AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:18 #1 Skrevet lørdag kl. 16:18 Er i midten av 20 årene og jobber i dag som butikksjef. Har 1,2 millioner i årslønn og stortrives i jobben. Har ingen utdanning utenom trainee skole og studiekompetanse. Jeg brukte også nylig 100 000kr på lappen til buss fordi jeg vil ha noe og falle tilbake på. Skal sies at jeg aldri likte skolen og hadde dårlige karakterer. Jeg brenner ikke for noe spesielt felt sånn sett og hvis jeg skulle prøvd meg på noe hadde det vært privat utdanning. Jeg er interessert i mote og synes kjøp og salg er et spennende felt. Jeg er derimot "redd" for å velge en meningsløs utdanning. Brenner ikke for helse og lærer sektoren. Tatt alderen min og årslønnen i betraktning føler jeg at jeg ligger greit. Tips/forslag? Anonymkode: 774f8...403
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:26 #2 Skrevet lørdag kl. 16:26 Det er ikke noe poeng å studere noe bare for å gjøre det, når du ikke vet hva du vil. Du har jo mange år igjen før du er for gammel til å studere, så jeg ville nok bare ventet hvis jeg var deg. Anonymkode: 5a90a...1be 2
Knirke Skrevet lørdag kl. 16:37 #3 Skrevet lørdag kl. 16:37 Hva er motivasjonen din for å studere, egentlig? Du liker det ikke, og du trenger det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:07 #4 Skrevet lørdag kl. 17:07 28 minutter siden, Knirke said: Hva er motivasjonen din for å studere, egentlig? Du liker det ikke, og du trenger det ikke. Falle noe tilbake på men.. Årslønn for meg er viktig, bor i en storby. Anonymkode: 774f8...403
Knirke Skrevet lørdag kl. 17:23 #5 Skrevet lørdag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Falle noe tilbake på men.. Årslønn for meg er viktig, bor i en storby. Anonymkode: 774f8...403 Hvorfor skal du ha noe å falle tilbake på når du har vært butikksjef? Er det i tilfelle alle butikker i verden skal gå konk? Du sier du har busslappen, er du redd for at alle bussruter skal legges ned i samme slengen? 2 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:27 #6 Skrevet lørdag kl. 17:27 1 minutt siden, Knirke said: Hvorfor skal du ha noe å falle tilbake på når du har vært butikksjef? Er det i tilfelle alle butikker i verden skal gå konk? Du sier du har busslappen, er du redd for at alle bussruter skal legges ned i samme slengen? Nei. Tok den fordi den er "rask" og ta. Brukte 2 måneder på den. Også er det jo stor etterspørsel av bussjåfører rundt i hele landet. En annen grunn til at jeg tok den var fordi det er gyldig i mange andre land også. Har truckfører lappen til lager også. T1-T5. Tok den på to dager. Anonymkode: 774f8...403
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:39 #7 Skrevet lørdag kl. 17:39 Hvis du skulle ta utdanning så kanskje noe med økonomi da? Noe som gavner deg ifht butikksjef stilling. MBA eller noe? 1 års studium med økonomi og ledelse? Men altså, butikksjef og 1.2 mill i årslønn og du stortrives. Hadde ikke gjort noen endringer nå ifht utdanning. Regner med du sparer og eier leilighet/hus? Jeg har mye utdanning som er meningsfull for jobben jeg har. Men kunne også vært butikksjef med 1.2 mill i årslønn. Du tjener mye mer enn meg. Anonymkode: 60d20...b69 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:44 #8 Skrevet lørdag kl. 17:44 Tenker det kunne vært nyttig med ledelse og økonomi? Det er noe du kan ta deltid på nett. Å tjene 1,2 mill og være i midten av 20-årene er jo kjempebra. Nesten hva som helst som du vil kunne studere vil gi lavere lønn enn det, i alle fall på kort sikt. Men hvis du tar litt økonomi og ledelse på siden stiller du sterkere hvis du vil ha en annen stilling innen handel senere. Anonymkode: 2e3a1...384
