AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:24 #1 Skrevet søndag kl. 09:24 Jeg har nettop begynt som tilkallingsvikar etter å ha vært fast ansatt i mange år. Som fast ansatt fikk jeg betalt for hele mnd. den 15. altså litt forskudd og litt etterskudd. Er det noen som vet hva som er vanlig ved tilkalling? Jeg har planlagte vakter etter lønnsutbetaling, vil jeg kun få betalt for det som allerede er jobbet når lønnen kjøres, eller får jeg for planlagte og godkjente vakter. Skien kommune dersom noen har erfaring derfra. Anonymkode: ff478...d87
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:29 #2 Skrevet søndag kl. 09:29 Variabel timelønn utbetales ordinært på etterskudd, dvs. for hele måneden den påfølgende måneden. Dvs. dersom lønnsutbetaling er den 15. får du betalt for perioden fra 1.-30. november 15. desember, og for 1.-31. desember 15. januar. Fastlønn utbetales typisk delvis på etterskudd og delvis på forskudd, dvs. at man får betale for hele inneværende måned på lønningsdagen (f. eks. for 1.-30. november 15. november) Anonymkode: 03696...501 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:31 #3 Skrevet søndag kl. 09:31 Alltid på etterskudd, kun fast lønn som forskutteres. Anonymkode: 4686d...039 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:07 #4 Skrevet søndag kl. 16:07 Alltid etterskudd siden man ikke vet hvor mye den enkelte tilkaller kommer til å jobbe (noen bytter f.eks vakter seg i mellom) Anonymkode: 49e1b...b78 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:57 #5 Skrevet søndag kl. 20:57 Ikke hør på de med livets harde skole. De tror alle bedrifter er helt like. Det korte svaret er se arbeidskontrakten din. (Den skal inkludere denne opplysningen) eller spør sjefen. Anonymkode: 289d6...63a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:25 #6 Skrevet søndag kl. 21:25 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har nettop begynt som tilkallingsvikar etter å ha vært fast ansatt i mange år. Som fast ansatt fikk jeg betalt for hele mnd. den 15. altså litt forskudd og litt etterskudd. Er det noen som vet hva som er vanlig ved tilkalling? Jeg har planlagte vakter etter lønnsutbetaling, vil jeg kun få betalt for det som allerede er jobbet når lønnen kjøres, eller får jeg for planlagte og godkjente vakter. Skien kommune dersom noen har erfaring derfra. Anonymkode: ff478...d87 etterskudd Anonymkode: 158c4...f1a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:14 #7 Skrevet mandag kl. 09:14 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke hør på de med livets harde skole. De tror alle bedrifter er helt like. Det korte svaret er se arbeidskontrakten din. (Den skal inkludere denne opplysningen) eller spør sjefen. Anonymkode: 289d6...63a Takk, det står ikke spesifisert i kontrakten. Jeg får bare vente å se, syntes det virker så desperat å spørre om 🙈 Anonymkode: ff478...d87
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:33 #8 Skrevet mandag kl. 09:33 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk, det står ikke spesifisert i kontrakten. Jeg får bare vente å se, syntes det virker så desperat å spørre om 🙈 Anonymkode: ff478...d87 Det er et helt vanlig spørsmål å stille. Det er da helt forståelig at ansatte ønsker å vite når de får lønn Anonymkode: 49e1b...b78 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå