AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hva synes andre om dette, mulig det er vanlig, at sykemeldte flytter, kjøper/selger bolig og orker mye, men er likevel sykemeldt fullt i makstiden- for så å fortsette på 3.årett med å være til-og fra, og sykemeldt i 50% mens arbeidsoppgavene må fordeles ut på de andre? - Er dette AAP eller hva heter det? - Er dette vanlig i arbeidslivet? - Må bli dyrt for arbeidsgiver? Anonymkode: 0433d...111
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden De to gangene i mitt liv jeg har vært sykemeldt, har jeg rent fysisk kunnet løpt et maraton. Anonymkode: bbcc5...425 5 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Skjønte ikke helt denne, mener du at sykemeldte ikke kan flytte? Hva legger du i orker mye? Anonymkode: a9c35...236 6 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Er ikke uvanlig at "sykemeldt" er det samme som lav arbeidsmoral og vondt i viljen. Anonymkode: 1262a...00e 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Det er jo ikke uvanlig å selge bolig. Ulike grunner til det. Skal man vente med å selge om man har dårlig økonomi og må kjøpe noe rimeligere, for eksempel? Dersom hun gjør dette som hobby, pusser opp, selger, kjøper, pusser opp, selger osv, så er det annerledes. Anonymkode: 74852...692 1
skeiv-ostepop Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Sykemeldt er ikke det samme som sengeliggende. Ut over det er sykemelding en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, og diagnose og behandling en sak mellom legen og pasienten. Altså ikke noe du har noe med. 4 6
bvp Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Helt forferdelig!!! For litt siden så jeg til og med en jeg vet 100% sikkert er sykemeldt komme ut fra REMA med 2 handleposer. 2 1 6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden bvp skrev (2 minutter siden): Helt forferdelig!!! For litt siden så jeg til og med en jeg vet 100% sikkert er sykemeldt komme ut fra REMA med 2 handleposer. To?!? Anonymkode: dd4a1...ebf 1 2
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #9 Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Skjønte ikke helt denne, mener du at sykemeldte ikke kan flytte? Hva legger du i orker mye? Anonymkode: a9c35...236 Flytting er mye arbeid. Med mindre du bare skal ha med deg to kofferter. Anonymkode: 71549...08f
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #10 Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva synes andre om dette, mulig det er vanlig, at sykemeldte flytter, kjøper/selger bolig og orker mye, men er likevel sykemeldt fullt i makstiden- for så å fortsette på 3.årett med å være til-og fra, og sykemeldt i 50% mens arbeidsoppgavene må fordeles ut på de andre? - Er dette AAP eller hva heter det? - Er dette vanlig i arbeidslivet? - Må bli dyrt for arbeidsgiver? Anonymkode: 0433d...111 Jeg synes at du burde passe på deg selv å håpe på at du ikke kommer i en sånn situasjon at du trenger sykmelding. Om du havner i en sånn situasjon ,så kan jo du tenke på hvor mange som tenker om deg sånn som du tenker om andre. Anonymkode: ddac1...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #11 Skrevet 55 minutter siden Selvsagt kan sykmeldte både flytte og gjøre andre ting. Å kunne bytte bolig har ingenting med arbeidsuførhet å gjøre. Anonymkode: 8166f...76e 2
Mei88 Skrevet 48 minutter siden #12 Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Flytting er mye arbeid. Med mindre du bare skal ha med deg to kofferter. Anonymkode: 71549...08f Og hva så.. sykemelding er ikke = fysisk sykdom eller skade
SPOCA Skrevet 48 minutter siden #13 Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Flytting er mye arbeid. Med mindre du bare skal ha med deg to kofferter. Anonymkode: 71549...08f Du har ikke hørt om flyttebyrå og hjelp fra familie og venner? Flytting trenger ikke å være så tungt og vanskelig. Sist tok flyttebyrået det meste, og vi fikk hjelp av familien til pakking. 1
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #14 Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Flytting er mye arbeid. Med mindre du bare skal ha med deg to kofferter. Anonymkode: 71549...08f Så man kan ikke flytte fordi man er sykmeldt? Synes jeg hører den samtalen. Hei. Dere kan ikke ta over huset/leiligheten lell no. Jeg er sykmeldt skjønner du. Så jeg kan ikke gjøre noe. Anonymkode: dfb63...876 1
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #15 Skrevet 41 minutter siden Da jeg var sykemeldt klarte jeg likevel følge datteren min i en klatrepark, men hvis jeg satte meg ved PCen fikk jeg skjelvinger, klarte ikke tenke, fikk angst, hjertet hamret i brystet, jeg fikk ikke puste og ble så dårlig i kroppen at jeg måtte legge meg ned. Det tok lengre tid med behandling og trening før jeg var 100% tilbake i jobb. Man kan være sykemeldt av mange grunner, og det er ikke alt alle ser utenfra. Anonymkode: ffa26...8ec
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #16 Skrevet 41 minutter siden Har selv venner (flere) som går på aap i påvente uføretrygd vedtak som snapper dagen lang om sine gjøremål og lykken de har funnet. Skulle jo bare mangle når man har 100% av tiden sin til rådighet til å gjøre hva man vil. Det ligger selvfølgelig en sykdom i bakkant men på snap virker den heller forbigående.... Anonymkode: 2a9b1...419
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #17 Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har selv venner (flere) som går på aap i påvente uføretrygd vedtak som snapper dagen lang om sine gjøremål og lykken de har funnet. Skulle jo bare mangle når man har 100% av tiden sin til rådighet til å gjøre hva man vil. Det ligger selvfølgelig en sykdom i bakkant men på snap virker den heller forbigående.... Anonymkode: 2a9b1...419 Ja, for Snap er jo ditt vindu til virkeligheten. Anonymkode: 8166f...76e 1 1
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #18 Skrevet 38 minutter siden Flytte kan man jo gjøre selv om man er sykemeldt, men at det er mye styr og arbeid er det ikke tvil om, det er også vesentlig flere som sykemelder seg nå enn for 30 år siden av ulike grunner, og terskelen for å sykemelde seg er svært liten dessverre Anonymkode: 3fde2...5fa
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #19 Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, for Snap er jo ditt vindu til virkeligheten. Anonymkode: 8166f...76e Men kjære deg, det er jo ikke det jeg sier.... Jeg bare forteller hvordan det framstår for følgerene på snap... Anonymkode: 2a9b1...419
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #20 Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvsagt kan sykmeldte både flytte og gjøre andre ting. Å kunne bytte bolig har ingenting med arbeidsuførhet å gjøre. Anonymkode: 8166f...76e Faktisk kan det hende at vedkommende må selge bolig og kjøpe billigere hvis hen har vært sykemeldet lenge og skal over på aap. At arbeidsuførheten gjør at personen ikke har råd til å beholde nåværende bolig. Anonymkode: f35af...3cd 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå