Gå til innhold

Eksklusiv? - råd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt opplegget med det å være eksklusiv, samtidig som jeg ønsker meg det selv. Bakgrunn: møtt en fyr, kun for sex. Jeg ønsker ikke forhold, verken med fyren eller generelt, men liker godt sexen. Dette har jeg tydelig kommunisert. Jeg klarer ikke å ligge med andre når jeg ligger med noen, altså å møte noen på byen og ligge med dem. Jeg synes det er urettferdig overfor denne fyren å kreve ekslusivitet når jeg tydelig ikke ønsker et forhold. Samtidig er det jo noe med trygghet i forhold til det å beskytte seg selv. Vi har sex uten kondom men dersom han nå skulle hatt sex med en annen dame uten kondom er jo det veldig stress og kleint å skulle dra opp kondom eller si han har ligget med en annen. Han har gitt uttrykk for å ikke være en sånn type fyr, men det er jo stor forskjell på å ikke være en «sånn type fyr» men likevel møte en deilig dame på byen han ender opp med, og det å skulle være ekslusiv hvor vi kun ønsker å være med hverandre. 
Er det innafor å be om eksklusivitet når man ikke vil ha forhold? 
og det viktigste spørsmålet - vegen til et forhold eller følelser blir jo svært kort når man er eksklusive, går ikke de fleste eksklusive forhold i stykker fordi en part får følelser? Vi kysser og «koser» i offentligheten, og er usikker på hvor man skal sette grensen, hva man kan kreve, ønske, og ja, be om. For min del handler det kun om å faktisk være sikker i forhold til beskyttet samleie, men også fint å vite at jeg ikke blir sammenlignet med andre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo å snakke med den andre parten om det. Hvis vedkommende synes det er innafor å være eksklusive så er jo det helt fint.

skjønner du vil ha eksklusivitet ift helsen din. Han jeg holder på med sa jeg til at jeg ønsker at han sier ifra dersom han planlegger eller har ligget med noen andre før han ligger med meg igjen slik at jeg kan beskytte meg ift sykdommer. Er vel bare å si det sånn, hvis du ikke vil be vedkommende om eksklusivitet.

Anonymkode: 592b1...f27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en liknende situasjon som deg ts. Har ligget med en kjekk kar i halvannet år. Vi har innledningsvis avtalt at vi snakker sammen dersom vi ligger med/snart ligger med andre, slik at man kan teste seg eller bruke kondom.

Jeg har overholdt dette, men han har ikke det. Litt tilfeldig fikk jeg høre av en venninne at han har ligget med andre i samme periode som meg, uten å si ifra. 
Dette har ført til at vi nå ikke ligger sammen lenge og vi begge savner den deilige sexen sykt!

Jeg tenker at man må kunne kreve ekslusivitet i en periode man ligger sammen uten kondom. Det må være noen form for tillit også i et ff forhold synes jeg.

Anonymkode: 5a600...c04

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det kun en partner om gangen, selv om det er sex. Men jeg bruker alltid kondom, det bør alle gjøre når man har seksuelle forhold. Er veldig glad i sex, derfor har jeg alltid en fast sexpartner som single. Er så ukomplisert og deilig, ikke noe stress....one nights og sex i fylla er ikke noe for meg.

Så møtes man for sextreff, ikke gjør noe mer ut av forholdet enn den tiden man møtes da. Eller sklir det bare ut.

Anonymkode: 65f32...8af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke denne typen forhold passer for alle, og at du kanskje faller utenfor. Du liker den delen som heller mot kjæresteforhold, men kanskje snakker han sant, og er fornøyd med å ha bare deg å ligge med, og den ekstra kontakten dere har. Mange menn inngår nok FF- forhold, fordi det er det som passer livssituasjonen. De orker ikke jakten på nye partnere, og får dekket intimitetsbehovet hos den ene dama. 

Du bør kanskje bare forholde deg til din egen tvil, alltid bruke kondom, og tenke at så lenge du får ditt, så er det utenfor din kontroll hva han gjør. 

Anonymkode: cdc91...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...