AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Invitert i julemiddag der vi blir nokså mange, minst 15 tror eg. Det er jo forventet at vi spiser middag og dessert, åpner pakker sammen og sikkert at vi blir noen timer etter det. Vi har relativt små barn (5 og 8), så de forstår nok at vi går hjem til 21. Men har egentlig mest lyst å enten bare ta med gavene hjem å ta en rolig pakkeåpning oss fire i kjernefamilien, etter middagen. Eller åpne pakker før vi går i middagen kl 17? Hadde dere blitt fornærmet om gjestene hadde sagt at de ville gjøre det på den måten? Anonymkode: 8f5cd...c29
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Åpne noen gaver tidligere på dagen så ungene rekker å leke litt med tingene før dere skal i selskapet. Ta med noen gaver så ikke ungene deres blir sittende uten og gå når ungene må legge seg. Si ifra til vertskapet om at dere kommer til å reise hjem pga leggetid. Anonymkode: a51e3...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Er det barn der dere skal? Om det er det, tror jeg det er best å samkjøre, slik at begge familiene har mer eller mindre samme opplegg. Hvis det ikke er barn der, går det helt fint at dere åpner de fleste gavene hjemme først, men arna kan kanskje åpne de gavene de får fra de dere er hos mest dere er der. Det er hyggelig for dem å få se reaksjonene også. Anonymkode: 52035...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Da ungene var i den alderen tok jeg med pakkene som var fra vertskapet + ett par til. Og så ble vi utover kvelden Anonymkode: 1b55d...732
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg ville nok syntes det var litt rart. Er det andre barn der eller bare dine? Er det noen av de som er der som gir gaver til barna dine? De vil vel gjerne se at de åpner gaver. Også dere voksne om dere får gaver. Anonymkode: 877a0...ace 5
Ulven Skrevet 57 minutter siden #6 Skrevet 57 minutter siden Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men hadde foretrukket at dere da ble hjemme. Når dere forandrer såpass mye på tradisjoner er det, etter min mening, best for begge parter at dere har deres egen julaften hvor dere kan ta ting i deres eget tempo. 7
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #7 Skrevet 56 minutter siden Dere bør jo åpne gavene fra de dere skal være sammen med - og ikke minst må de få åpne gavene fra barna deres, så barna kan se reaksjonene på det de har laget/gitt. Gaver handler jo ikke bare om det materielle, men først og fremst om det relasjonelle, og barn trenger å lære både å gi og å ta imot gaver. Og i tillegg er det jo som oftest hyggelig, både å takke for det man fikk, og å se reaksjonene på det man gir. Anonymkode: 4ee68...92d 1
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #8 Skrevet 55 minutter siden Vi åpner gaver sammen med våre små på dagen hjemme. Vi lager en hyggelig lunsj og har gaveåpning etterpå. Senere drar vi i familieselskap, hvor alle bare ønsker å ta hensyn til de voksne. Vi er de eneste med små barn. Vi kommer til å dra hjem etter middag og dessert rundt 18.30. Vi skal i selskap første juledag også, så vi kan ikke ødelegge søvnen. Førse juledag blir et mer barnevennlig selskap, så det gleder vi oss til. Anonymkode: 4455e...0fa
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #9 Skrevet 54 minutter siden Dere vil jo ikke være der egentlig. Kjipe gjester. Bedre at dere feirer hjemme med kjernefamilien som du skriver. Anonymkode: c2215...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #10 Skrevet 53 minutter siden Feire jul sammen er jo å åpne gaver sammen. Så ja, hadde tenkt det var veldig rart... Anonymkode: b9339...e04
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #11 Skrevet 52 minutter siden Det ville vært rart, ja... Det er vanlig å ta noen pakker tidlig, eller litt neste dag. Men man drar ikke i selskap for å ta med seg gavene fra de andre gjestene uåpnet hjem. Det er direkte frekt. Men det er ok å ta disse gavene tidlig, for så å dra i grei tid før leggetid. Anonymkode: ffb61...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #12 Skrevet 51 minutter siden Men dere kan jo åpne noen gaver hjemme. Vi feiret hos noen 1 times tid unna i fjor og barna åpnet gavene fra venner hjemme. Vi tok kun med gaver fra oss og familie. Anonymkode: b9339...e04
AprilLudgate Skrevet 49 minutter siden #13 Skrevet 49 minutter siden Den er ganske sær og uhøflig når barna er så store uten særskilte behov. Ta med pakker som er fra vertskapet og åpne de andre tidligere?
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #14 Skrevet 38 minutter siden Med så store barn synes jeg det ville vært merkelig. Spesielt hvis det er andre barn der også. Anonymkode: 62c37...9bf
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #15 Skrevet 35 minutter siden Det er like kjipt som de som kommer på nyttårsfeiring og drar hjem for rakettene. Anonymkode: 457ae...beb
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #16 Skrevet 2 minutter siden Ja, det høres kjipt ut. Gaveåpning er jo en stor del av julefeiringen. Anonymkode: 47cb3...312
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå