Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart på spa i Tallinn og da lurte jeg på om noen hadde vært der som kan tipse oss om et sted som er bra som vi kan få spa på. Helst i sentrum av byen, vi skal bo i gamle byen så om det er noe der så er det kanskje best.

Eller om noen vet om noe sted vi bør dra og spise også.

Skrevet

Ta buss til Pärnu, et par timer utenfor Tallinn...Vi rakk det dessverre ikke.

Men der er det visst mange fine SPA.

Vi spurte hotellet vi bodde på, og fikk bare ett tips om spa-mulighet i sentrum av Tallinn, og det var på et dyrt hotell, så det droppa vi...

Skrevet

Dagspa i sentrum av gamlebyen. Jeg prøvde ikke spa-pakkene deres, men fikk hudpleie, aromaterapi, manikyr og pedikyr. Veldig fornøyd med de to første tingene, ikke like fornøyd med de to siste.

Spisesteder:

Lydia. Ligger litt utenfor sentrum, men bare noen minutter med trikk. Vi spiste en herlig 9-retters middag her, med utvalgte viner til, og betalte en tusenlapp for to.

Bocca. Den beste italienske restauranten jeg har vært på. Fantastisk mat og utrolig flott lokale. Vanligvis går vi inn for å prøve flest mulig spennende restauranter når vi er på ferie, men denne likte vi så godt at vi bare måtte tilbake dit et par dager etter første besøk. :)

Ellers synes jeg at Olde Hansa noe ufortjent har fått rykte som turistfelle; selvfølgelig er det laget med tanke på turister, med utkledde kelnere osv., men en turistfelle er i mine øyne noe som er dyrt og dårlig, det synes jeg ikke at Olde Hansa var. Vi spiste et deilig måltid der, og honningølet deres var sinnsykt godt.

I Saiakang, et lite "smug" rett ved Rådhusplassen ligger det en koselig liten kafé, som jeg dessverre ikke husker navnet på, som er perfekt for en lett lunsj eller kaffe og en kakebit.

Håper dette var til hjelp, bare spør hvis det er noe.

Jeg må innrømme at jeg er fryktelig misunnelig, jeg synes Tallinn var en fantastisk by! God tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...