Gå til innhold

Menn som ikke har barn, rødt flagg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
frivis skrev (På 6.12.2025 den 12.59):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

🤣 Nei, for barnløse tar jo aldri vare på syke foreldre, jobber aldri i omsorgsyrker , er aldri barnevakt for søsken med barn og har absolutt ikke et fnugg av omsorg i seg ifølge deg. Morsomt at mange av de mest empatiske menneskene jeg har møtt er barnløse da. 

Anonymkode: afd39...35b

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Er da mange måter en kan vise omsorg for sine medmennesker uten å ha egne barn

• Liker 5
Skrevet

Glemte å spørre hvorfor du tror noen har satt noe over barn? Mange i 50årene uten barn har aldri ønsket barn heller , så det blir jo en helt oppfunnet greie fra din side. Du kan ikke prioritere vekk noe du aldri ville ha i utgangspunktet. Merkelig mangel på logikk på enkelte . 

Anonymkode: afd39...35b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 13.20):

Som jo er fantastisk😀. Langt flere burde åpenbart valgt et liv uten barn.

Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn. For meg så sier det også mye om et menneske om man har barn som singel. Man har altså valgt å sette et liv til verden men ikke klart å gi barnet den omsorg den trenger. Man har vist at man til tross for barn sammen ikke har klart å fikse et langvarig forhold. Det er altså ikke et menneske jeg hadde valgt å involvere meg med.

Eneste tilfellet jeg kunne akseptert en singel som har barn, er om de var single fordi den andre forelderen var død. Alle andre årsaker går tilbake på at man ikke evner å ta gode nok valg for seg selv og enda værre, ikke for sine barn.

Anonymkode: 0bdef...3a1

Med tanke på at jeg har sett nok kvinner som gjorde det eneste rette ved å gå så er jeg uenig med deg.

Mange, både menn og kvinner, kan endre seg etter barn kommer til verden.

Endel tror de har fanget og kan gjøre hva f de vil og komme unna med det pga det er barn i spill

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 13.32):

Jeg tenker mer at dere som avler avkom uten å ha tenkt gjennom det er de man bør være skeptiske til. Hadde aldri giddet å ha en «brukt» partner som har avkom med en annen.

Anonymkode: 8b327...b7e

Så søt du er i dag

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 17.26):

Men herregud, har ikke passordet til mailen min på andre kontoen så jeg lagde en ny for å koble den opp mot en ny mail? Er da ingen som kan nekte meg det vel?

Anonymkode: aa55d...fe6

Reglene her kan det

• Nyttig 2
Skrevet
AdonisFFM skrev (På 7.12.2025 den 10.27):

I dagens samfunn er det jo flere og flere som velger å ikke ha barn. For menn er det vel forståelig. Sjansen for skilsmisse er jo temmelig høy. Deretter venter bidragsplikt og endeløse dramaer hver gang det er ferie eller høytider.

Det er nok alikevel interessant at mange kvinner ikke har noen problemer med menn som har barn; mens det ikke er ofte jeg hører menn synes det er "flott" om en kvinne de treffer har det.

Når våre politikere så innstendig har begynt å formane det Norske folk om å få flere barn bør vel det også tas i betraktning for å gjøre det motsatte. Fra DEN kanten kommer det jo sjelden noen positive intensjoner. 

Ikke alltid det er far som blir bidragsyter og mor bidragsmottaker 

Ikke alle skilsmisser gir drama 

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet ser jeg det som en fordel at han har barn, for det har jeg og da vet han mer om hva det vil si å være en forelder med alt det det innebærer. Merker jo at en del barnløse har en del holdninger og meninger som avslører godt at de ikke vet hva de snakker om.

Jeg vil også foretrekke at han har så store barn at det der kjøret med å stokke om hverdagen "hele tiden" pga sykdom, barnemors endrede planer osv er et tilbakelagt stadium. Og så kjenner jeg at jeg heller ikke orker å være sammen med en igjen som kaster alt han har i hendene for å please ungen og barnemor når ungen er hos moren. Min eks kunne f eks dra og levere en spesifikk t-skjorte fordi ungen hadde glemt favoritt t-skjorten hos pappa når vi var sammen. Vi bodde ikke sammen, likevel var ikke tidem vår sammen så viktig. Han kunne f eks bake kake mens vi var sammen for så å dra til mor og barn for å overraske dem. Sånt er totalt respektløst ovenfor ny kjæreste. 

Med det sagt, det finnes selvfølgelig mange flotte mennesker som er barnløse og som også er det ufrivillig. Så jeg dømmer ikke alle.

Anonymkode: 21eb1...800

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

...jeg dømmer ikke alle.

Næmen så snilt da

Anonymkode: dc968...2d4

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Ikke alltid det er far som blir bidragsyter og mor bidragsmottaker 

Ikke alle skilsmisser gir drama 

Ingen regel uten unntak, selvsagt.

Men det betyr ikke at det ikke finnes.... en regel.

Skrevet

Menn som ikke har barn er ikke et rødt flagg. Mennesker som ikke klarer å sette andre foran seg selv når det trengs kan være det. Alt med måte.

Screenshot_20251209-072538.png

Anonymkode: 4a31b...91d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Næmen så snilt da

Lov å dele erfaringer her vel? Min er at barnløse, kvinner som menn, ikke helt fullt ut fatter hva det vil si å være forelder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hørt at menn som ikke har barn er et rødt flagg. Men det som av grunner jeg ikke forstår er ansett som et rødt flagg, er menn med 100% ansvar for et barn.

Hva er det som gjør det? Er det det at du som ny partner kommer i andre rekke?

Anonymkode: 28459...b03

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Lov å dele erfaringer her vel? Min er at barnløse, kvinner som menn, ikke helt fullt ut fatter hva det vil si å være forelder.

Mitt inntrykk er at litt vel mange foreldrene overgeneraliserer sin egen begrensede erfaring med å ha barn. De tror alle voksne er foreldre, og at alle foreldre er på samme måte som dem selv. 

Og den tendensen begynner gjerne før ungene er født en gang! Ts er et godt eksempel på det; hun er selv ikke forelder en gang (ennå) - men vet alt om fæle barnløse, ei gruppe hun i egne øyne visst ikke er en del av.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hørt at menn som ikke har barn er et rødt flagg. Men det som av grunner jeg ikke forstår er ansett som et rødt flagg, er menn med 100% ansvar for et barn.

Hva er det som gjør det? Er det det at du som ny partner kommer i andre rekke?

Anonymkode: 28459...b03

Hvis du ser hvor mange som har svart at de ALDRI ville gått inn i forhold med en som har barn, så er du nok ganske spot on. 

På den andre siden er det et ærlig svar å si at de kun vil ha en partner de ikke må dele oppmerksomheten med et barn med. Det skal ikke være noen negativ merkelapp å ha det som et krav, grense, preferanse eller hva folk kaller det. Et 100% ærlig og legalt valg for seg selv. 

Men likevel så fremstår det som folk mener det er fordommer å anta at en barnløs ikke vil date en med barn.. 

Så det jeg har lært hittil: Man skal ta for gitt at barnløse vil gå inn i forhold med en/ei som har barn. Og ta for gitt at de vil delta i bonusfamilien, akseptere barnet og hva det trenger av oppmerksomhet osv. Hvis man ikke tar dette for gitt, er man fordomsfull. Og det fremstår som folk forventer at man naivt skal forvente dette, uansett hvor mange som sier at om de er barnløs selv, så vil de ikke ha partner med barn. 

Anonymkode: b984a...3a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så det jeg har lært hittil: Man skal ta for gitt at barnløse vil gå inn i forhold med en/ei som har barn. Og ta for gitt at de vil delta i bonusfamilien, akseptere barnet og hva det trenger av oppmerksomhet osv. Hvis man ikke tar dette for gitt, er man fordomsfull. Og det fremstår som folk forventer at man naivt skal forvente dette, uansett hvor mange som sier at om de er barnløs selv, så vil de ikke ha partner med barn. 

Da har du misforstått hele tråden. Det er ikke dette som gjør at man blir beskrevet som fordomsfull, det er når man sier seg enig i ting som "En på 50 uten barn, det sier mye om ham som menneske". Det er en setning proppfull av fordommer.

Anonymkode: c900a...c7e

• Nyttig 3
Skrevet

Herlighet for en snever og forenkla tankegang. Mange måter man kan vise omsorg på selv om man ikke har egne barn 

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da har du misforstått hele tråden. Det er ikke dette som gjør at man blir beskrevet som fordomsfull, det er når man sier seg enig i ting som "En på 50 uten barn, det sier mye om ham som menneske". Det er en setning proppfull av fordommer.

Anonymkode: c900a...c7e

Jeg er enig ang akkurat det utsagnet. Men jeg har fulgt tråden fra første side og min første kommentar var argumenter for at barnløshet og korte forhold IKKE betydde noe rødt flagg. Det responderte hun veldig positivt på. 

Folk har med vilje latt være å se konteksten spørsmålet er skrevet i, for å få bekreftet at det handler om fordommer mot barnløse generelt. Og det er veldig mange flere som har skrevet at det å være singel og ha barn er et rødt flagg. Skulle tro dette med fordommer virker begge veier..

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvfølgelig, jeg er ikke uenig i noe du skriver her. Jeg har aldri skrevet at å ikke ha barn skulle være noe rødt flagg. Men jeg forstår at folk kan stille spørsmål om en selvvalg barnløse gidder storfamilie med en på spekteret, en voksen datter med tett relasjon og snart barnebarn. Det kan da ikke være så horribelt spørsmål. Synes du? 
Min første kommentar er på side 2, før jeg la merke til alle sinte tilsvar. 

Det er de sinte tilsvarene jeg bar kommentert på senere. For jeg synes de var overdrevent sinte. Og fremstår som om endel mente: «snakker du nedsettende om oss barnløse» 😡😡😡🤬🤬🤬🤬🤬 da skal du F#@* meg få høre!! 

Hvorfor har du den innstillingen at det er mors nye mann som hundre prosent skal tilpasse seg dere? Og med «dere» så mener jeg familiens behov sett med dine, og kun dine, øyne. Hva med deg selv? Det fremstår som helt unaturlig å tviholde på en statisk versjon av et familieliv når livet i seg selv er dynamisk.

Hvordan tror du at dette vil fungere når du selv får barn? Tror du at «alt blir som før» med stadige fellesmiddager og kortspill med din bror og mor da? 

Anonymkode: 261a3...149

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor har du den innstillingen at det er mors nye mann som hundre prosent skal tilpasse seg dere? Og med «dere» så mener jeg familiens behov sett med dine, og kun dine, øyne. Hva med deg selv? Det fremstår som helt unaturlig å tviholde på en statisk versjon av et familieliv når livet i seg selv er dynamisk.

Hvordan tror du at dette vil fungere når du selv får barn? Tror du at «alt blir som før» med stadige fellesmiddager og kortspill med din bror og mor da? 

Anonymkode: 261a3...149

Jeg er ikke trådstarter her, så jeg kan ikke svare på det du spør etter. 

Men hvor har dú det fra at noen forventer tilpasning? Det har da ikke vært et tema at noen skal tilpasse seg. Spørsmål i HI går ut på om det kan være en mismatch, formulert som et rødt flagg - (som fikk folk til å se rødt). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...