AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:07 #1 Skrevet lørdag kl. 21:07 Hva jobber du og partneren din med? Hvordan ser den månedlige nedbetalingen på lånet ut? Anonymkode: 19101...5b2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Jurist alenemor bruker oppsparte midler og unngår lån så ikke helt i målgruppen din kanskje? Anonymkode: 9caa1...bc0
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Jeg kommer dit. Har 950 000 i lønn, har et mål om å aldri ha mer enn 2.5mill i lån. Betaler ned lånet så raskt som mulig, og kjøper meg opp når jeg finner noe jeg har lyst og økonomien tåler det. Nå er jeg på utkikk etter min fjerde bolig, og da snakker vi denne prisklassen. Er 45 og alltid vært singel. Jeg pleier forøvrig å sette nedbetaling til 20 000 i mnd. Det er en del mer enn det man behøver med lån på 2.5 mill. Anonymkode: 90dd9...b81 2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Begge to i godt betalte jobber i noe av dette, i det private; lege, advokat, sivilingeniør, siviløkonom. Vi har mye dyrere hus enn 10 mill, men har hytte i den prisklassen, noen få millioner i gjeld, påvirker oss ikke i hverdagen. Anonymkode: 82ad7...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Jeg er barnevernspedagog, partner sosionom. Vi har jo ikke et lån på ti millioner, da. Har kjøpt oss oppover i Oslo hver for oss, det er veldig vanlig å ha hver sin leilighet verdt over fem millioner her. Anonymkode: e2307...758 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Jeg er uføre og han jobber på Hydro som konsulent program utvikling Anonymkode: fc85d...ab8
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Eget firma. Avdrag på 50 000 i mnd. er trangt til å begynne med. Men vi kan selge unna noe. Har to eiendommer vi kan selge. Men har ikke så lyst til det. Har lyst at det skal bli arv til barna. Men blir det for vanskelig så er det en mulighet. Grunnen til at huset er så dyrt er fordi det er et nybygg som vi har bygget. Og den er tilrettelagt alderdommen vår. Så vi kan bli gammel der. Anonymkode: 3ea39...62d 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden Helt vanlige jobber ; lærer og psykolog. Har ca 6 mill i lån og hus til 11 ca. Egenkapital fra salg av tidligere leiligheter, var heldige og kom oss tidlig inn på boligmarkedet så huset er den 4 boligen vi eier sammen. Anonymkode: ea6f7...f74 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Bolig til 15 mill. 2,3 i samlet inntekt. Lån på ca 6 mill. Anonymkode: 70757...c72 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Hus til 35 millioner, null i lån. Kjøpt oss oppover + litt arv . Jeg siviløkonom, mannen er fastlege. Anonymkode: d7aff...34d 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Eget AS og bygde hus til 12 mill for seks år siden og betalte ned hele huslånet i år. Anonymkode: de9e9...fef 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden 10 mill er ikke spesielt mye for par i Oslo egentlig, og heller ikke mye for de kommunene som grenser til Oslo. Så stort sett så er denne prisklassen for helt "normale" lønninger. Er man godt etablert i 40-årene så er dette nå en helt normal bolig. Vi er i starten av 30-årene og har fått finansieringsbevis på litt over 10mill nå, men jeg kom sent inn i arbeidslivet og har fortsatt ikke fått en relevant jobb med tanke på studiet. Samboer har doktorgrad og jobber i staten, så han kommer nok aldri til å tjene noe særlig mer enn litt over snittet. Selv i ufaglært jobb som jeg har nå, har jeg klart å tjene like mye som han ved å jobbe en del overtid. Selv får han bare avspasering... Men for 10 mill synes jeg ikke vi kan velge og vrake akkurat, og vi er selvfølgelig "uheldige" med å ønske oss det samme som veldig mange andre. Så disse går ganske langt over takst i tillegg. Selv om vi følte oss litt "rike" med å ha et bevis på 10mill, så har veldig mange andre mye mer enn oss. Anonymkode: f1a4c...37f 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden Hva er «vanlige jobber og normale lønninger» i Oslo og omegn ? Vi bor på Vestlandet å har vanlige jobber og har tett på 1 mill brutto i året å har 1,6 mill i lån, å kjenner det er nok og betale med 3 tenåringer i huset Anonymkode: 0e64a...885 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva jobber du og partneren din med? Hvordan ser den månedlige nedbetalingen på lånet ut? Anonymkode: 19101...5b2 En lærer og en murer. Vi velger å sette 35.000 kr i mnd som nedbetalingssum for å fortsatt ha romslig økonomi med tre barn. Anonymkode: 57810...606
Rødvinsfilosofen Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva jobber du og partneren din med? Hvordan ser den månedlige nedbetalingen på lånet ut? Anonymkode: 19101...5b2 Hva man jobber med er kanskje mindre interessant enn hvor pengene opprinnelig kommer fra? Har man kjøpt seg oppover og oppover i Oslo-markedet, har mottatt arv, osv. så har det kanskje litt mer å si enn hva man jobber med? 🙂 De færreste kan kjøpe en bolig til over 10 millioner kroner kun basert på boliglån og lønnsinntekter. Noen kjøper jo bolig helt uten lån. Slik som paret som kjøpte en bolig til 35 millioner kroner, med null i lån. 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden De færreste kjøper/bygger enebolig med kun inntekt som basis i den prisklassen. Vi kjøpte bolig til ca 6 mill med KUN egen inntekt og oppsparte midler uten arv, og uten å tjene på andre boliger osv. For å få den boligen til 6 mill måtte vi makse lån og spare EK i 10 år. Vi er akademikere i Oslo med vanlig akademikerlønn. Anonymkode: d57df...1b3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden Ingeniør og lege. Ingeniøren var tidlig inne på boligmarkedet, vi hadde flaks med det første huskjøpet, vi er litt eldre og har begge arv/forskudd på arv og oppsparte midler etter mye jobbing før vi fikk barn. Lånet er på under 6 mill, så månedsbetalingen er totalt et sted mellom 35-40 000. Anonymkode: 85ee3...b04 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Vi begge to har masterutdanning i IT og har jobbet i bransjen i 18 år... og det er nettopp det at vi har vært så lenge i jobb, som gjorde at vi fikk (endelig) råd til et større og dyrere hus. Låneutgiftene er store men vi har to utleieleiligheter, så vi selv betaler 30 tusen i måneden for boliglånet. Anonymkode: dd125...e58
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden Hus på ca 10 mill i utkanten av Oslo. Jeg er lastebilsjåfør. Hun er advokat. Ca 1,5 i lån. Men har for så vidt noe mer enn det i fond så kunne vært kvitt lånet i morgen om vi ville. Har som alle andre rundt her kjøpt oss opp gjennom mange år. Eide hver vår lille leilighet når vi møttes. Anonymkode: 2f8d6...656
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå