Gå til innhold

Hvorfor trener folk så lite?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi de prioriterer annderledes enn deg. Så enkelt

Anonymkode: 711a2...956

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor trener folk så lite? Vil de ikke kunne komme seg på do selv når de blir eldre? Jeg gir opp datingen, jeg orker ikke bli pleiepersonell på hjemmebane. 

Anonymkode: 3a4c2...cb7

Hva gjør du hvis du finner deg en trent fyr som blir utsatt for en ulykke og trenger hjelp til å gå på do? Er det takk og farvel til han da?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

som trente 4-5 ganger i uka hadde jeg tenkt at de nok var veldig kjedelige mennesker som ikke greide å fylle livet med noe mer interessant.

Anonymkode: 3ea25...181

Det blir jo helt individuelt hva man syntes er interessant da. Jeg hadde feks aldri matchet med en som skriver at cafe og konserter er hobby/interesser, da jeg syntes det er drit kjedelig. Nå er ikke jeg på sånne dating apper, men poenget står jo.

Samtidig så er jeg en av de som trener mye (4-5) ganger i uken. Men jeg driter i om partner trener eller ikke. Kona mi har aldri satt sine bein i et treningslokale. Jeg trener ikke for å ha noe sosialt. Trening er min «alenetid».

Anonymkode: e1d33...593

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fordi jeg har noen kroniske sykdommer som gjør det fysisk vondt (spesielt når svettekjertelbetennelsen er som verst, da har jeg mer enn nok med å komme meg på jobb siden det er store åpne sår som gir nervesmerter i armer og ben), det er dritkjedelig, og jeg forbinder det med en tid jeg er glad er forbi. Det sagt; jeg har en veldig aktiv jobb, så den holder meg i ganske god form (du kan selv prøve å løpe etter barn hele dagen). 

Jeg var nemlig konkurranseutøver frem til tidlig 20-årene. Trente 15-20 timer i uken ved siden av skole/studier + konkurranser i helgene. Det var livet mitt. Ble for øvrig regnet som overvektig da også, men var supertrent. 

I dag er jeg lettere overvektig og har som mål å gå ned mer (jeg har gått ned 140 kg til nå). Selv da jeg veide over 200 kg kunne jeg uten problem gå lange turer. Heldigvis har jeg en sterk kjernemuskulatur etter mange år med trening tidligere. 

Jeg har aldri ligget på sofaen og latet meg. Alltid vært i full jobb, mye aktiv, men ikke trent som i å gå på et treningssenter. Det gir meg egentlig bare traumer, av å bli veid, målt, og sammenlignet med andre. Konkurranseidretten ødela mye glede rundt sporten for meg. Vi får se om jeg klarer å finne glede i det igjen.

Jeg tenker det er helt greit at du er opptatt av å trene. Da får du skrive det tydelig, tenker jeg. Selv skrev jeg "lettere overvektig, som liker å gå turer". Jeg fant min drømmemann til slutt.

Preferanser er helt lov, men man trenger ikke å snakke nedsettende om de som ikke oppfyller ens preferanser. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trener en del men kjæresten min gjør ikke. Han er naturlig slank og har en aktiv jobb. Jeg synes trening er ganske kjedelig men gjør det for å unngå vond rygg. Det er viktigere for meg at vi har andre ting felles da jeg stort sett synes menn som lever på treningssenter er veldig selvopptatte og kjedelige å prate med. 

Anonymkode: 93ef1...d4d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da får du presisere at trening er veldig viktig for deg, og at det bør være like viktig for motparten.

Lykke til videre med ditt overfladiske liv. 

Anonymkode: b7f34...6f0

Er det en ting regelmessig trening ikke er, så er det overflatisk. Man må gjerne hate trening så mye man vil, syntes det er verdens kjedeligste ting. Men å påstå at trening er overflatisk er så absurd at det er komisk.

Å trene regelmessig er det suverent viktigste og beste du kan gjøre for helsen og alderdommen din. Å ville leve et langt og sunt liv med mindre risk for plager og uhelse er alt annet en overflatisk.

• Nyttig 6
Skrevet

Snakker du om trening i treningssenter eller sport generelt?

Jeg trener ikke på treningssenter på grunn syns det kjedelig, men svømme 3 ganger i uke, spiller fotball og tennis.

Anonymkode: cbc3e...373

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg trener mye men er fortsatt overvektig. 
Årsak: stoffskiftetrøbbel og overgangsalder. 
Heldigvis er jeg hverken på leting eller på Tinder. 

Anonymkode: b4ba9...148

Noe som er utrolig bra. Dette er veldig gode grunner til å trene regelmessig👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Folk tror jeg trener mye. Jeg gjorde det tidligere men har ikke hatt mye tid til trening siste årene. Ser selv at jeg har noe mindre muskelmasse, men andre ser ingen forskjell.

Anonymkode: b00e4...510

Skrevet

Ingen planer å bli 101 år gammel. Sitte på Norge Rundt og fortelle om hemmeligheten bak ett langt år.

Trening og sukat.

Vet litt, sunt liv kan ta liv tidlig det også.

Anonymkode: 00b63...ac1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg henger litt på Tinder, sveiper litt, og ser litt på likes. Det som overrasker meg er hvor utrent folk er? Jeg skriver at jeg liker trening, at jeg trener 4-5 ganger i uka, og at dette er viktig for meg, og 90% av likes jeg for et av folk som ikke har løftet annet en firepakning cola med sukker. 

Jeg ser jo det samme når jeg sveiper, det er mager, store kinn, utrente overarmer… det er overvekt. 

jeg har likevel gitt noen en match, da jeg har skrevet at trening er viktig, og det kan jobbende de akkurat har begynt. Men nei.. trening er vist for fanden selv.

Hvorfor trener folk så lite? Vil de ikke kunne komme seg på do selv når de blir eldre? Jeg gir opp datingen, jeg orker ikke bli pleiepersonell på hjemmebane. 

Vel, jeg trener mye, men vi to har veldig forskjellig motivasjon for å trene...

Jeg trener fordi det gir meg glede i hverdagen nå, fordi det holder meg frisk nå, det gir meg energi nå. Jeg søker etter noen som også trener aktivt, men jeg vil ha noen som trener fordi jeg ønsker en kjæreste jeg kan dele min lidenskap med. 

Holdningene dine om andre mennesker, måten du omtaler andre på, og at du vil ha noen som trener for å slippe hjelpe dem, det er skikkelig turn-off. 

Anonymkode: d0c6b...ace

• Liker 9
Skrevet

Du virker mildt sagt som et dømmende og overflatisk menneske. 

Anonymkode: b8d1b...555

• Liker 7
Skrevet

Hei ts.

Jeg skjønner deg slik at du er overrasket over hvor dårlig form folk flest er i. Det var jeg også, naivt nok.

Jeg er en del av et idrettsmiljø der normen er å være trent, og det i alle aldersgrupper, alt fra barn til godt voksne i 60-årene, selvom hovedvekten er folk mellom 20-35 år. I jobbsammenheng har jeg også vært omgitt av folk som er relativt godt trente.

Det er når jeg kommer ut blant "folk flest" at jeg blir sjokkert over hvor dårlig det står til med folk, og jeg skjønner at jeg gjør ting med letthet fordi jeg er i god form. Alt fra å løpe etter bussen til å løfte tunge møbler, leke med ungene i et klatrestativ, til å hente noe jeg mistet under sofaen, dette er enkle ting for meg, men jeg observerer at dette er svært annerledes for folk som ikke er i god form. Med treningsvaner følger det ofte med en rekke andre gode vaner også. Jeg er vant til å spise rene råvarer og legge meg tidlig.

Det jeg prøver å si er er DU er den som er fjern i en syk og utrent verden.

DU er den som er rar.

Og jeg mener dette som er bra ting. Du vil ikke være i "normalt god form", for den formen er katastrofe.

Den gjennomsnittlige nordmann har ikke bare veldig mye fett på kroppen, men veldig lite muskler. De klarer ikke ting som å løfte armene rett over hodet uten kompenseringsmekanismer, eller slå hjul eller gå ned i knebøy eller gjøre noen pushups.

De er for svake.

De stiller ikke spørsmålstegn ved sin egen fedme, svakhet eller manglende muskelmasse, hvorfor skal de det?

De er jo vanlige, det er du og jeg som er uvanlige.

De fleste reaksjonene du har fått så langt er å forvente...

Anonymkode: 02e70...19b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Enig TS. Trene flere dager i uka er viktig. Det er også vi som rekker flere hobbyer, da vi har energien og driven til å få ting gjort.

Anonymkode: dc9c5...59d

Heldig er dere som har energi til dette. Jeg har dessverre ikke det. Savner faktisk å trene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trener ikke, fordi det er så sørgende kjedelig.

Men har et ok kosthold og er normalvektig.

Anonymkode: fc965...e8e

Men "bleikfeit". Ikke i 20-årene, men nærmere 40 er det veldig tydelig hvem som ikke trener, bare spiser lite. Og det er ikke akkurat tiltrekkende. 

Anonymkode: 91087...18a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det en ting regelmessig trening ikke er, så er det overflatisk. Man må gjerne hate trening så mye man vil, syntes det er verdens kjedeligste ting. Men å påstå at trening er overflatisk er så absurd at det er komisk.

Å trene regelmessig er det suverent viktigste og beste du kan gjøre for helsen og alderdommen din. Å ville leve et langt og sunt liv med mindre risk for plager og uhelse er alt annet en overflatisk.

Det er vel heller måten ts skriver på som gjør at han virker overfladisk, ikke nødvendigvis trening i seg selv. Jeg mener at trening er en god investering i egen helse, men jeg tenker at man ikke trenger å skrive nedsettende om dem som er overvektige av den grunn. Man kan f.eks være overvektig OG drive med trening. Man kan være overvektig OG være aktiv. 

Her fremstiller ts det som at man må ligge på sofaen hele dagen siden man er overvektig. Men en del av oss overvektige gjør altså ikke det. Inkludert meg selv.

Det viser at ts har lite kunnskap om overvektige og overvekt. Det gjør ts overfladig, ikke at han trener eller har en preferanse.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor jeg trener så lite?

Jeg er 65 år, trener kun to ganger i uka fordi jeg trenger restitusjon og hyppigere økter fører til ymse skader/vondter.

Var det svar på spørsmålet ditt?

Anonymkode: 0d55c...c55

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Herlig å lese at du er så fortvilet. Må digges, enkelt og greit 😁

Anonymkode: b454b...c74

Det er jo fordi jeg jobber i helse og må «ødelegge» kroppen på overvektige eldre til en hver tid. Så skrekken for en slik partner ligger tykt utenpå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Snakker du om trening i treningssenter eller sport generelt?

Jeg trener ikke på treningssenter på grunn syns det kjedelig, men svømme 3 ganger i uke, spiller fotball og tennis.

Anonymkode: cbc3e...373

Jeg kunne skrevet «aktiv» i stedet for trening. Absolutt. Det må overhode ikke være treningssenter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor jeg trener så lite?

Jeg er 65 år, trener kun to ganger i uka fordi jeg trenger restitusjon og hyppigere økter fører til ymse skader/vondter.

Var det svar på spørsmålet ditt?

Anonymkode: 0d55c...c55

Så du synes 2 ganger i uka er lite? Jeg synes du er flink jeg! 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...