Gå til innhold

Peder Kjøs-saken. Helsetilsynet verre enn Putin.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helsetilsynet kommer med en rekke krav til Peder Kjøs for at han skal få jobbe videre som psykolog. Og kommentarfeltene flommer over av gærne folk, flest kvinner, med sine kjepphester om hvordan de mener de har fått dårlig behandling. 

Jeg leser ingenting i media som er kritisk mot helsetilsynet. 

Men jeg stusser veldig over hvordan de får tilsynelatende frie tøyler til å bare finne på sanksjonstiltak. 

Jeg er kritisk til hvordan Kjøs har vært involvert i å selge inn disse mediaprosjektene til pasienter. Han har tenkt på å mele egen kake, slik andre businessfolk gjør. 

Men hvor helsetilsynet får det fra, at han må gå i terapi annenhver uke for å kunne praktisere som psykolog, det kan de umulig ha vitenskapelige eller teoretiske forutsetninger for å påstå. De trekker det ut av ræva. 

Det er nærliggende å tro at de har vært ekstra giftige mot Kjøs, fordi han kom med utsagn om markedsverdi, alder og kjønn, som har falt mange voksne kvinner tungt for brystet, og i Helsetilsynet jobber det jo flest voksne damer, late skrivebordsdamer som har hoppet fra jobber i helsevesenet hvor de jobber ræva av seg, til en jobb hvor de kan være bedagelige for godt betalt. 

Og media svikter fullstendig i dette kritiske blikket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...