GrønnNellik68 Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden (endret) Jeg ser det hver dag i VG omtrent at nå skal man lære ungdommen å håndtere våpen i tilfelle krig, folk mellom 18-72 kan bli tatt ut av jobbene sine og plassert andre steder. Neste år er det Beredskapsåret 2026 og det skal trenes på total forsvar og beredskap der alle i hele samfunnet skal inkluderes. Så mye skriving om faren for krig og at vi ikke må være naive osv osv. Tyskland mener vi har hatt vår siste fredelige sommer.. Er bare 5 år siden så var dette en fjern tanke for oss fleste. Føler det er noe som foregår som vi ikke vet om. Men ja jeg er villig til å kjempe for landet mitt jeg. Jeg var på ett foredrag her en kveld om Nato i endring og hvordan det påvirker oss i Norge, veldig interessant forrresten. Var forsvarsforeningen som arrangerte. Gjelder å holde seg oppdatert tror jeg og følge med litt så en ikke blir tatt på senga plutselig igjen som med korona greiene. vi har to gærninger .. en i vest og en i øst .. Det snakkes om at usa vil at europa skal ta over nato mest mulig innen 2027, marcron har sagt at han tror zelensky er i stor fare og at usa kan finne på å forråde han og gi landområdene til Putin.. vi lever i en veldig farlig verden og den er uforutsigbar for oss vanlig folk som skal jobbe og leve ett mest mulig normalt liv. Andre som tenker at noe er i gjære da det snakkes så mye om dette her i media og over alt. Endret 8 timer siden av GrønnNellik68
Nymerïa Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Jeg synes egentlig det snakkes overraskende lite om det. Jeg må lete opp informasjon andre steder. Vi har nettopp hatt valg og det store temaet var skatt. Ikke sikkerhet. Jeg tror ikke et øyeblikk på at Trump og co kommer til å holde fingrene fra Oljefondet hvis vi kommer til det punktet at det er greit å presse mindre land for penger. Så de midlene folk sier de heller vil bruke på trygd og sykehjem enn forsvar, tror jeg vi uansett kan se langt etter. Heller forsvar enn Trumpcoin. 4
Agnesjenta Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Er så lei denne krigshissingen, hvorfor kan de ikke bare samarbeide og få til en fredsavtale! Vi vil IKKE ha krig! 1 2
-jk- Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Agnesjenta skrev (14 minutter siden): Er så lei denne krigshissingen, hvorfor kan de ikke bare samarbeide og få til en fredsavtale! Vi vil IKKE ha krig! Det hjelper ikke hva vi vil når vi har en nabo i øst med en leder med sterke imperialistiske ambisjoner. 6
yamask Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Agnesjenta skrev (1 time siden): Er så lei denne krigshissingen, hvorfor kan de ikke bare samarbeide og få til en fredsavtale! Vi vil IKKE ha krig! Vi samarbeidet jo med Russland i lang tid, helt til de gikk inn i Ukraina militært. Det funker jo ikke. Eneste grunnen til at vi nå må bruke penger på å ruste opp militært er Putin. Også ble det enda mer gjeldende etter Trump fikk makta igjen. Om noen er sure for at vi ruster opp militært kan dere rette sinnet deres mot Putin og Trump. Uten deres krigshissing hadde vi ikke vært i denne situasjonen 3
Tunique Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Agnesjenta skrev (1 time siden): Er så lei denne krigshissingen, hvorfor kan de ikke bare samarbeide og få til en fredsavtale! Vi vil IKKE ha krig! Amen 1
Vibelator Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden -jk- skrev (1 time siden): Det hjelper ikke hva vi vil når vi har en nabo i øst med en leder med sterke imperialistiske ambisjoner. Vesten vil ha kloa i Russlands mineraler og natur ressurser Krig er aldri slik stats media forteller.Di fleste kriger blir fremprovosert av andre makter enn Di som havner i krig
-jk- Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Vibelator skrev (2 timer siden): Vesten vil ha kloa i Russlands mineraler og natur ressurser Krig er aldri slik stats media forteller.Di fleste kriger blir fremprovosert av andre makter enn Di som havner i krig Vesten vil ha kloa i Russlands mineraler, derfor invaderer Russland Ukraina? God logikk det der... Vesten har aldri utgjort noen trussel mot Russland. Russland har derimot invadert sine naboland utallige ganger etter WW2. 3
Eleonoora Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Agnesjenta skrev (4 timer siden): Er så lei denne krigshissingen, hvorfor kan de ikke bare samarbeide og få til en fredsavtale! Vi vil IKKE ha krig! Så enig! Utrolig at enkelte ikke forstår at å skylde på at Russland startet krigen, ikke hjelper en døyt for å få slutt på den. Selvsagt kan Europa bidra til å få slutt på krigen, eller bidra til at den fortsetter, med den risikoen det innebærer. Helt ærlig tror jeg mange nordmenn kommer til å angre på at vi ofret alt for Ukraina, i en krig som uansett ikke ville ført til fred, dersom krigen eskalerer og Norge blir direkte involvert. De færreste ønsker død og krig for seg selv og sine barn, men noen kommer til å innse det først når det er for sent. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå