AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:11 #21 Skrevet søndag kl. 09:11 Ts, de fleste rådene her inne er helsefarlig, ikke hør på dem! Du bør oppsøke lege, selv om det høres veldig ut som krystallsyke kan det også være andre ting, som hjerneslag eller meniere. Jeg har veldig lik helsehistorikk som deg, våknet en lørdagsmorgen og trodde jeg vsr i skred og karusell samtidig pga svimmelheten. Jeg har vært svimmel før og, men det var helt hinsides og jeg var totalt ute av stand til å gjør noe mens det stod på, holdt meg fast i dynen (!) og heldigvis gikk det etterhvert over, men kom igjen ved stillingendringer. Jeg var også helt sikker på at det var krystallsyke, men nettopp pga at det kan være mer alvorlige ting kontaktet jeg legevakt, og fikk tilsyn veldig raskt. Legen ser sjekket for krystallsyke som ga utslag, fikk konstantert hvilken side det gjaldt og instruksjonen om Epleys manøver. Gjorde dette da jeg kom hjem, det skal ikke gjøres ørten ganger etter hverandre slik en iver skriver f.eks, fikk også tips om å ikke ligge flatt neste døgnet så jeg satt og sov. Dagen etter var det mye bedre, gjorde manøveren en gang til, og det kom seg gradvis. Var vekke fra jobb mandag og tirsdag fordi jobben min er svært fysisk og sikkerhetsmessig med behov for årvåkenhet og tilstedeværelse, men tok bare egenmelding disse dagene. Kunne gått på jobb hvis det var en kontorjobb. Så ikke vent til fredag, kontakt lege i dag eller senest i morgen, få konstantert hva det er og få rett behandling. Manuellterapeut o.l. Kan ikke diagnostisere og utelukke andre nevrologiske årsaker, da må du til lege. Anonymkode: d452d...1cc 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:58 #22 Skrevet søndag kl. 09:58 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ts, de fleste rådene her inne er helsefarlig, ikke hør på dem! Du bør oppsøke lege, selv om det høres veldig ut som krystallsyke kan det også være andre ting, som hjerneslag eller meniere. Jeg har veldig lik helsehistorikk som deg, våknet en lørdagsmorgen og trodde jeg vsr i skred og karusell samtidig pga svimmelheten. Jeg har vært svimmel før og, men det var helt hinsides og jeg var totalt ute av stand til å gjør noe mens det stod på, holdt meg fast i dynen (!) og heldigvis gikk det etterhvert over, men kom igjen ved stillingendringer. Jeg var også helt sikker på at det var krystallsyke, men nettopp pga at det kan være mer alvorlige ting kontaktet jeg legevakt, og fikk tilsyn veldig raskt. Legen ser sjekket for krystallsyke som ga utslag, fikk konstantert hvilken side det gjaldt og instruksjonen om Epleys manøver. Gjorde dette da jeg kom hjem, det skal ikke gjøres ørten ganger etter hverandre slik en iver skriver f.eks, fikk også tips om å ikke ligge flatt neste døgnet så jeg satt og sov. Dagen etter var det mye bedre, gjorde manøveren en gang til, og det kom seg gradvis. Var vekke fra jobb mandag og tirsdag fordi jobben min er svært fysisk og sikkerhetsmessig med behov for årvåkenhet og tilstedeværelse, men tok bare egenmelding disse dagene. Kunne gått på jobb hvis det var en kontorjobb. Så ikke vent til fredag, kontakt lege i dag eller senest i morgen, få konstantert hva det er og få rett behandling. Manuellterapeut o.l. Kan ikke diagnostisere og utelukke andre nevrologiske årsaker, da må du til lege. Anonymkode: d452d...1cc Ja, jeg skal kontakte legen imorgen, jeg klarer ikke å gå på jobb med dette her kjenner jeg. I hele går og i dag så klarer jeg bare å sitte stille, jeg er kjempesvimmel og spesielt når jeg reiser meg, står og går. Føler virkelig jeg er på en båt, og blir i tillegg kvalm av det så jeg klarer ikke helt å spise. Når jeg våknet idag så tenkte jeg det var over, for jeg kunne ligge på venstre side uten av note skjedde, men når jeg tiltet hodet litt bakover så tok det helt av, det var sekunder før jeg spydde av all snurringen. Så selv om jeg tror det er krystallsyken, så vil jeg ha legens mening om det, vet jo aldri om det er noe annet. Blir heldigvis kjørt dit, jeg tør ikke kjøre selv når jeg er så svimmel. Anonymkode: 5233a...e2e
veronica<3 Skrevet søndag kl. 13:33 #23 Skrevet søndag kl. 13:33 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, veronica<3, mod. 1
Fremhevede innlegg