AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:56 #41 Skrevet lørdag kl. 14:56 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja det gjorde jeg, og jeg er ikke lenket til kjøkkenet og det å føde barn. 😂 Jeg ville imidlertid ikke importert en som ikke vant med å leve her. De fleste fra slike sosiale kulturer får kultursjokk når de flytter til Norge, og det gir store vanskeligheter i forhold. De fleste første forhold blir derfor problematiske, og man kan ikke være sikker på at det er kjærlighet når de trenger visum til Europa. Stor sannsynlighet for at visum teller mest, og veldig mange takler ikke overgangen godt. Ikke uvanlig at det "takles" med alkohol, uvettig spilling og diverse. Allerede vant med og tilpasset Norge er nok vesentlig for å få godt forhold. Anonymkode: 35087...5aa Takk for at du deler. 😊 hva slags kultursjokk tenker på? Anonymkode: 77c60...50e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:06 #42 Skrevet lørdag kl. 15:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bodde på island en lang periode. 9 av 10 menn jeg møtte var umodne, distanserte, klarte ikke å snakke om følelser eller noe, ble fort sint og irritert, så jeg må si islendingene da, basert på det. Anonymkode: 8b190...cac Det er nok fordi de ikke gidder å sitte og analysere og prate om følelser hele tiden. De er menn, og ja de blir fort irriterte på plagsomme sutre kjerringer som skal snakke om hva føler du nå, hva med nå, jeg føler bla, bla, bla ! De vil ha sterke kvinner som passer til de 😊 Anonymkode: 9b537...506 2
Slarti Skrevet lørdag kl. 15:12 #43 Skrevet lørdag kl. 15:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du foretrekker i grunn helst bare hvit og vestlig? Anonymkode: 77c60...50e Ikke meg du siterer her. Men mange land i den listen han kom med som ikke er vestlig og/eller hvit. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:23 #44 Skrevet lørdag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er nok fordi de ikke gidder å sitte og analysere og prate om følelser hele tiden. De er menn, og ja de blir fort irriterte på plagsomme sutre kjerringer som skal snakke om hva føler du nå, hva med nå, jeg føler bla, bla, bla ! De vil ha sterke kvinner som passer til de 😊 Anonymkode: 9b537...506 Ikke meg du siterer. Jeg er kvinne selv - som ikke har store behovet for å snakke om følelser. Men kjernen i svaret du siterer er umodenhet. Når man reagerer med sinne og irritasjon, uansett sammenheng, så vitner det om ekstrem umodenhet. Anonymkode: 4e5ab...320 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:29 #45 Skrevet lørdag kl. 15:29 Det er ingen nasjonaliteter som er utelukket, men ulik kulturell bakgrunn og verdisyn som i stor grad kommer av nasjonalitet gjør at mange menn vil være uaktuelle å inngå ett forhold med. Anonymkode: deef0...960
Bacteria Skrevet lørdag kl. 15:29 #46 Skrevet lørdag kl. 15:29 Runnah skrev (1 time siden): Russisk, israelsk, kinesisk og nord-koreansk er potensielt de mest problematiske, men ikke helt avvisende til det. Men iranske er greit?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:31 #47 Skrevet lørdag kl. 15:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fins det noen nasjonaliteter som du rett og slett ikke ville innledet en dating relasjon eller forhold med? Kan du også forklare hvorfor? Spør ikke om rasistiske fordommer, men om preferanser og årsaker. Anonymkode: 77c60...50e Dater bare de med nordisk utseende. Anonymkode: d0e19...aff 3 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:31 #48 Skrevet lørdag kl. 15:31 Hadde vært enklere å liste land som jeg hadde akseptert. 🤣 Nå har jeg datet menn fra alle kontinenter bortsett fra Australia da, så har litt erfaring. Mannen min er fra søramerika. Felles for alle jeg ikke hadde datet er at deres verdier og kulturer ikke samsvarer med mine. Det er veldig viktig at de er vokst opp med kristne verdier, men trenger ikke å være religiøse og hvis de er religiøse så skal det være greit at jeg er ateist og at de holder det på et sunt nivå (ikke sekt). Mennene kan heller ikke komme fra kulturer hvor mannen og kvinnen ikke har samme rettigheter og muligheter. De kan heller ikke komme fra land hvor forskjellen i levestandard mot Norge er for stor. Det skaper skeivheter og konflikter i forholdet. Absolutt alle land i Asia faller bort. Alle land i nord-afrika, alle andre muslimske land i Afrika. Alle land i øst-europa. Alle muslimske land i Europa. Jeg hadde gjerne sagt menn fra latinamerika, fordi masochismen er stor der, men det finnes nok mange unntak og jeg tiltrekkes latinos veldig så jeg velger å holde det åpent. Brasil er dog utesluttet fordi de snakker portugisisk, hadde ikke orket å lære meg det. Kan nok språk nå. og så, ønsker jeg å legge til alle republikanske stater i USA. Anonymkode: f4d9b...5ef
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:32 #49 Skrevet lørdag kl. 15:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange 😄. Absolutt ikke noen fra Afrika eller muslimske land Anonymkode: 16393...9a9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kulturen Anonymkode: 16393...9a9 Ja, for alle de 50+ landene i Afrika har lik kultur? En afrikander har lik kultur som en person fra Somalia? Anonymkode: da055...529 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:37 #50 Skrevet lørdag kl. 15:37 Dette synes jeg var en stygg og diskriminerende tråd, ts ! Anonymkode: 87ecf...827
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:08 #51 Skrevet lørdag kl. 16:08 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette synes jeg var en stygg og diskriminerende tråd, ts ! Anonymkode: 87ecf...827 Det har du din fulle rett til å synes, men dine følelser er ditt ansvar. Jeg er ikke TS btw. Anonymkode: 1ef10...8e4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:14 #52 Skrevet lørdag kl. 16:14 Alle. Kunne ikke tenke meg noen andre enn nordmenn🙈 Anonymkode: 30471...946 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:15 #53 Skrevet lørdag kl. 16:15 Nei. Det finnes religioner og kulturer jeg er veldig skeptisk til, men jeg kommer ikke på noen nasjonaliteter som er så homogene at de er helt utelukket. Anonymkode: 29843...358
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:19 #54 Skrevet lørdag kl. 16:19 Tiltrekkes bare av kvinner som etnisk er fra nord-Europa. Grensa går på tysktalende land og Finnland østover. Anonymkode: 36926...50c
Runnah Skrevet lørdag kl. 16:20 #55 Skrevet lørdag kl. 16:20 Bacteria skrev (49 minutter siden): Men iranske er greit? Iransk kan naturligvis også by på problemer.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:21 #56 Skrevet lørdag kl. 16:21 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette synes jeg var en stygg og diskriminerende tråd, ts ! Anonymkode: 87ecf...827 TS her. Jeg mener ikke denne tråden personlig mot noen. Om du føler deg tråkket på så skal du vite at jeg ikke ønsker deg noe vondt. Setter pris på din oppriktige tilbakemelding. Jeg er likevel uenig. Jeg tenker at nasjonalitet, kultur og dating er helt innafor å diskutere. Anonymkode: 77c60...50e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:40 #57 Skrevet lørdag kl. 16:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok fordi de ikke gidder å sitte og analysere og prate om følelser hele tiden. De er menn, og ja de blir fort irriterte på plagsomme sutre kjerringer som skal snakke om hva føler du nå, hva med nå, jeg føler bla, bla, bla ! De vil ha sterke kvinner som passer til de 😊 Anonymkode: 9b537...506 Helt enig. Det tror jeg er en nordisk greie og ikke typisk islandsk. Jeg for min del liker islandske og nordiske menn. Anonymkode: a04fd...a1c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:41 #58 Skrevet lørdag kl. 16:41 2 hours ago, AnonymBruker said: Så du foretrekker i grunn helst bare hvit og vestlig? Anonymkode: 77c60...50e Jeg gjør også det. Vi er alle hvite i familien. Vil ikke ha noe mix. Anonymkode: eca28...325 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:45 #59 Skrevet lørdag kl. 16:45 Afrikanske. Jobber med ett par stk og de er ikke lett å samarbeide med Anonymkode: 7f334...5a7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:49 #60 Skrevet lørdag kl. 16:49 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du deler. 😊 hva slags kultursjokk tenker på? Anonymkode: 77c60...50e De er vant til en kultur der nærmeste familie er familie i flere ledd, og hvor familie gjerne bor sammen og man knapt har alenetid. De er også fra en kultur der man kjenner naboer og prater med alle rundt der du bor. Så kommer de til Norge og synes vi har et fryktelig kaldt og ensomt samfunn, og se føler seg alene og isolert, og at ingen er interessert i å prate. Savn etter familien gjør ikke dette enklere, og heller ikke at språket lenge vil være en utfordring. Derfor blir det et sjokk for folk fra slike kultur mer å komme til Norge, og å leve med et fryktelig frustrert og ulykkelig menneske er fryktelig vanskelig. Det er et motsatt sjokk for oss nordmenn å komme til deres kultur. Jeg er utrolig takknemlig ovenfor familie og spesielt svigermor, som skjønner at jeg er norsk, og blir veldig sliten av å ha mennesker rundt meg hele tiden. At de har akseptert det, uten å bli sure/skuffet, når jeg trenger alenetid, eller tid med kun mann og barn. "Hun er norsk skjønner du!" sier svigermor enkelt og greit, og feier folkene som trodde de skulle være fire døgn hos oss med seg til sin leilighet. 😅 Anonymkode: 35087...5aa 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå