst/vinter og noen helgeturer. Kostnaden vet vi ikke enda da de største barna (19 og 16 år) ikke har bestemt seg om de vil være med i sommer eller ikke. Men vi bruker mye på ferier i løpet av året og regner med at det går ca 300 000kr neste år. Vi har god råd og prioriteter å reise.

Anonymkode: 73654...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...