Gå til innhold

Hva tolker du som flørting?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags oppførsel tolker du som flørting? Jeg er generelt veldig ekstrovert, gir kompliment og er interessert i mennesker. Dette har ofte blitt misforstått som flørting og interesse. Jeg har også feiltolket mye flørting som vennlighet. I mine tanker er det helt greit å gi kompliment, lytte, flire og ha det gøy med noen på en vennlig måte. Jeg opplever mye frustrasjon rundt dette og jeg er egentlig ganske lei av å bli fortalt at jeg sender «mixed signals» og gir «falske forhåpninger» og at jeg skaper forventninger. Det føles nesten ut som noen mener jeg skylder dem et kjæresteforhold. Jeg tolker heller ingenting som flørting med mindre det er ekstremt tydelig. Jeg tolker all berøring (passende berøring så klart), kompliment og gaver fra det motsatte kjønn som vennlighet med mindre de sier tydelig «jeg er interessert i deg, jeg flørter med deg, jeg liker deg», eller noe lignende. Jeg har adhd og er veldig ekstrovert. Jeg er positiv og oppmuntrende i min natur.. og opplever at jeg får mye positiv tilbakemelding på min personlighet. Jeg har stort sett alltid vært i forhold og min eldre felle forstår denne siden av meg godt heldigvis. Hva tolker du som flørting av det motsatte kjønn? 

Anonymkode: 83804...b61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags oppførsel tolker du som flørting? Jeg er generelt veldig ekstrovert, gir kompliment og er interessert i mennesker. Dette har ofte blitt misforstått som flørting og interesse. Jeg har også feiltolket mye flørting som vennlighet. I mine tanker er det helt greit å gi kompliment, lytte, flire og ha det gøy med noen på en vennlig måte. Jeg opplever mye frustrasjon rundt dette og jeg er egentlig ganske lei av å bli fortalt at jeg sender «mixed signals» og gir «falske forhåpninger» og at jeg skaper forventninger. Det føles nesten ut som noen mener jeg skylder dem et kjæresteforhold. Jeg tolker heller ingenting som flørting med mindre det er ekstremt tydelig. Jeg tolker all berøring (passende berøring så klart), kompliment og gaver fra det motsatte kjønn som vennlighet med mindre de sier tydelig «jeg er interessert i deg, jeg flørter med deg, jeg liker deg», eller noe lignende. Jeg har adhd og er veldig ekstrovert. Jeg er positiv og oppmuntrende i min natur.. og opplever at jeg får mye positiv tilbakemelding på min personlighet. Jeg har stort sett alltid vært i forhold og min eldre felle forstår denne siden av meg godt heldigvis. Hva tolker du som flørting av det motsatte kjønn? 

ektefelle skulle det stå. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville sannsynligvis i de fleste tilfeller tolket dette som flørting: 

- langvarig øyekontakt under samtaler(som om h*n ser tvers igjennom deg). Samt øyekontakt og smil i samme rom.

- Humoren handler mye om kommentarer på ens væremåte. I positiv forstand.

- Lette berøringer(skulder, hånd og lignede).

Anonymkode: d80c8...5ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg er/har vært som deg, men har lært meg noen triks for å ikke skape misforståelser. Nevner min partner veldig kjapt for eksempel. 

Skrevet

Jeg kan godt forstå at det fremstår som at du sender blandede signaler. Jeg kunne nok tolket det som flørting, men det har litt med at jeg er ganske stille og introvert med folk jeg ikke kjenner. Oppførselen tolkes også utfra hvor godt man kjenner deg.

Uansett. Hvis noen hadde gitt meg komplimenter ut av det blå, hadde vært veldig rosende og positiv, og vært generelt på hadde det vært litt spesiell oppførsel slik jeg ser det. Jeg er mer tilbakeholden, så jeg hadde nok tolket det som flørting, ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fascinert over all den energien folk bruker på å tolke hva andre driver med - fremfor å ha fokuset på hva en selv føler. Flørter hen? Liker hen meg? Osv osv.. når det eneste som betyr noe er - liker jeg hen?

Anonymkode: 275f0...bac

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (13 minutter siden):

Jeg er/har vært som deg, men har lært meg noen triks for å ikke skape misforståelser. Nevner min partner veldig kjapt for eksempel. 

Har du flere triks? Vil gjerne høre 🤩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er så fascinert over all den energien folk bruker på å tolke hva andre driver med - fremfor å ha fokuset på hva en selv føler. Flørter hen? Liker hen meg? Osv osv.. når det eneste som betyr noe er - liker jeg hen?

Jeg blir fascinert over folk som ikke skjønner at det er menneskelig å oppføre seg sånn eller sånn, og som tror at de er fasit på all slags følelser og reaksjoner. 

Jeg liker mange, men om jeg skal prøve å komme nærmere dem, så bør jeg vel helst ha litt antenner for deres respons?

Anonymkode: a5e3f...6b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du flere triks? Vil gjerne høre 🤩

De andre triksene går mer på at jeg har måtte endre meg og er mer restriktiv angående hvem jeg prater hyggelig med. Jeg oppfører meg mye friere og kan være meg selv ovenfor andre kvinner, og gutter/menn som enten er såpass mye yngre enn meg eller såpass mye eldre enn meg at de som regel skjønner at jeg bare er utadvendt og hyggelig, og ikke flørter. Jeg er mer tilbakeholden angående menn i "passende alder". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke det eneste som betyr noe. Det må jo være gjensidig dersom det skal bli noe av det, og da er det jo greit å vite hva den andre parten tenker og føler.

Anonymkode: 8d30d...19e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke det eneste som betyr noe. Det må jo være gjensidig dersom det skal bli noe av det, og da er det jo greit å vite hva den andre parten tenker og føler.

Anonymkode: 8d30d...19e

Javisst må det være gjensidig, men er det gjensidig så er hva som helst flørting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Javisst må det være gjensidig, men er det gjensidig så er hva som helst flørting. 

Dette er veldig sant.

Anonymkode: 42cb0...f39

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo ikke det eneste som betyr noe. Det hjelper ikke at man liker en person, hvis den personen ikke liker en tilbake. Man bruker tid og ressurser på dette fordi man kanskje vil bli sammen med den personen. Da er det kjipt å oppleve at det ikke viser seg å stemme at personen flørtet og viste interesse.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en person oppfører seg slik mot alle, så skjønner jeg at vedkommende bare er sånn.
Om det er mye rettet mot meg, blir jeg i tvil. Jeg tenker med en gang «hva er det du vil» men jeg sier ingenting. Om det er noe han vil, får han si det. 

Anonymkode: 504af...95a

AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke det eneste som betyr noe. Det hjelper ikke at man liker en person, hvis den personen ikke liker en tilbake. Man bruker tid og ressurser på dette fordi man kanskje vil bli sammen med den personen. Da er det kjipt å oppleve at det ikke viser seg å stemme at personen flørtet og viste interesse.

Det hjelper ikke å like en person om man ikke tørr å vise det. Visst er det kjipt når det ikke er gjensidig, men sånn er livet. Om du liker en og får utydelige signaler tilbake, vel da må du skru opp et hakk da - bli tydeligere selv. Den tiden og ressursene du bruker på en du ikke vet liker deg tilbake, det er vel strengt tatt din egen feil? Om det skyldes frykten for avvisning eller noe annet, så er det likevel ditt eget valg om hvor mye rundt grøten du vil gå - hvor forsiktig du ønsker å være - hvor avventende/passiv du vil være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis en person oppfører seg slik mot alle, så skjønner jeg at vedkommende bare er sånn.
Om det er mye rettet mot meg, blir jeg i tvil. Jeg tenker med en gang «hva er det du vil» men jeg sier ingenting. Om det er noe han vil, får han si det. 

Anonymkode: 504af...95a

Den er helt fair. Dette betyr vel da at du ikke har villet sjekke om du liker ham eller ikke selv. Du er avhengig av at han viser interesse først for å tørre å kjenne etter - mange damer er slik, de blir valgt. Andre damer tar mer ansvar over sitt eget følelsesliv og går for det de vil ha, de velger. Slik er det også med menn - noen trenger å bli valgt, andre velger

AnonymBruker
Skrevet

En dame som velger å tolke fremfor å spørre er nok ikke damen for meg…

Anonymkode: 8c7e4...fe6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En dame som velger å tolke fremfor å spørre er nok ikke damen for meg…

Anonymkode: 8c7e4...fe6

Skjønner ikke bæret av hva du prøver å si og hva dette har med tråden å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

For meg er flørting å bruker ord og sier hva de syns. Har opplevd mange ganger at øyekontakt, berøring, smil, humør, komplimenter, intresse og alt annet kan betyr ingenting...... og hvis noen gjøre det tenker jeg at de bare gjør det for å være vennlig eller for oppmerksomhet.

Anonymkode: 26f73...652

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hjelper ikke å like en person om man ikke tørr å vise det. Visst er det kjipt når det ikke er gjensidig, men sånn er livet. Om du liker en og får utydelige signaler tilbake, vel da må du skru opp et hakk da - bli tydeligere selv. Den tiden og ressursene du bruker på en du ikke vet liker deg tilbake, det er vel strengt tatt din egen feil? Om det skyldes frykten for avvisning eller noe annet, så er det likevel ditt eget valg om hvor mye rundt grøten du vil gå - hvor forsiktig du ønsker å være - hvor avventende/passiv du vil være.

Ja, jeg har vært veldig redd for avvisning. Det er ikke "bare" å riste av frykten for det når man går med tanken om at man ikke fortjener å bli elsket. Og jeg er ikke helt enig i at det er ens eget valg. 

Nå er dette heldigvis et problem lenger, siden jeg er lykkelig gift med en jeg elsker. ;)

Endret av SPOCA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...