Gå til innhold

Menn som ikke har barn, rødt flagg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fyfaen kvinneguiden er faktisk det mest toksiske stedet på jord! Makan til frekke voksne mennesker har jeg aldri vært borti før! Guri malla!!

Anonymkode: b0b25...d10

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fyfaen kvinneguiden er faktisk det mest toksiske stedet på jord! Makan til frekke voksne mennesker har jeg aldri vært borti før! Guri malla!!

Du kan jo starte med å se på deg selv. Dine holdninger og måten du ordlegger deg på gjør at du får reaksjoner.

Anonymkode: c900a...c7e

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en hjernedød uttalelse 

Anonymkode: 4a859...b19

Høyst sannsynlig kommer slike kommentarer, om at det hefter noe negativt ved barnløse, fra det lavere skiktet av befolkningen - der det er vanlig å få barn før man fyller 20 og har fire barn før man er 27 og blir besteforeldre til 3-4 under 20 år etterpå... 

.... hjernedøde folk som produserer masse uintelligente barn uten evne til refleksjon over at andre finne annen glede enn å formere seg, spise pizza med dressing (gjerne tar med seg dressing på tur til Granka) og røyke seg halvt ihjel. 

Anonymkode: 2725a...bb9

• Liker 6
Skrevet

Det at jeg ikke har barn virker å være positivt for kvinner både med og uten barn.

Nå har jeg også nådd en alder der det at jeg ikke ønsker barn er positivt for veldig mange jevnaldrende kvinner både med og uten barn.

Jeg har andre særheter ved meg enn barnløshet å bekymre meg for. 😅

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høyst sannsynlig kommer slike kommentarer, om at det hefter noe negativt ved barnløse, fra det lavere skiktet av befolkningen - der det er vanlig å få barn før man fyller 20 og har fire barn før man er 27 og blir besteforeldre til 3-4 under 20 år etterpå... 

.... hjernedøde folk som produserer masse uintelligente barn uten evne til refleksjon over at andre finne annen glede enn å formere seg, spise pizza med dressing (gjerne tar med seg dressing på tur til Granka) og røyke seg halvt ihjel. 

Hm, jeg tilhører kanskje "det lavere sjiktet" selv. Men fikk ikke barn før jeg var over 40, jeg verken røyker, spiser dressing på pizzaen eller ser ned på barnløse....

Anonymkode: 6a73b...298

• Liker 1
Skrevet
frivis skrev (2 timer siden):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Er du dum?? Verden har for mye mennesker.

Finnes ikke fremtid og trygghet for alle så alle bør ikke sette barn til verden

• Liker 9
Skrevet

Alle disse røde flaggene på KG, altså!

Rødt flagg når noen ikke har barn...

(Ofte feil når noen har barn også, ihvertfall om livet ikke går på skinner, samlivsbrudd, sykdom, arbeidsledighet, økonomiske problemer.... "Dette burde du ha tenkt på før du fikk barn", sies det da)

Rødt flagg når noen ikke har (fysiske) bøker hjemme..

Rødt flagg når noen har svart skinnsofa...

"Rødt flagg" betyr jo egentlig fare.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
mamanodrama skrev (1 time siden):

Da er det et mye større rødt flagg at han har kun ett langvarig forhold bak seg i så høy alder og at han sa "hun hadde for stor personlighet for han". DET er rødt flagg det og forteller om et potensielt problematisk og farlig kvinnesyn. 

Kvinnesynet er nå en ting men at man kun skal ha ett langvarig forhold kan neppe kalles et rødt flagg? Det forholdet kan jo ha vart i flere tiår. Blir ikke tid til flere langvarige da. Selv har jeg ett på 0,5 år og ett på 28 år bak meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som jo er fantastisk😀. Langt flere burde åpenbart valgt et liv uten barn.

Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn. For meg så sier det også mye om et menneske om man har barn som singel. Man har altså valgt å sette et liv til verden men ikke klart å gi barnet den omsorg den trenger. Man har vist at man til tross for barn sammen ikke har klart å fikse et langvarig forhold. Det er altså ikke et menneske jeg hadde valgt å involvere meg med.

Eneste tilfellet jeg kunne akseptert en singel som har barn, er om de var single fordi den andre forelderen var død. Alle andre årsaker går tilbake på at man ikke evner å ta gode nok valg for seg selv og enda værre, ikke for sine barn.

Anonymkode: 0bdef...3a1

Men om du var i en situasjon der det er aktuelt og date så er vel du også singel med barn da? Hvordan kan du dømme andre for å være single med barn om du er det selv?

Og er det bedre å være i et voldelig/destruktivt forhold med barn enn å være singel med barn? Alt handler ikke om "gode valg". Det er ikke alltid slik at man vet hvordan personen man velger å få barn med er om noen år. Noen skjuler de dårlige sidene godt i starten, noen forandrer seg voldsomt pga rus og psykiatri. 

Hva om man blir forlatt fordi partneren plutselig fant en annen? Alt er ikke så svart/hvitt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke sagt at det gjør han farlig? Men jeg begynner å tenke at han kanskje ikke vil ta del i hennes familie når han har valgt bort å stifte familie selv.

"Rødt flagg" betyr jo egentlig fare...

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Isolert sett så er det et grønt flagg for min del.

Et singel person med barn er et rødt flagg. Singel person uten barn er et grønt flagg.

Anonymkode: 0bdef...3a1

Synes ikke det å være skilt med barn heller er et rødt flagg.

Anonymkode: 7c30a...325

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke det å være skilt med barn heller er et rødt flagg.

Anonymkode: 7c30a...325

Er det en ting som er farlig? Rødt flagg betyr vel fare?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
frivis skrev (2 timer siden):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Noen velger å ikke få barn fordi de ikke ønsker barn, noen fordi de ikke føler de har noe/nok å tilby et barn. Noen har kanskje arvelige sykdommer de ikke ønsker å overføre til et barn. Noen har traumer fra egen barndom de ikke ønsker å videreføre. Det kan være mange grunner. Mange frivillige barnløse har stor omsorg for andre mennesker.

Når man velger å sette barn til verden så er jo det også et egoistisk valg. Man gjør det fordi man selv ønsker et barn/å føre genene sine videre. Ikke alle som får barn er så veldig omsorgsfulle heller.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du kan jo starte med å se på deg selv. Dine holdninger og måten du ordlegger deg på gjør at du får reaksjoner.

Anonymkode: c900a...c7e

Se på hvordan andre ordlegger seg her og hva slags holdninger de har! Da er ikke jeg så ille gitt haha

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis jeg er trangsynt, hva er dette da?

Skrevet

Jeg har barn, min mann har ingen og ville heller ikke ha. Passet meg utmerket. Han er veldig glad i og engasjert i barna mine og de er veldig glade i han. Å være frivillig barnløs er ikke et rødt flagg.

Da er det et mye større rødt flagg at han har kun ett langvarig forhold bak seg i så høy alder og at han sa "hun hadde for stor personlighet for han". DET er rødt flagg det og forteller om et potensielt problematisk og farlig kvinnesyn. 

At han kun har et langvarig forhold bak seg er da virkelig ikke negativt 🤔 Er det bedre med menn som hopper fra forhold til forhold? Jeg vil heller si at DET er et rødt flagg 😬 

At han har et langvarig forhold bak seg er ikke ensbetydende med at han har et dårlig kvinnesyn. 

Hvor får du alle disse merkelige tankene dine fra? 

• Liker 5
Skrevet
Thyra skrev (2 minutter siden):

Noen velger å ikke få barn fordi de ikke ønsker barn, noen fordi de ikke føler de har noe/nok å tilby et barn. Noen har kanskje arvelige sykdommer de ikke ønsker å overføre til et barn. Noen har traumer fra egen barndom de ikke ønsker å videreføre. Det kan være mange grunner. Mange frivillige barnløse har stor omsorg for andre mennesker.

Når man velger å sette barn til verden så er jo det også et egoistisk valg. Man gjør det fordi man selv ønsker et barn/å føre genene sine videre. Ikke alle som får barn er så veldig omsorgsfulle heller.

Spot on!

Anonymkode: 0d017...393

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Stort rødt flagg! Person uten barn forstår ikke dynamikken i en familie.

Anonymkode: 0f8ad...667

De har vel levd i en familie til de selv ble voksne? 

Anonymkode: c916c...09c

• Liker 11
Skrevet

Nå vet jo ingen hva han mener med det utsagnet. Det kan være hun utviklet seg til en psykotisk, irrasjonell og kontrollerende furie, for den saks skyld, men at han ikke vil «oute» dette. 

Anonymkode: c916c...09c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skrev lenger opp i tråden. Er 50, har barn og er singel. Er på datingsider og dater. 
Jeg ville ikke datet en uten barn, fordi han skjønner ikke «gamet». Jeg vil vi skal være likestilt.

MEN, hadde jeg vert 25, singel og uten barn selv, ville jeg ikke datet en med barn. 
Men nå vil jeg helst at han skal ha barn. 

Anonymkode: 00483...33b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...