Gå til innhold

Menn som ikke har barn, rødt flagg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en jente i midten av 20 åra som sikkert er mer investert i mitt mors kjærlighetsliv enn jeg burde. Men kun av bekymring da jeg opplever hun som litt naiv på kjærlighetsfronten. Eller så er det jeg som er paranoid hehe!

Hun var sammen med min far i 15 år før det tok slutt uten noe dramatikk. Men etter det gikk det nedover, siste kjæresten hu hadde mislikte jeg fra start, og med god grunn da han viste seg å være narsisst noe jeg sniffet ut fra første sekund, men en mor vil jo ikke ta kjærlighetsråd fra sin egen datter og hun holdt ut i ganske mange år før hun endelig klarte å komme deg vekk.

Det har jo såklart skapt bekymringer hos meg som datter, jeg ønsker jo det beste for min mor! Hun har utforsket litt på datingsider, og kommet borti en fyr nå som er i midten av 50 årene. Hun sier at de matcher sååååå bra. Men hun fortalte meg at han ikke har barn. Jeg vet jeg ikke bør dømme (og det var visstnok frivillig barnløshet fra hans side), men jeg klarer ikke tenke annet enn at hvorfor vil han ikke ha barn? Jeg syns ærlig talt det er rart og det veiver på en måte et rødt flagg for meg. Jeg skjønner at folk er forskjellige, men jeg vet det er viktig for mamma å finne noen som også kan være en del av barna hennes sine liv også, da hun har en sønn som er på spekteret og mest trolig blir boende hjemme til han er godt voksen (forrige mann i hus var ikke grei mot han). Og jeg klarer ikke se for meg at en mann som frivillig ikke ønsker barn og har levd over 50 år uten, kommer til å være så gira på å ta del i hennes hverdag med barn og ønske at vi blir en helhetlig familie. Vi er nemlig veldig familiekjære, liker å bruke tid på hverandre, invitere over på middag, spillkveld og reiser. Dette ble kraftig nedprioritert når hun var sammen med sin eks, som forøvrig også hadde barn. Så jeg skjønner jo at det fins slike menn som også har barn selv, men det skal sies at han var ikke like tilstede i sin egne barns liv heller.

En annen ting jeg fikk vite som jeg også satte et spørsmålstegn ved er at hans lengste forhold var 8 år, og tok slutt fordi dama hadde for stor personlighet for han? Syns det også er en varsellampe som blinker.

Mulig det er jeg som er trangsynt, lite åpen og dømmende men jeg tar den. Jeg er kritisk og beskyttende for mine nærmeste og det lever jeg fint med, men jeg nysgjerrig på om dere har noen erfaringer med slike menn selv?

Positivt? Negativt? Kom med det!

Anonymkode: b0b25...d10

Spiller det noen større rolle ettersom dere "barna" er tydeligvis voksen?
Det er jo ikke hans ansvar, det er din mor og far sitt ansvar.

Og det er forskjell på barn og på godt voksne barn - den nye kjæresten vil sikkert forholde seg helt greit til dere som voksne, enn han ville om dere var småbarn og gjerne ikke vil involveres i den slags liv.

Jeg er en dame som er frivillig barnløs og jeg ville ikke hatt problemer en mann som har voksne barn, derimot ville jeg ikke involvert meg med en som har små barn - det er ikke noe livsstil for meg.

Ser ikke problemet.

Anonymkode: fd2ef...7e4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-jk- skrev (30 minutter siden):

Kvinnesynet er nå en ting men at man kun skal ha ett langvarig forhold kan neppe kalles et rødt flagg? Det forholdet kan jo ha vart i flere tiår. Blir ikke tid til flere langvarige da. Selv har jeg ett på 0,5 år og ett på 28 år bak meg. 

TS skrev at det forholdet varte i 8 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stort rødt flagg! Person uten barn forstår ikke dynamikken i en familie.

Anonymkode: 0f8ad...667

Det gjør heller ikke alle menn med barn. For en del av dem er nettopp manglende evne til å forstå dynamikken i en familie årsaken til at de er single.

Anonymkode: c916c...09c

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Nei, vi har jo ikke vært barn selv og vokst opp i en familie med foreldre og søsken sånn som dere har. Vi frivillig barnløse bare popper opp ca 20-30 år gamle…

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Thjelp skrev (7 minutter siden):

Nei, vi har jo ikke vært barn selv og vokst opp i en familie med foreldre og søsken sånn som dere har. Vi frivillig barnløse bare popper opp ca 20-30 år gamle…

:hoho:

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en jente i midten av 20 åra som sikkert er mer investert i mitt mors kjærlighetsliv enn jeg burde. Men kun av bekymring da jeg opplever hun som litt naiv på kjærlighetsfronten. Eller så er det jeg som er paranoid hehe!

Hun var sammen med min far i 15 år før det tok slutt uten noe dramatikk. Men etter det gikk det nedover, siste kjæresten hu hadde mislikte jeg fra start, og med god grunn da han viste seg å være narsisst noe jeg sniffet ut fra første sekund, men en mor vil jo ikke ta kjærlighetsråd fra sin egen datter og hun holdt ut i ganske mange år før hun endelig klarte å komme deg vekk.

Det har jo såklart skapt bekymringer hos meg som datter, jeg ønsker jo det beste for min mor! Hun har utforsket litt på datingsider, og kommet borti en fyr nå som er i midten av 50 årene. Hun sier at de matcher sååååå bra. Men hun fortalte meg at han ikke har barn. Jeg vet jeg ikke bør dømme (og det var visstnok frivillig barnløshet fra hans side), men jeg klarer ikke tenke annet enn at hvorfor vil han ikke ha barn? Jeg syns ærlig talt det er rart og det veiver på en måte et rødt flagg for meg. Jeg skjønner at folk er forskjellige, men jeg vet det er viktig for mamma å finne noen som også kan være en del av barna hennes sine liv også, da hun har en sønn som er på spekteret og mest trolig blir boende hjemme til han er godt voksen (forrige mann i hus var ikke grei mot han). Og jeg klarer ikke se for meg at en mann som frivillig ikke ønsker barn og har levd over 50 år uten, kommer til å være så gira på å ta del i hennes hverdag med barn og ønske at vi blir en helhetlig familie. Vi er nemlig veldig familiekjære, liker å bruke tid på hverandre, invitere over på middag, spillkveld og reiser. Dette ble kraftig nedprioritert når hun var sammen med sin eks, som forøvrig også hadde barn. Så jeg skjønner jo at det fins slike menn som også har barn selv, men det skal sies at han var ikke like tilstede i sin egne barns liv heller.

En annen ting jeg fikk vite som jeg også satte et spørsmålstegn ved er at hans lengste forhold var 8 år, og tok slutt fordi dama hadde for stor personlighet for han? Syns det også er en varsellampe som blinker.

Mulig det er jeg som er trangsynt, lite åpen og dømmende men jeg tar den. Jeg er kritisk og beskyttende for mine nærmeste og det lever jeg fint med, men jeg nysgjerrig på om dere har noen erfaringer med slike menn selv?

Positivt? Negativt? Kom med det!

Anonymkode: b0b25...d10

Det er ingen varsellampe at han ikke har barn. 

Anonymkode: 0a96f...48a

• Liker 2
Skrevet

Person uten barn har vel vokst opp o en familie…🙄

• Liker 4
Skrevet

For meg er det ikke et rødt flagg at en mann ikke har barn. Er singel 50 år etter langt ekteskap og har voksne barn. Det gjør det mindre komplisert for min del. Det står respekt av å ta et velfundert valg og livet skjer bare for de som er ufrivillig barnløse 

Anonymkode: 75ff4...c18

• Liker 2
Skrevet
Thjelp skrev (6 minutter siden):

😂 Ja, bare popper opp fra intet og så er dere så freidige å fortelle at dere er frivillig barnløse. Hvordan våger dere å ta et annet valg enn oss andre?! 

Anonymkode: c916c...09c

• Liker 9
Skrevet

Min bror er frivillig barnløs, er nå 38 år. 

Han har jobbet 18 år i utelivs- og restaurantbransjen, med mye ugunstige arbeidstider. Han har jobbet seg opp fra servitør til daglig leder og nå regionsjef for kjeden han jobber i. Han har aldri hatt ønske eller behov for egne barn, men er en fantastisk onkel og hadde blitt en flott stefar og kjæreste. 

Men enn så lenge elsker han livet sitt som singel og barnløs. Han reiser verden rundt ifbm jobben, han drar på spontane ferier, spiser ute og opplever ting og har god økonomi. 

Vi er en tett sammensveiset storfamilie, med både besteforeldre, tanter/onkler, søskenbarn, tremenninger, gammeltanter/onkler som har hyppig kontakt og treff. Bror er ikke med på så mye, men vi vet alle sammen, at om noen ringer og trenger han, slipper han det han har i hendene og kommer. Han er den mest lojale personen overfor de han er glad i, jeg kjenner. 

Anonymkode: b4aca...bbc

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis du ble singel i morgen pga et brudd, hadde du selv vært singel med barn uten at det var pga dødsfall. Så argumentet ditt gir ikke så mening med mindre konklusjonen din er at du måtte vært singel livet ut etter et brudd  

Anonymkode: dc968...2d4

Om jeg hadde blitt singel i morgen pga brudd, så hadde jeg aldri hatt forventninger om at noen ville datet meg. Da er jeg et rødt flagg. Da har jeg allerede bevist at jeg har lav dømmekraft og er dårlig på partnervalg. Jeg har da vist at selv ikke med barn (det viktigste man har i livet), så klarer jeg ikke å opprettholde en parrelasjon. 

og ja. Jeg hadde selvfølgelig vært innstilt på å være singel om forholdet skulle røket.

Jeg holder andre til samme standard som meg selv. Når jeg anser single med barn som røde flagg, så gjelder selvfølgelig det meg selv også.

Anonymkode: 0bdef...3a1

• Liker 1
Skrevet

Finnes mange røde flagg blandt menn med barn også. Noen later som om de er verdens beste familiefar kun for fasadens del. 

Anonymkode: 23161...01b

• Liker 3
Skrevet
Thyra skrev (1 time siden):

Men om du var i en situasjon der det er aktuelt og date så er vel du også singel med barn da? Hvordan kan du dømme andre for å være single med barn om du er det selv?

Og er det bedre å være i et voldelig/destruktivt forhold med barn enn å være singel med barn? Alt handler ikke om "gode valg". Det er ikke alltid slik at man vet hvordan personen man velger å få barn med er om noen år. Noen skjuler de dårlige sidene godt i starten, noen forandrer seg voldsomt pga rus og psykiatri. 

Hva om man blir forlatt fordi partneren plutselig fant en annen? Alt er ikke så svart/hvitt.

Jeg er ikke singel. Jeg har barn og har tatt et godt partnervalg.  Det var uaktuelt med barn før vi hadde flere år sammen som samboere. Vi giftet oss feks etter 22 år sammen. 

Er du i et voldelig forhold og har barn, så er du et rødt flagg i seg selv. Da har du vist en enorm mangel på dømmekraft og tatt noen absurde valg. Alt annet er unnskyldninger. Vold, utroskap og rus oppstår ikke i et vakuum. Det er alt produktet av karakter og personlighet. Om disse tingene kommer som en overraskelse, så er man en dårlig menneskekjenner og svak på partnervalg, ergo man er et rødt flagg.

Som sagt. Jeg har kun svart TS på at det hun oppfatter som et «rødt flagg» oppfatter jeg som et «grønt flagg».

Anonymkode: 0bdef...3a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som man roper i skogen, får man svar. 

Du bør forstå ordtak før siterer dem. Ts har ikke brølt ut nedlatenhet og holdninger, men det er brøling hun får tilbake.

Hvorfor kan ikke dere barnløs bare svare at dere ikke ville hatt problem med å funnet en partner som har barn, selv om dere er selvvalgt barnløse? At å omgås det voksne barnet til partner bare ville vært en bonus til siste halvdel av livet. Og at de ville sett på å få en bonusfamilie og kanskje bonusbarnebarn som et stort pluss. 

Men neida..
Det ser ut som TS har rett i at å ikke ha barn er et stort rødt flagg, når ser på oppførselen deres. 

Anonymkode: b984a...3a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er mor og singel kvinne 50 år. Dette hadde vert en varsellampe hos meg. Jeg hadde ikke datet han, pga, han ikke har barn. 

Anonymkode: 00483...33b

Ganske sikkert gjensidig i mange tilfeller.

Anonymkode: a8fcc...b59

Skrevet

Og det er forskjell på barn og på godt voksne barn - den nye kjæresten vil sikkert forholde seg helt greit til dere som voksne, enn han ville om dere var småbarn og gjerne ikke vil involveres i den slags liv.

Jeg er en dame som er frivillig barnløs og jeg ville ikke hatt problemer en mann som har voksne barn, derimot ville jeg ikke involvert meg med en som har små barn - det er ikke noe livsstil for meg.

Ser ikke problemet.

Ser ikke problemet.

Det blir barnebarn snart, som jeg vet mamma kommer til å ta stor del i og gleder seg til! Så vil jo gjerne ha en god og tilstedeværende «bestefar» til dette. Så det vil jo bli småbarn inni bildet

Anonymkode: aa55d...fe6

Skrevet

Min mor ble også sammen med en barnløs mann et par år etter hun ble bestemor for første gang. Hun har nå 6 barnebarn og hennes samboer er engasjert og glad i alle oss døtre og  barnebarn. 
trenger ikke være rødt flagg i det hele tatt.. 

di har vært sammen i snart 20 år

Anonymkode: d9436...bd9

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mor ble også sammen med en barnløs mann et par år etter hun ble bestemor for første gang. Hun har nå 6 barnebarn og hennes samboer er engasjert og glad i alle oss døtre og  barnebarn. 
trenger ikke være rødt flagg i det hele tatt.. 

di har vært sammen i snart 20 år

Anonymkode: d9436...bd9

Wow det er jo kjempebra! Det blir barnebarn på mamma her i gården snart, og vil veldig gjerne at barnet skal få en «bestefar» som er engasjert. Faren min kommer nemlig ikke til å stille opp som en god bestefar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Finnes mange røde flagg blandt menn med barn også. Noen later som om de er verdens beste familiefar kun for fasadens del. 

Anonymkode: 23161...01b

Absolutt, det fint altfor mange av dem også!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du bør forstå ordtak før siterer dem. Ts har ikke brølt ut nedlatenhet og holdninger, men det er brøling hun får tilbake.

Hvorfor kan ikke dere barnløs bare svare at dere ikke ville hatt problem med å funnet en partner som har barn, selv om dere er selvvalgt barnløse? At å omgås det voksne barnet til partner bare ville vært en bonus til siste halvdel av livet. Og at de ville sett på å få en bonusfamilie og kanskje bonusbarnebarn som et stort pluss. 

Men neida..
Det ser ut som TS har rett i at å ikke ha barn er et stort rødt flagg, når ser på oppførselen deres. 

Anonymkode: b984a...3a9

Hun er fordomsfull, men blir sjokkert over at svarene kommer på tiltale. 

Barnløse/barnefrie er ulike, og ikke alle har valgt det selv heller. Noe ts nok dessverre etterhvert vil lære når hun eller venninner ikke får barn på første forsøk. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...