Gå til innhold

Hvorfor trener folk så lite?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De færreste har luksusen å trene som en del av de 7,5 timene de jobber per dag. Hvis du utvider arbeidstiden for å trene, så blir jo din kone og dine barn skadelidende. Å trene på vei til jobb merker jo din kone, da du blir lenger borte på grunn av det. Enten blir dine barn skadelidende fordi du leverer dem ekstra tidlig i barnehagen for å trene, eller så blir din kone skadelidende av det fordi hun må levere mens du trener. 

Anonymkode: d1fed...335

Folk blir skadelidende veldig fort i din verden. Kanskje de hadde tålt mer hvis de trente, siden det er bra for psykisk og fysisk helse.

Anonymkode: 4acf2...9fa

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk blir skadelidende veldig fort i din verden. Kanskje de hadde tålt mer hvis de trente, siden det er bra for psykisk og fysisk helse.

Og da er vi tilbake til hvorfor det er et mareritt å ha 2-3 barn med noen som trener 5 dager i uka. De bryr seg ikke om at noen andre må gjøre jobben de dropper på hjemmebane, så lenge de får trent... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker å trene. Har to barn og to bonusbarn, hund og full jobb. Når ungene var mindre trente jeg hjemme etter at de var lagt. Man kan komme ganske langt med dumbbells og kettlebelles i kjelleren. Nå er ungene såpass store at jeg får tid til tre ganger i uken på treningssenter. Jeg går alltid derfra med bedre humør og energi, og jeg har mye glede av det. Hunden sine turer er viktigere for meg enn treningssenteret, fordi den også trenger å bevege seg og er avhengig av meg for å få gjort det. Og ungene er selvfølgelig også viktigere enn treningssenteret, så noen uker går bare ikke kabalen med trening opp. Det er helt ok. 

Jeg ser, som en annen i tråden nevner, på treningen som en slags "forsikring" for alderdommen. Selvfølgelig kan alt slags ramme meg også, kreft, ulykker, alzheimers og you name it. Men hvis jeg er heldig og det ikke rammer meg, da ønsker jeg best mulig livskvalitet fremover, og trening er en viktig del av det. Regelmessig trening gjør også at jeg har bedre kontroll på kostholdet, for det er ikke en spesielt deilig følelse å trene hvis jeg har levd på potetgull, pizza og sjokolade i dagene før. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 17.09):

Når det gjelder å "ikke komme seg på do", legger jeg jo merke til at mange pådrar seg skader/slitasjeskader under trening og idrett. Ser fortsatt levende for meg idrettsklassen på videregående som liksom skulle være den sunneste og sprekeste gjengen på hele skolen. Tross det, var det ingen klasser hvor det var så mye sykefravær, gips, krykker og bandasjer som i idrettsklassen. Jeg er derfor usikker på om folk som trener mye, egentlig har så mye mindre plager når de blir eldre, enn vi som ikke trener. Sjansen er vel stor for at de har utslitte knær og vonde hofter, armer, rygger og skuldre.

Anonymkode: d6101...fe5

Jeg tenker i litt sae bane. Dvs jeg tror det er sunt og bra for kroppen å holde seg i moderat form. Men ofte er det snakk om at enten trener man veldig mye, eller så ingenting. Det beste for kroppen er en balanse.

Har møtt en del eldre som trente elite da de var unge. Tror alle jeg har truffet har utviklet senskade/r

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og da er vi tilbake til hvorfor det er et mareritt å ha 2-3 barn med noen som trener 5 dager i uka. De bryr seg ikke om at noen andre må gjøre jobben de dropper på hjemmebane, så lenge de får trent... 

Hvis begge foreldrene ønsker å trene, så klarer de nok å samarbeide for å få kabalen til å gå opp. Hvis en av foreldrene er en gretten sofagris derimot...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hadde du orket å lese tråden ser du at svaret ditt ble litt dumt. Gjett hva jeg ha du BMI ;)

Anonymkode: 3a4c2...cb7

Jeg har lest tråden og forstår fremdeles ikke hva som er dumt med å påpeke at runde armer ikke er ensbetydende med å trene lite. Og den andre setningen gav ingen mening, så den forstod jeg heller ikke noe av.

Anonymkode: f3c47...29a

• Liker 3
Skrevet

Kanskje ikke så rart du er singel… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 7.10):

Jo, det gjør det. Når jeg kommer meg selv på do, med min kjipe personlighet, så er målet nådd! Hersketeknikk er søtt, men det hjelper deg ikke opp trappa når du er gammel.

Anonymkode: 3a4c2...cb7

Herseteknikk? Du kan ikke sitte og grine også kjører du herseteknikk selv vet du.  Jeg er nok ganske mye mer trent enn deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...