AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #41 Skrevet i går, 08:53 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor er gjenbruk sært? Anonymkode: c8c1e...3e1 Man gjenbruker jo på andre måter enn å bruke det samme plagget til den samme anledningen hver gang. Jeg husker hva jeg (og andre) har hatt på de siste årene - både på jobbens julebord, mannens julebord, venninnenes julebord, med mer. Så sirkulerer jeg plagg mellom anledningene. I sommer var det to arrangement på mannens side av familien, og ett med mine venninner. Da brukte jeg samme kjole til et av familiearrangementene og til venninnes bryllup. Men valgte en annen kjole til et annet familiearrangement. Og husker også det til anledninger fremover. Anonymkode: 1b88e...ebf
aksase Skrevet i går, 08:58 #42 Skrevet i går, 08:58 Menn kan jo gå med samme dressen år etter år, og ingen stusser på det så lenge dressen er i orden og man er pent kledd. Jeg tenker at det samme bør gjelde for kvinner. Så lenge man er pent kledd, gjør det ingenting om man bruker de samme klærne flere ganger, gjerne mange ganger. Tenker jeg. 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #43 Skrevet i går, 09:03 Helt klart! Ingen som husker det likevel. Jeg husker i hvert fall ikke en eneste kjole fra julebordet i fjor (var edru😅). Og dessuten er gjenbruk kult og bra! Anonymkode: f51b5...9ca 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:05 #44 Skrevet i går, 09:05 aksase skrev (6 minutter siden): Menn kan jo gå med samme dressen år etter år, og ingen stusser på det så lenge dressen er i orden og man er pent kledd. Jeg tenker at det samme bør gjelde for kvinner. Så lenge man er pent kledd, gjør det ingenting om man bruker de samme klærne flere ganger, gjerne mange ganger. Tenker jeg. Mannen varierer tilsvarende det jeg gjør. Og de som kun har 1-2 dresser da de bruker det så sjeldent, varierer jo gjerne skjorte og slips. Anonymkode: 1b88e...ebf
AnonymBruker Skrevet i går, 09:06 #45 Skrevet i går, 09:06 Jeg bruker den samme kjolen Er som en bunad for meg den. Kan variere med tilbehøret. Anonymkode: a99ef...74f 2
Satellites Skrevet i går, 09:14 #46 Skrevet i går, 09:14 Voldsomt å kjøpe nytt til hver anledning! Hvor gjør man av alle disse kjolene? Føles veldig umoderne å ikke være opptatt av overforbruk. Jeg er vokst opp med at julekjolen brukte vi hvert år så lenge den passer og er i orden, synes det er koselig og gir samme julestemning som annen julepynt man henter frem. 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:18 #47 Skrevet i går, 09:18 Menn bruker jo samme dressen i årets vis. Anonymkode: 6c731...403 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:08 #48 Skrevet i går, 10:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man gjenbruker jo på andre måter enn å bruke det samme plagget til den samme anledningen hver gang. Jeg husker hva jeg (og andre) har hatt på de siste årene - både på jobbens julebord, mannens julebord, venninnenes julebord, med mer. Så sirkulerer jeg plagg mellom anledningene. I sommer var det to arrangement på mannens side av familien, og ett med mine venninner. Da brukte jeg samme kjole til et av familiearrangementene og til venninnes bryllup. Men valgte en annen kjole til et annet familiearrangement. Og husker også det til anledninger fremover. Anonymkode: 1b88e...ebf Men igjen, hva er sært med gjenbruk av samme kjole til julebord år etter år? At du husker hva andre har gått med betyr ikke at andre skal måtte holde styr på hva de gikk med forrige gang dere møttes slik at du ikke ser de i det samme neste gang dere møtes. Anonymkode: c8c1e...3e1 1
aksase Skrevet i går, 10:08 #49 Skrevet i går, 10:08 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Mannen varierer tilsvarende det jeg gjør. Og de som kun har 1-2 dresser da de bruker det så sjeldent, varierer jo gjerne skjorte og slips. Anonymkode: 1b88e...ebf Men hvorfor er det så viktig med variasjon? Mange har bunad som det ultimate festantrekket, og da er det fint nok å ha samme bunaden hver gang man skal pynte seg til de største anledninger resten av livet, men så er det liksom ikke greit når det gjelder andre fest-antrekk? Jeg synes vi skal slutte å skape forventinger om at det alltid må være noe nytt. Dette jaget etter noe nytt hele tida, er en enorm belastning for miljøet ved at det produseres sinnsvake mengder med ting som sjelden, og noen ganger aldri blir brukt. Det er vanvittig i et bærekraftperspektiv. Nå må folk rett og slett ta seg sammen og tenke litt mer på miljø og jordas ve og vel. 1 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #50 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man gjenbruker jo på andre måter enn å bruke det samme plagget til den samme anledningen hver gang. Jeg husker hva jeg (og andre) har hatt på de siste årene - både på jobbens julebord, mannens julebord, venninnenes julebord, med mer. Så sirkulerer jeg plagg mellom anledningene. I sommer var det to arrangement på mannens side av familien, og ett med mine venninner. Da brukte jeg samme kjole til et av familiearrangementene og til venninnes bryllup. Men valgte en annen kjole til et annet familiearrangement. Og husker også det til anledninger fremover. Anonymkode: 1b88e...ebf Dette er sært det! Anonymkode: ed47b...eea 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #51 Skrevet 22 timer siden Selvfølgelig kan du bruke kjolen i år også. Synes det er veldig rar holdning blant enkelte at man ikke kan bruke et plagg flere ganger i tilstelninger. Anonymkode: 942de...609 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå