AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:38 #1 Skrevet søndag kl. 11:38 Mulig jeg har regnet helt feil her så tilgi meg for det. Men det ble satt inn en femdagers balstocyst med fryseforsøk, slik at da har jeg forstått det slik at jeg var 2+5 på innsettingsdagen. I morgen er det testdag med blodprøve, men jeg har allerede testet positivt nå i helgen. Så 2+5 + 9 dager gjør vel at jeg er 4+0 i dag? Jeg vet legen sa at jeg hadde hatt flere eggløsninger og at der var flere gule legemer (?) på innsettingsdagen (har PCOS), men han ville vel ha sett om jeg var overstimulert? Jeg føler meg så sykt "stappa" både i mage og i brystkasse. Føler det er ikke plass til mat eller vann eller luft og at det til tider er tungt å få pustet ordentlig inn. Og raper mye også. Er det normalt? Anonymkode: 0bca0...6b2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:41 #2 Skrevet søndag kl. 11:41 Jeg kan forresten legg til at jeg har hatt noen stikninger nederst i magen som er vondere enn det jeg vil tenke på som "murringer". Det kommer og går litt, men våknet av det i dag morres, og så varte det en stund, men forsvant. Kjenner ellers noen murringer og litt vondt i ryggen her og der, men ellers er formen fin Litt kvalme av og på, er det vanlig så tidlig eller kan det henge sammen med at jeg føler meg så "stappa"? Anonymkode: 0bca0...6b2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:40 #3 Skrevet søndag kl. 12:40 Hei, ville definitivt sendt en melding til klinikken og beskrevet tilstanden din. Jeg ble mildt overstimulert da jeg ble gravid med eldstemann, og da hadde jeg ikke særlige symptomer før jeg testet positivt og litt senere ut i løpet. Og gratulerer så mye! ❤️ Anonymkode: d950f...99b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:44 #4 Skrevet søndag kl. 12:44 Dette er ikke vanlig uten ivf i hvertfall. Ville fått det undersøkt Anonymkode: 88e2e...e00
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:44 #5 Skrevet søndag kl. 12:44 Mange er kvalme så tidlig da. Anonymkode: 88e2e...e00
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:50 #6 Skrevet søndag kl. 15:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, ville definitivt sendt en melding til klinikken og beskrevet tilstanden din. Jeg ble mildt overstimulert da jeg ble gravid med eldstemann, og da hadde jeg ikke særlige symptomer før jeg testet positivt og litt senere ut i løpet. Og gratulerer så mye! ❤️ Anonymkode: d950f...99b Takk for det 🩷 Jeg lurer også litt på om det kan være mil overstimulering, men så har jeg ikke lyst til å være hysterisk heller. Det er vel vanlig at det skjer ting som kan føre til samme type ubehag slm det jeg føler. Men vet du om det er sannsynlig at dersom jeg er litt overstimulert nå vil bli verre pga graviditet? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er ikke vanlig uten ivf i hvertfall. Ville fått det undersøkt Anonymkode: 88e2e...e00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mange er kvalme så tidlig da. Anonymkode: 88e2e...e00 Ja oki, jeg kan jo eventuelt ringe klinikken i morgen og høre 😊 Anonymkode: 0bca0...6b2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:19 #7 Skrevet søndag kl. 17:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for det 🩷 Jeg lurer også litt på om det kan være mil overstimulering, men så har jeg ikke lyst til å være hysterisk heller. Det er vel vanlig at det skjer ting som kan føre til samme type ubehag slm det jeg føler. Men vet du om det er sannsynlig at dersom jeg er litt overstimulert nå vil bli verre pga graviditet? Ja oki, jeg kan jo eventuelt ringe klinikken i morgen og høre 😊 Anonymkode: 0bca0...6b2 Du er ikke over hysterisk om dur ringe og hører! du betaler vel for tjenestene der? Velkommen inn i terminklubben for juli/august Anonymkode: 88e2e...e00
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:53 #8 Skrevet søndag kl. 19:53 Men var det ikke fryseforsøk? Du skrev det i startinnlegget. Det skal ikke være mulig å bli overstimulert i et fryseforsøk. Jeg har vært gjennom IVF, og jeg utviklet OHSS ved et par av mine forsøk. Men det er jo kun i ferskforsøk man stimuleres såpass at det er mulig å utvikle syndromet. Fikk du medisiner for å trigge eggløsning i naturlig syklus og går du på medisiner (protesteronstøtte) nå? Symptomene du kjenner kan jo fort vært bivirkninger av medisinene. Eller det kan være tidlige graviditetssymptomer. Klart at du kan spør klinikken om du er usikker, men jeg ville ikke tenkt overstimulering i et fryseforsøk. Anonymkode: dca24...ab0
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:35 #9 Skrevet søndag kl. 20:35 Ååå det var et godt poeng! Men jeg tok stimuleringssprøyter (mener det var Gonal F) før eggløsningssprøyte (Ovitrelle), og så startet jeg på progresteronstøtte etter eggløsningssprøyte. Legen sa iallfall at jeg hadde flere gule legemer så da antar jeg at jeg har hatt flere eggløsninger? Jeg vet ikke helt hva som er vanlig, men jeg tar iallfall stimuleringssprøyter før eggløsningssprøyte hver gang, men det er vel fordi jeg har PCOS og dermed ikke har naturlig syklus. Vet ikke om man kan overstimuleres da selv om det er fryseforsøk? Anonymkode: 0bca0...6b2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:51 #10 Skrevet søndag kl. 20:51 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ååå det var et godt poeng! Men jeg tok stimuleringssprøyter (mener det var Gonal F) før eggløsningssprøyte (Ovitrelle), og så startet jeg på progresteronstøtte etter eggløsningssprøyte. Legen sa iallfall at jeg hadde flere gule legemer så da antar jeg at jeg har hatt flere eggløsninger? Jeg vet ikke helt hva som er vanlig, men jeg tar iallfall stimuleringssprøyter før eggløsningssprøyte hver gang, men det er vel fordi jeg har PCOS og dermed ikke har naturlig syklus. Vet ikke om man kan overstimuleres da selv om det er fryseforsøk? Anonymkode: 0bca0...6b2 Jeg regner med at det er lave doser Gonal-F du har fått? Da er sjansen for overstimulering liten vil jeg tro, men med PCOS kan jo alt skje. Jeg har PCO og ble overstimulert selv på ganske lav dose (men i ferskforsøk, så dosen var nok uansett høyere enn den de har gitt deg i et fryseforsøk). Når du har ubehagelige symptomer og er nervøs, er det uansett lov å ringe klinikken. Da kan de ta deg inn på ultralyd og sjekke om alt ser greit ut 😊 Anonymkode: dca24...ab0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå