Gå til innhold

Liten ribbe til en enslig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får man kjøpt små stykker med ribbe noe sted? Skal bare lage til meg selv.

Anonymkode: 3ef56...c80

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg så en liten pakke med ribbe på kiwi, lå med kjøttdeig osv 

Anonymkode: 77fc7...b62

Skrevet

Det har jeg ikke sett. Har lett etter tilsvarende selv siden samboer og jeg alltid vil lage oss en ribbemiddag i julen og vi sliter med å finne en ribbe som er liten.

Kanskje du kan få det hos en slakter, hvis de kan kutte et mindre stykke? Evt kan du jo kjøpe ferdig stekt enkeltstykker hos Helgø Meny.

Anonymkode: e9683...db5

Skrevet (endret)

Gå til en slakterforretning eller en større butikk med betjent ferskvaredisk. De kan skjære opp og selge deg den mengden du ønsker, enten det er 200 gram eller 200 kg.

Endret av aksase
  • Liker 1
Skrevet

Folkets på Kiwi har den beste ribba, og den kommer i alle slags størrelser.

Skrevet

Hvorfor ikke bare dele opp og ha til flere middager? Enten steke hele og fryse ned, eller fryse ned for å steke senere? Vi har ofte ribbe american style utenom jul, og det er kjempegodt 🙂

Anonymkode: b8048...e16

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Mener jeg så noen ferske på kiwi som ikke så så stor ut. Men jeg så ikke godt nok på dem. Men husker at jeg tenkte ja nå er dem små ja. For min datter villa ha ribbe en helg her. Og da var den minste jeg fant 2,5 kg. Spiste ribbe flere dager etterpå. Men jeg gjorde forskjellige vri på dem så jeg ble ikke lei. Asiatisk er vinneren min sa. Er så godt. 

Anonymkode: 517b6...c5b

Skrevet

Mener å huske at Meny har hatt ferdig stekte ribbestykker i den ferskvaredisken de har. Der hvor de har ferdig varm mat. Men da må du jo kanskje kjøpe den på selve julaften

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjøpte 500 grams langtidsstekt ribbe på Oda. Jeg tror det er Remas eget merke, for det sto R på den. Har ikke smakt enda, så jeg kan ikke si noe om smak og konsistens. Ps, den er fra frysedisken. 

Anonymkode: fd13f...d4a

Skrevet

Kjøp fra Jæren i kjøttdisken på Meny, da bestemmer du gram selv så deler de opp. Er også den ribba som vant jest i test på vg eller noe. Vi er to stk og kjøper alltid den 😊 

Anonymkode: a22a8...7e2

Skrevet
Ella-2 skrev (7 minutter siden):

Mener å huske at Meny har hatt ferdig stekte ribbestykker i den ferskvaredisken de har. Der hvor de har ferdig varm mat. Men da må du jo kanskje kjøpe den på selve julaften

De har ikke bare ferdigstekte, kan kjøpe ribbe i kjøttdisken deres (det er jo denne de også selger ferdigstekt). 😊

Skrevet

Ja på Meny kjøttdisk bare si hvor stort stykke du vil ha 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De har ikke bare ferdigstekte, kan kjøpe ribbe i kjøttdisken deres (det er jo denne de også selger ferdigstekt). 😊

Så bra😊

Skrevet
aksase skrev (1 time siden):

Gå til en slakterforretning eller en større butikk med betjent ferskvaredisk. De kan skjære opp og selge deg den mengden du ønsker, enten det er 200 gram eller 200 kg.

Jeg prøvde det på Meny i fjor, men de ville ikke dele tynnribba som lå i ferskvaredisken. I år blir det ringe fra byens delikatesseforretning. Jeg trenger bare en på rundt 1,5 kg.

Anonymkode: 3def6...585

• Liker 1
Skrevet

Bare vær obs at en del av det du kjøper som er ferdigpakket ikke er tynnribbe, men sideflesk. Jeg ble lurt i fjor. 

Anonymkode: 3def6...585

Skrevet

Denne er fin:

large-16.thumb.jpg.8bab9a7e69c770e71ac1cfc3122a9c5d.jpg

Anonymkode: 234e7...e2d

Skrevet

Fant en liten Folkets Tynnribbe på Kiwi, faktisk. 700 gram. 😊👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Får man kjøpt små stykker med ribbe noe sted? Skal bare lage til meg selv.

Folkets ribbe i stekepose, ca. 1,2kg. Passer til 3 middager for en enslig. Fås i hvert fall på meny. Og stekeposen er genial, alltid perfekt resultat og mye kraft å lage saus på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...