Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettop begynt som tilkallingsvikar etter å ha vært fast ansatt i mange år. Som fast ansatt fikk jeg betalt for hele mnd. den 15. altså litt forskudd og litt etterskudd. Er det noen som vet hva som er vanlig ved tilkalling? Jeg har planlagte vakter etter lønnsutbetaling, vil jeg kun få betalt for det som allerede er jobbet når lønnen kjøres, eller får jeg for planlagte og godkjente vakter. Skien kommune dersom noen har erfaring derfra.

Anonymkode: ff478...d87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Variabel timelønn utbetales ordinært på etterskudd, dvs. for hele måneden den påfølgende måneden. 

Dvs. dersom lønnsutbetaling er den 15. får du betalt for perioden fra 1.-30. november 15. desember, og for 1.-31. desember 15. januar. 

Fastlønn utbetales typisk delvis på etterskudd og delvis på forskudd, dvs. at man får betale for hele inneværende måned på lønningsdagen (f. eks. for 1.-30. november 15. november)

Anonymkode: 03696...501

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Alltid på etterskudd, kun fast lønn som forskutteres.

Anonymkode: 4686d...039

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Alltid etterskudd siden man ikke vet hvor mye den enkelte tilkaller kommer til å jobbe (noen bytter f.eks vakter seg i mellom)

Anonymkode: 49e1b...b78

• Liker 2
Skrevet

Ikke hør på de med livets harde skole. De tror alle bedrifter er helt like.

Det korte svaret er se arbeidskontrakten din. (Den skal inkludere denne opplysningen)  eller spør sjefen.

Anonymkode: 289d6...63a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har nettop begynt som tilkallingsvikar etter å ha vært fast ansatt i mange år. Som fast ansatt fikk jeg betalt for hele mnd. den 15. altså litt forskudd og litt etterskudd. Er det noen som vet hva som er vanlig ved tilkalling? Jeg har planlagte vakter etter lønnsutbetaling, vil jeg kun få betalt for det som allerede er jobbet når lønnen kjøres, eller får jeg for planlagte og godkjente vakter. Skien kommune dersom noen har erfaring derfra.

etterskudd

Anonymkode: 158c4...f1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke hør på de med livets harde skole. De tror alle bedrifter er helt like.

Det korte svaret er se arbeidskontrakten din. (Den skal inkludere denne opplysningen)  eller spør sjefen.

Anonymkode: 289d6...63a

Takk, det står ikke spesifisert i kontrakten. Jeg får bare vente å se, syntes det virker så desperat å spørre om 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk, det står ikke spesifisert i kontrakten. Jeg får bare vente å se, syntes det virker så desperat å spørre om 🙈

Det er et helt vanlig spørsmål å stille. Det er da helt forståelig at ansatte ønsker å vite når de får lønn

Anonymkode: 49e1b...b78

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...