Gå til innhold

Jeg har merket postkassen med britisk reklame og likevel har postbud lagt 40-50 reklameblad postkassen på bare noen uker!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stoppe dette? Det er helt uakseptabelt. Så mye søppel og miljøforurensning.

Anonymkode: 7208c...437

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan stoppe dette? Det er helt uakseptabelt. Så mye søppel og miljøforurensning.

*Nei takk reklame😅

AnonymBruker
Skrevet

Britisk reklame?

Om du har merket under lokket på postkassa, eller at det ikke er godt synlig/på et annet sted enn der de andre har merker. Snø eller frost som skjuler merket osv. Så får du oftere reklame.

Jobbet med det for en del år siden, og hadde da ikke tid til å åpne og se nøye på alle postkassene (ofte var merket så og si slitt bort), det var snø på lokket som skjulte lappen osv. Tok da ikke ut reklamen igjen om jeg så det etterpå.

Dog hadde vi alt for mye reklame enn det som var mulig å levere på ruta, så vet ikke om noen har funnet ut at de bare skal dumpe det noen steder. Jeg fikk i alle fall ikke noe refs for at ikke alt var delt ut. Det hadde bare blitt sure kunder. 

Anonymkode: d635d...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Samme har vi, utenpå postkassa. Hjelper lite, blir nedrent av reklame. 

Anonymkode: daeb4...953

Skrevet

Britisk reklame? Hva mener du?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

*Nei takk reklame😅

😂😂 

Større klistremerker? 

Anonymkode: b56e5...395

AnonymBruker
Skrevet

Holder det med kun klistremerke, må man ikke registrere det noe sted da? 

Anonymkode: 6a4a9...f53

AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert ikke tatt nok. Jeg har tapetsert min egen postkasse fullstendig med annonser for Sainsbury’s, Tesco, Marks & Spencer m.m., så nå er det umulig for postbudet å vite at det er min postkasse - den ser faktisk nesten ikke ut som en postkasse i det hele tatt. Dermed unngår jeg helt uønsket post. 

Anonymkode: ca1a9...781

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

*Nei takk reklame😅

😂😂😂😂

Anonymkode: 2f10d...424

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du merker postkassen med britisk reklame, er det jo ikke rart du får reklame. Hvis du ikke ønsker reklame, må du klistre på «Nei takk til reklame» - klistremerker på postkassa!

Anonymkode: df483...bd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du merker postkassen med britisk reklame, er det jo ikke rart du får reklame. Hvis du ikke ønsker reklame, må du klistre på «Nei takk til reklame» - klistremerker på postkassa!

Dette!

Hvem i all verden er det som tror at å klistre reklame for britiske produkter på postkassen skal stoppe noen å legge reklame i postkassa?  Det må være noe av det rareste jeg har hørt i dag...

Anonymkode: a9b0f...51a

• Liker 1
Skrevet

Vi har ett lite klistremerke på postkassa og får aldri reklame.

Bor man i blokk eller på annen måte har felles postkassestativ der samtlige postkasser åpnes samtidig, er det smart å ha slikt klistremerke også inni postkassa.

AnonymBruker
Skrevet

Om du har klistremerket lett synlig og likevel mottatt uadressert reklame kan du klage til forbrukertilsynet: https://minside.forbrukertilsynet.no/front

Gjør det hver gang du får uadressert reklame.

Anonymkode: 118a6...0c1

Skrevet

Postkasser på fellesstativ åpnes gjerne med sone nøkkel. Det er gjerne Posten som har tilgang på sone nøkkel. Posten bruker å respektere nei takk til reklame merkingen.

Det er mange ulike aktører som leverer ut reklame. Ikke alle er like flink til å respektere nei takk til reklame merkingen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette!

Hvem i all verden er det som tror at å klistre reklame for britiske produkter på postkassen skal stoppe noen å legge reklame i postkassa?  Det må være noe av det rareste jeg har hørt i dag...

Anonymkode: a9b0f...51a

🤐🤐

Anonymkode: 9846a...a0a

AnonymBruker
Skrevet

"nei takk til reklame" er det bare Posten som holder seg til. Private derimot bryr seg ikke. Dvs. hvis reklamen ikke sendes med posten, men med andre leveringstjenester så får du reklamen uansett hva du måtte ha av klistremerke på postkassa 

Anonymkode: ae86a...ebe

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ble slutt på det for noen år siden. Holder med klistremerker "nei takk til reklame".

AnonymBruker
Skrevet

Meld til forbrukertilsynet når du mottar uønsket reklame. 

Kanskje du bør få et større klistremerke eller plassere det synligere?

Anonymkode: abdd1...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både registrert og klistremerker på postkassa. Hjelper ikke en dritt!! Bor i borettslag og vurderer å ta saken opp. Mistenker at naboer kaster sitt i min postkasse, men har jo ingen bevis. Er møkklei stappfull postkasse. 

Anonymkode: 195be...85f

AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert ikke tatt nok. Jeg har tapetsert min egen postkasse fullstendig med annonser for Sainsbury’s, Tesco, Marks & Spencer m.m., så nå er det umulig for postbudet å vite at det er min postkasse - den ser faktisk nesten ikke ut som en postkasse i det hele tatt. Dermed unngår jeg helt uønsket post. 

Anonymkode: ca1a9...781

🤣🤣🤣 !!!

Anonymkode: 6b9d8...275

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...