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:46 #9 Skrevet lørdag kl. 17:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker det kunne vært nyttig med ledelse og økonomi? Det er noe du kan ta deltid på nett. Å tjene 1,2 mill og være i midten av 20-årene er jo kjempebra. Nesten hva som helst som du vil kunne studere vil gi lavere lønn enn det, i alle fall på kort sikt. Men hvis du tar litt økonomi og ledelse på siden stiller du sterkere hvis du vil ha en annen stilling innen handel senere. Anonymkode: 2e3a1...384 Må bare presisere at jeg mener du bare bør fortsette i jobben du har, som du tjener veldig godt i og som du trives godt i. Don’t change a winning team! Men du kan ta noen studiepoeng på siden (på nett). Du har ikke noe å tape på det. Enten misliker du det, og slutter. Eller så ser du at det er nyttig, og fortsetter. Det kan du ha nytte av både senere og i nåværende jobb. Anonymkode: 2e3a1...384
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:07 #10 Skrevet lørdag kl. 18:07 Midten av 20-årene og månedslønn på 100 000 som butikksjef? Sliter litt med å tro på dette. Synes også resonnementene dine rundt utdanning er merkelige, gitt at det er noe sannhet i det du skriver. En siviløkonom med 10 års erfaring ligger kanskje på den lønnen. Anonymkode: bffed...52d 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:12 #11 Skrevet lørdag kl. 18:12 2 minutter siden, AnonymBruker said: Midten av 20-årene og månedslønn på 100 000 som butikksjef? Sliter litt med å tro på dette. Synes også resonnementene dine rundt utdanning er merkelige, gitt at det er noe sannhet i det du skriver. En siviløkonom med 10 års erfaring ligger kanskje på den lønnen. Anonymkode: bffed...52d Vedkommende mener nok med bonus.. Det er ikke noe unormalt å tjene så mye gitt omstendighetene under butikken. Størrelse osv. Anonymkode: 774f8...403 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:44 #12 Skrevet lørdag kl. 18:44 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du skulle ta utdanning så kanskje noe med økonomi da? Noe som gavner deg ifht butikksjef stilling. MBA eller noe? 1 års studium med økonomi og ledelse? Men altså, butikksjef og 1.2 mill i årslønn og du stortrives. Hadde ikke gjort noen endringer nå ifht utdanning. Regner med du sparer og eier leilighet/hus? Jeg har mye utdanning som er meningsfull for jobben jeg har. Men kunne også vært butikksjef med 1.2 mill i årslønn. Du tjener mye mer enn meg. Anonymkode: 60d20...b69 Jeg bor hjemme men har huset store deler for meg selv da far og mor ofte er på jobb reise og har en annen leilighet selv om huset ikke står på mitt navn. Skal flytte ut med dama etterhvert (leie leilighet) men har ingen planer om å kjøpe bolig enda ettersom jeg reinvesterer store deler av lønnen i diverse ting. Har også reist og opplevd masse før jeg ble sjef. 1 års studium kunne absolutt vært noe. Det er ikke lenge. Anonymkode: 774f8...403
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:18 #13 Skrevet lørdag kl. 19:18 Det er tydelig at du i hvertfall ikke skal vurdere noe bachelor i hva enn det måtte være gitt sitasjonen din😂 Anonymkode: 774f8...403
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl. 19:22 #14 Skrevet lørdag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er i midten av 20 årene og jobber i dag som butikksjef. Har 1,2 millioner i årslønn og stortrives i jobben. Har ingen utdanning utenom trainee skole og studiekompetanse. Jeg brukte også nylig 100 000kr på lappen til buss fordi jeg vil ha noe og falle tilbake på. Skal sies at jeg aldri likte skolen og hadde dårlige karakterer. Jeg brenner ikke for noe spesielt felt sånn sett og hvis jeg skulle prøvd meg på noe hadde det vært privat utdanning. Jeg er interessert i mote og synes kjøp og salg er et spennende felt. Jeg er derimot "redd" for å velge en meningsløs utdanning. Brenner ikke for helse og lærer sektoren. Tatt alderen min og årslønnen i betraktning føler jeg at jeg ligger greit. Tips/forslag? Anonymkode: 774f8...403 Jeg tenker at du ikke trenger å ta utdanning bare for å ha en utdanning. Økonomisk så ser jeg ikke helt hvordan du skal tjene på det. Men kanskje du kan ta noen små kurs som gir deg et reelt faglig påfyll? Litt regnskap, økonomi og kanskje litt deklarering / fortolling av varer og tjenester, hvis slikt er relevant? 🙂
