Gjest Gjest_kipa_* Skrevet 2. april 2006 #1 Skrevet 2. april 2006 Noen som vet hvor man får kjøpt tradisjonelle bunader til små barn? Vil ikke betale altfor mye. Har hørt noe om at de har bunader/ drakter på flere av de vanlige klesbutikkene, som feks Cubus? Noen som har noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #2 Skrevet 2. april 2006 Sparkjøp har "fake" bunader fra str. 2 år.. Synes de er fine på små barn!
Gjest HB Skrevet 2. april 2006 #3 Skrevet 2. april 2006 Har sett annonse fra Exit at det har bunader fra størrelse 80 for 350,- Var innom Cubus og KappAhl på Strømmen storsenter i går. På et av stedene så jeg bunad, tror det var på Cubus. Så ikke på prisen. Hilsen Lille meg
Kosejenta Skrevet 2. april 2006 #4 Skrevet 2. april 2006 Obs på Løren har hatt før.Festdrakt tror jeg de kalte dem.Vet ikke prisen.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #5 Skrevet 2. april 2006 Her er det bunader til barn http://www.coop.no/ncms.aspx?id=AC6F6083-5...11757&tmid=1341 Dette er fra Sandefjord, men regner med at Coop har de samme varene over hele landet.
Lavendula Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Både obs, cubus og sparkjøp har billige og bra "bunader" til barn, venter du litt får du hver år hele settet med skjorte til under fire hundre kroner. Bruk litt tid på å se, det finnes også mange dårlige utgaver der ute. Tips til sko; det finnes bunadsko der du lett kan ta av spennen slik at du kan bruke skoen som vanlig finsko i bursdag etterpå. (Iallefall for gutter, for jenter blir det kanskje ikke pent nok?)
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 Her er det bunader til barn http://www.coop.no/ncms.aspx?id=AC6F6083-5...11757&tmid=1341 Dette er fra Sandefjord, men regner med at Coop har de samme varene over hele landet. ← Tusen takk for fin link!!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 cubus har de tradisjonelle bunadene, men de er ganske dyre.
FrøkenHobart Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 Det heter festdrakt ja og ikke bunad. Dermed kan produsentene lage dem i hopetall uten å tenke på rettigheter og stedstilknytting. De de selger på Sparkjøp er fine, og du må huske at i tillegg til prisen må du også regne på skjorte og sko. Min datter fikk en i julegave og den varte i et år før den var fullstendig fravokst og dermed blir det et ganske dyrt festplagg synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #10 Skrevet 3. april 2006 frøken hobart har du vært i hobart du også?
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #11 Skrevet 3. april 2006 Min datter fikk en i julegave og den varte i et år før den var fullstendig fravokst og dermed blir det et ganske dyrt festplagg synes jeg. ← Man kan jo kjøpe den litt stor å legge den litt inn i sidene, sy litt opp på skuldrene å legge opp skjørtet/ stakken litt. Det har jeg gjort med alle "bunadene" til min datter, å de har hun hatt ihvertfall i to år. Har man flere barn så kan de jo brukes om igjen, eller man kan gjøre som jeg gjør, å spare de til min datter en gang får barn.
kipa81 Skrevet 3. april 2006 #12 Skrevet 3. april 2006 Takk for alle fine svar! Endte opp med en festdrakt fra Obs i dag (eller...jeg sendte mormor til gutten min på handletur). Hun sa den var fin, og prisen var bare 199 kr, så da gjøre det ikke noe at den kanskje bare passer i år! Takk for fine svar i hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #13 Skrevet 3. april 2006 Det er viktig å påpeke at det ikke er bunad det er snakk om her. Vi har bunad til vår lille tulle - og den koster ca 18.000,- (Husfliden). Det dere snakker om her er vel mer en "kjole"?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #14 Skrevet 3. april 2006 Det er viktig å påpeke at det ikke er bunad det er snakk om her. Vi har bunad til vår lille tulle - og den koster ca 18.000,- (Husfliden).← Jøss! Noen som har en del mer penger enn meg her skjønner jeg...
kipa81 Skrevet 3. april 2006 #15 Skrevet 3. april 2006 Det er viktig å påpeke at det ikke er bunad det er snakk om her. Vi har bunad til vår lille tulle - og den koster ca 18.000,- (Husfliden). Det dere snakker om her er vel mer en "kjole"? ← Ja, festdrakt, som jeg skrev i innlegget over ditt!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #16 Skrevet 3. april 2006 Er ikke festdrakt det samme som fantasibunad (og dermed litt mer "ordentlig" enn kjolene man kjøper på f.eks. cubus)?
Gjest Maddy Skrevet 3. april 2006 #17 Skrevet 3. april 2006 Vi har kjolene/bunadene fra OBS til begge jentene - synes de er riktig så søte jeg. Invisterer neppe i noe bunad før de er konfirmanter.
kipa81 Skrevet 3. april 2006 #18 Skrevet 3. april 2006 Vi har kjolene/bunadene fra OBS til begge jentene - synes de er riktig så søte jeg. Invisterer neppe i noe bunad før de er konfirmanter. ← Enig! HAr kjøpt drakten i dag til gutten min, den ser veldig koselig ut, og prisen var veldig grei, siden han vokser så fort!
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 3. april 2006 #19 Skrevet 3. april 2006 Vi har kjolene/bunadene fra OBS til begge jentene - synes de er riktig så søte jeg. Invisterer neppe i noe bunad før de er konfirmanter. ← Må si meg enig her. Datteren min har hatt flere av de såkalte fantasibunadene eller festdrakt, å for noen år siden så sydde jeg en festdrakt til henne med stoff fra husfliden. Kostet ikke mange 100 lappene den heller. Barna blir jo så skjønne i de draktene at de kan passere i ethvert selskap eller andre passende anledninger som 17 mai.
Gjest nille Skrevet 18. mars 2013 #20 Skrevet 18. mars 2013 hei:) finnes det billige bunader for voksne også??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå