AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #181 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å bare akseptere at NEI du har IKKE fått kompleks PTSD fordi du har ME? Anonymkode: e36cb...c07 Det har jeg da ikke sagt at jeg tror. Jeg prøver bare forstå forskjellen. Jeg har masse annet i livet også. Kan du ikke bare akseptere å svare på det spørsmålet spør om i stedet for å tolke alt? Anonymkode: 39c16...c85
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #182 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det har jeg da ikke sagt at jeg tror. Jeg prøver bare forstå forskjellen. Jeg har masse annet i livet også. Kan du ikke bare akseptere å svare på det spørsmålet spør om i stedet for å tolke alt? Anonymkode: 39c16...c85 Den tolkinga er det du som har tatt deg av gjennom hele tråden.Det har flere ganger i løpet av denne tråden bli forklart veldig tydelig hva som er forskjellen. Og selv om du har opplevd andre ting i livet ditt så vil fremdeles ikke det at du får ME i voksen alder kunne føre til at du får diagnosen kompleks PTSD .Og om du heller hadde brukt 2 sekunder på Google i stedet for å spille det ene spørsmålet etter det andre hadde du kjapt funnet ut at å leve med ME faller inn under det du kan se på vedlagt bilde. De øverste kolonnene er type en traumer og de nederste er type to traumer(hva er dette betyr kan du søke opp selv) Anonymkode: e36cb...c07 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar #183 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2025 den 17.37): Den tolkinga er det du som har tatt deg av gjennom hele tråden.Det har flere ganger i løpet av denne tråden bli forklart veldig tydelig hva som er forskjellen. Og selv om du har opplevd andre ting i livet ditt så vil fremdeles ikke det at du får ME i voksen alder kunne føre til at du får diagnosen kompleks PTSD .Og om du heller hadde brukt 2 sekunder på Google i stedet for å spille det ene spørsmålet etter det andre hadde du kjapt funnet ut at å leve med ME faller inn under det du kan se på vedlagt bilde. De øverste kolonnene er type en traumer og de nederste er type to traumer(hva er dette betyr kan du søke opp selv) Anonymkode: e36cb...c07 Det er veldig overforenklet Anonymkode: 39c16...c85
AnonymBruker Skrevet 1. januar #184 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2025 den 17.37): Den tolkinga er det du som har tatt deg av gjennom hele tråden.Det har flere ganger i løpet av denne tråden bli forklart veldig tydelig hva som er forskjellen. Og selv om du har opplevd andre ting i livet ditt så vil fremdeles ikke det at du får ME i voksen alder kunne føre til at du får diagnosen kompleks PTSD .Og om du heller hadde brukt 2 sekunder på Google i stedet for å spille det ene spørsmålet etter det andre hadde du kjapt funnet ut at å leve med ME faller inn under det du kan se på vedlagt bilde. De øverste kolonnene er type en traumer og de nederste er type to traumer(hva er dette betyr kan du søke opp selv) Anonymkode: e36cb...c07 Det er veldig overforenklet. Ut fra denne tråden er det heller sånn at jeg leser ganske mange nyanserte kommentarer og opplevelser. Heldigvis. Det er ikke sånn at du er den eneste med «fasit». opplever at du har misforstått meg og tråden hvis det er den oppfatningen du har. Men det er jo helt greit om du har det. min intensjon med tråden var bare ene og alene å få frem folks opplevelser og refleksjoner og forskjeller og likheter mellom de to tilstandene / med tanke på årsak, symptomer, behandling Anonymkode: 39c16...c85
AnonymBruker Skrevet 2. januar #185 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er veldig overforenklet. Ut fra denne tråden er det heller sånn at jeg leser ganske mange nyanserte kommentarer og opplevelser. Heldigvis. Det er ikke sånn at du er den eneste med «fasit». opplever at du har misforstått meg og tråden hvis det er den oppfatningen du har. Men det er jo helt greit om du har det. min intensjon med tråden var bare ene og alene å få frem folks opplevelser og refleksjoner og forskjeller og likheter mellom de to tilstandene / med tanke på årsak, symptomer, behandling Anonymkode: 39c16...c85 Hva mener du med overforenklet? Og kriteriene og symptomene for komplekst PTSD er ikke noe jeg har funnet på så du kan prøve å overbevise deg selv så mye du vil om at det er kun min fasit, men fakta er hva den er uansett. Og vi er mange i denne tråden som er prøvd å forklare og svare på spørsmålene dine, men du tar det ikke innover deg og kommer bare med nye spørsmål gang på gang.? Og helt seriøst om du mener at det du skriver i denne kommentaren var intensjonen din med tråden så burde du jobbe litt med hvordan du uttrykker deg selv. Anonymkode: e36cb...c07
AnonymBruker Skrevet 2. januar #186 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva mener du med overforenklet? Og kriteriene og symptomene for komplekst PTSD er ikke noe jeg har funnet på så du kan prøve å overbevise deg selv så mye du vil om at det er kun min fasit, men fakta er hva den er uansett. Og vi er mange i denne tråden som er prøvd å forklare og svare på spørsmålene dine, men du tar det ikke innover deg og kommer bare med nye spørsmål gang på gang.? Og helt seriøst om du mener at det du skriver i denne kommentaren var intensjonen din med tråden så burde du jobbe litt med hvordan du uttrykker deg selv. Anonymkode: e36cb...c07 Denne tråden var kjempe interessant veldig lenge. Mange fine diskusjoner og utveksling av erfaringer:) Det kommer jo helt tydelig frem i åpningssposten hva bakgrunnen for tråden er. Hvis du leser de første sidene med kommentarer ser man ganske tydelig at det kan virke som tilstandene kan være overlappende i symptombilde og behandlingsmåter. Det var ganske overraskende og lærerikt for meg. Kroppen og systemet vårt er finurlig og en helhet der man kanskje ikke kan skille kropp og sinn. Og jeg setter pris på at tråden har utviklet seg og mange kommer med sine innspill og man tydeligere kan se forskjeller og likheter Anonymkode: 39c16...c85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå