Gå til innhold

Sprekk i gipsvegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, vi får innstallert nytt kjøkken og innimellom slagene så jeg dette, er det noe som kan sprekke opp mer, burde det gjøres noe eller skal man la det være i fred?

Anonymkode: 7d1c5...770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sprekk i skjøten eller i selve platen?

Anonymkode: 54d9d...5b9

Skrevet

Det er jo raskere å bytte hele plata enn å reparere nå dere likevel pusser opp hele kjøkkenet, og en plate kpster en hjmdrelapp….

Skrevet

Dette er etter at kjøkkenmodulen er installert, det er et høyskap, som betyr at alt på den veggen må fjernes, derfor lurer jeg på om det er noe som må gjøres noe med. Det er heller ikke vi selv som installerer her, men de som leverer kjøkkenet, derfor er det litt problematisk å bytte. Og derfor lurer jeg på om dette er noe som kan utvikle seg videre?

Sprekken er i selve gipsplaten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sprekken er i selve gipsplaten.

Gips er helt dødt og rører ikke på seg så hvis huset ellers er stabilt så skjer det ikke noe mer.

Anonymkode: ea75b...6f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gips er helt dødt og rører ikke på seg så hvis huset ellers er stabilt så skjer det ikke noe mer.

Anonymkode: ea75b...6f1

Selv om det er kun ett av fire fester på hele veggseksjonen og det skal monteres ovn der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 15.44):

Selv om det er kun ett av fire fester på hele veggseksjonen og det skal monteres ovn der?

Gips sprekker ikke av seg selv. Hvorfor sprekker det? Kan man sparkle sprekken? Eller skjære ut den delen som har sprekk? 
Et bilde sier mer enn et dårlig forklart scenario 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (8 timer siden):

Gips sprekker ikke av seg selv. Hvorfor sprekker det? Kan man sparkle sprekken? Eller skjære ut den delen som har sprekk? 
Et bilde sier mer enn et dårlig forklart scenario 

Det sprakk under et feste for å feste en veggseksjon til veggen. Jeg regner med at skruen ble strammet for hardt. Det er brukt gipsskruer og er også festet på tre andre steder. Beklager mangelfull forklaring. Har ikke bilde nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...