Gå til innhold

Fremmed i eget land

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Desverre. For sånn går pyramiden i Norge: Hvit mann på toppen (og han er sur om dagen fordi han føler han har mista noen privilegier), hvit dame deretter, brun mann og brun dame helt nederst.

Det er til å grine av.

Anonymkode: 420a8...5da

Dra til Afrika, eller Midtøsten. Så prøver du å få deg jobb der som hvit kvinne med norskt navn. Eller hvit mann med norskt navn. 

Så skal du nok se at det ikke er noe særlig lettere. Kanskje til og med vanskeligere. Og du, der må du assimileres. Ikke tro du kan dra ned til og 'gi og ta'. 

Anonymkode: eb7cb...cdb

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte på dette en dag jeg var på jobb (helsevesenet):

Kom inn på pauserommet hvor jeg var den eneste hvite, de andre var thai- eller filippinske damer (7-8 stk). 

Anonymkode: d435a...ab2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Selvsagt ikke. Som om du sitter på en slags fasit her.

Anonymkode: 1bd59...f2b

Alle som protesterer mot denne definisjonen gjør det ved å peke på grupper som de mener IKKE er nordmenn.

Det sier seg selv at som definisjon er dette håpløst. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
skreppamedleppa skrev (9 timer siden):

Jeg vet at jeg kan fort få stempelet som pk. og det er også trist at en får det stempelet fordi en utrykker sin mening. Men skitt la gå, kall meg PK da. Men ang navn, det er dessverre slik at har du et annet navn enn "Ola Dunk" så blir du sjeldnere kallt inn til jobbintervju eller til leiemarkedet f.eks. Eller at når Fatima skiftet navn til Kari øker også lønnen https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/wgye8G/naar-fatima-bytter-navn-til-kari-oeker-loennen

Jeg mener at vi kan ikke bare ta og ta det vi vil ha når det passer oss også gi faen i folk. Vi kan ikke være desperat på arbeidskraft men gi bedre lønn til "Ola dunk" enn "Fatima". Det gjør oss griske og grådige og jævlig selvsentrert. Vi gir de egentlig aldri en sjanse. 

Vi kan ikke hegne om våre egne tradisjoner men samtidig elske å spise sushi, pasta, se Netflix, bruke Internett, spise taco impotere ting som passer oss når det passer oss men bli irritert når vietnamesiske setter opp foodtruck på julemarkedet vårt.

Om vi aldri hadde importert noen tradisjoner utenfra kunne vi fremdeles bare levd på sild og poteter (nei faktisk ikke for poteter er importert fra sør amerika). 

Jeg gir beng i om du kommer fra Syria, Tyrkia, Oslo eller Sverige så lenge du oppfører deg som et ordentlig menneske. Du er ikke nødvendigvis et godt menneske bare fordi du er norsk (eller tyrkisk).

Jeg gir beng i om det er Kari som skal hjelpe meg i dusjen på gamlehjemet eller Fatima. Fødselsraten til norske kvinner har gått ned (selv ville jeg ikke hatt barn om du så betalte meg milliarder), vi trenger innvandring. Og vår måte å gjøre ting på er ikke alltid det beste, hadde det vært slik så hadde vi stått bom stille i tid og rom fordi vi var best. Det er ingen utvikling i det, det medfører heller ikke riktighet.

Ja det kreves integrering. Ja det kreves at nordmenn gir og tar og at de som kommer hit gir og tar. Men det kreves også en innstilling der vi lærer oss navnene til klassekameratene barna går i klasse med, det kreves en litt annen holdning enn "synes utviklingen er trist" mentalitet. 

Det virker som du blander litt hummer og kanari her? 

Å få impulser utenfra er ikke det samme som å fylle bydeler til randen med folk fra MENA-land.

Du kan heller ikke sammenligne innvandrere fra Sverige og Syria. Dette er vidt forskjellige mennesker og sistnevnte vil i betraktelig mindre grad passe inn. 

I stort sett alle europeiske land er argumenter som "integrering" og "innstilling" mer eller mindre frigjort fra de reelle problemene. Det er ord som ikke betyr noe og som ikke løser noe.

Store menger innvandrere fra MENA land passer ikke inn, de ødelegger for vi som opprinnelig hører hjemme her (kriminalitet, NAV, utenforskap osv.), og de burde ikke få komme hit. I alle vestlige land er det nå økende motstand mot innvandring. Og jo mer dere PK-folk insisterer på å åpne slusene jo styggere er jeg redd motreaksjonen blir. 

Endret av late_argument
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde vi ikke hatt innvandring hadde vi heller ikke hatt den arbeidskraften vi har heller. Hvis du er så kresen på at det bare skal være hvite etnisk norske mennesker som bor og lever ved siden av deg og som gir deg nødvendig helsehjelp eller er lærer til barnet ditt må du nesten flytte på deg til et område hvor det er mindre sjanse for å møte på mennesker med ikke etnisk norsk bakrunn. 

Uten innvandring ville Norge hatt en vesentlig mindre befolkning, med færre unge og yrkesaktive. Dette ville ført til store utfordringer for økonomien, arbeidslivet (spesielt i bygg, reiseliv og helse) og offentlige tjenester, samt en langsommere befolkningsvekst. Kanskje med en enda eldre befolkning og et annerledes samfunn preget av færre hender til arbeid og service i følge bl.a. Aftenposten og statistisk sentralbyrå.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/folkeveksten-er-hoy-men-avtar-noe

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/EyxPql/uten-arbeidsinnvandring-hadde-norsk-oekonomi-antagelig-kollapset

Du får flytte til et etnisk norsk nabolag ts, men ikke klag på at du ikke får hjelp når du trenger det.

Anonymkode: f08e6...3fc

Det er veldig uærlig å klumpe alle innvandrere sammen i en homogen gruppe og det er stor forskjell på hvilke land folk kommer fra.

Folk fra shithole-countries bidrar ikke, men skaper stort sett bare problemer. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenkte som ts en gang. Men straks jeg begynte å tenke på at vi alle er mennesker på denne lille kloden og at vi skal alle leve sammen uansett hvor mye vi prøver å dele oss inn i "land". At jeg også så tilbake i min familie på 1800-tallet, hvor mange som utvandret fra Norge for å søke lykken i et annet land (USA)….så sluttet jeg å tenke som ts.
Nå bryr jeg meg katta i rase, nasjonalitet og kultur. Livet er kort, og du ødelegger livet ditt om du tenker som ts. 

Anonymkode: 74571...9da

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Grunnen til at du frykter å bli minioritet er fordi du selv vet hvordan minioriteter blir misbehandlet, og du er redd for å oppleve det samme. Dette er en form for projeksjon.

Du kommer sikkert til å si at det handler om å bevare norsk ‘’tradisjon’’, dette er ett typisk politisk korrekt og feigt svar. 

Anonymkode: 91ef6...745

Vi intiverer de inn og betaler for livsoppholdet deres, de voldtar og dreper oss.

Problemet er hvordan minoriteten behandler oss, ikke motsatt.

Anonymkode: 23cd1...f7b

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

ser man ned på innvandrere, fortrinnsvis innvandrere man antar at er muslimer.

Før så man ned på Trøndere, Nordlendinger, Finnmarkinger, Samer, Homofile, Lesbiske,  Jøder, Ateister, Alenemødre, Enker, Bastarder osv.

Verden blir mer multikulturell, om man liker det eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenkte som ts en gang. Men straks jeg begynte å tenke på at vi alle er mennesker på denne lille kloden og at vi skal alle leve sammen uansett hvor mye vi prøver å dele oss inn i "land". At jeg også så tilbake i min familie på 1800-tallet, hvor mange som utvandret fra Norge for å søke lykken i et annet land (USA)….så sluttet jeg å tenke som ts.
Nå bryr jeg meg katta i rase, nasjonalitet og kultur. Livet er kort, og du ødelegger livet ditt om du tenker som ts. 

Du ødelegger landet ditt om du tenker som deg. Hilsen Sverige

• Liker 7
Skrevet
skreppamedleppa skrev (19 timer siden):

Jeg gir beng i om du kommer fra Syria, Tyrkia, Oslo eller Sverige så lenge du oppfører deg som et ordentlig menneske. Du er ikke nødvendigvis et godt menneske bare fordi du er norsk (eller tyrkisk).

Jeg er enig i mye av det du sier, og veldig enig i det jeg har limt inn fra innlegget ditt over her. Men problemet er jo at veldig mange av vår nye landsmenn ikke oppfører seg ordentlig etter våre normer og regler. Det er bare å innse at enkelte klans- og æreskulturer vil, sammen med syn på for eksempel homofile og kvinner, ikke er forenlig med å leve i et vestlig demokrati der mye er basert på tillit. Her har vi, og mange andre europeiske land, bommet totalt og vært ufattelig naive.

Anonymkode: cd0ce...6c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er mange som har ødelagt livet vårt fordi vi ikke tenke nok tidligere. Ekstremt mange er voldtatt siden 90 tallet og det øker hver eneste uke, også med våre barn som blir ranet og banket opp helt uprovosert. Ekstremt lite av dette kommer i avisa. 

Anonymkode: e4317...7ad

• Liker 5
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (På 7.12.2025 den 1.38):

ser man ned på innvandrere, fortrinnsvis innvandrere man antar at er muslimer.

Før så man ned på Trøndere, Nordlendinger, Finnmarkinger, Samer, Homofile, Lesbiske,  Jøder, Ateister, Alenemødre, Enker, Bastarder osv.

Verden blir mer multikulturell, om man liker det eller ikke. 

Er det forskjell på en trønder og en somalier?

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...