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:30 #15 Skrevet lørdag kl. 19:30 6 minutter siden, Rødvinsfilosofen said: Jeg tenker at du ikke trenger å ta utdanning bare for å ha en utdanning. Økonomisk så ser jeg ikke helt hvordan du skal tjene på det. Men kanskje du kan ta noen små kurs som gir deg et reelt faglig påfyll? Litt regnskap, økonomi og kanskje litt deklarering / fortolling av varer og tjenester, hvis slikt er relevant? 🙂 Ja. Kurs og ting som ikke varer alt for lenge er jeg motivert til hvis det gjør meg mer attraktiv i hva enn det måtte være. Anonymkode: 774f8...403 1
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl. 19:34 #16 Skrevet lørdag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Kurs og ting som ikke varer alt for lenge er jeg motivert til hvis det gjør meg mer attraktiv i hva enn det måtte være. Anonymkode: 774f8...403 Ville også ha investert i uføreforsikring, inntektsforsikring, helseforsikring eller annet ( hvis du kvalifiserer for det ) 🙂 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:41 #17 Skrevet lørdag kl. 19:41 3 minutter siden, Rødvinsfilosofen said: Ville også ha investert i uføreforsikring, inntektsforsikring, helseforsikring eller annet ( hvis du kvalifiserer for det ) 🙂 Ja. Skal se på de to første og andre alternativer. Jeg har privat helseforsikring fra selv om det heldigvis ikke har vært nødvendig å bruke den til noe "seriøst" enda. Anonymkode: 774f8...403 1
aksase Skrevet lørdag kl. 19:42 #18 Skrevet lørdag kl. 19:42 Å "falle tilbake på" en sjåførjobb vil jo bety at du halverer den lønna du nå er i ferd med å bli vant til. Det kan bli tøft hvis du nå legger deg til en dyr livsstil. Utdanning er aldri feil. Hvis du av en eller annen grunn må søke ny jobb en gang i framtida, og gitt din unge alder, er det svært sannsynlig at du vil oppleve det, da kan utdanning være gull verd i konkurransen med andre jobbsøkere. Kunnskap får man stort sett alltid bruk for uansett, og det skader ikke å være skolert. Jeg ville tatt noe utdanning, var jeg deg. Og gjør det nå mens du kan, for det blir mye vanskeligere når/hvis du får familie. Hvis du trives med dagens jobb, kan du jo ta noe som gjør deg bedre rustet til å gjøre den jobben.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:59 #19 Skrevet lørdag kl. 19:59 1 hour ago, AnonymBruker said: Midten av 20-årene og månedslønn på 100 000 som butikksjef? Sliter litt med å tro på dette. Synes også resonnementene dine rundt utdanning er merkelige, gitt at det er noe sannhet i det du skriver. En siviløkonom med 10 års erfaring ligger kanskje på den lønnen. Anonymkode: bffed...52d "Gjennomsnittslønnen for en kjøpmann kan variere betydelig, men er generelt høyere enn for vanlige butikkansatte. For eksempel tjente Rema 1000-kjøpmenn i snitt 1,69 millioner kroner i 2022, mens inntekten for individuelle kjøpmenn kan være enda høyere, og variere avhengig av butikkmagasin, resultat og beliggenhet." Men jeg får ikke inntrykk av at ts er kjøpmann i Rema. Der er det også krav 500 000kr i depositum. Mistenker Kiwi eller en av de andre kjedene. Anonymkode: 774f8...403 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:08 #20 Skrevet lørdag kl. 20:08 8 minutter siden, AnonymBruker said: "Gjennomsnittslønnen for en kjøpmann kan variere betydelig, men er generelt høyere enn for vanlige butikkansatte. For eksempel tjente Rema 1000-kjøpmenn i snitt 1,69 millioner kroner i 2022, mens inntekten for individuelle kjøpmenn kan være enda høyere, og variere avhengig av butikkmagasin, resultat og beliggenhet." Men jeg får ikke inntrykk av at ts er kjøpmann i Rema. Der er det også krav 500 000kr i depositum. Mistenker Kiwi eller en av de andre kjedene. Anonymkode: 774f8...403 Nei. Ikke Rema 1000 pr dags dato. De jobber også mye mer enn 37,5t i uken. Anonymkode: 774f8...403
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå