Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du trenger en samtalepartner, ikke en mann som har interesse for deg. 

Anonymkode: cd864...045

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bombasi skrev (På 6.12.2025 den 0.27):

Jeg mener at når du føler du må skjule en relasjon for partneren din, så er du emosjonelt utro. Spørsmålet er også om du direkte eller indirekte flørter med denne mannen, fordi du liker oppmerksomheten hans. Da har du bikket enda et punkt i å være emosjonelt utro. 

Jeg er enig i dette, så jeg mener TS bedriver en form for emosjonelt utroskap.

Samtidig skjønner jeg ikke helt greia, TS - du er introvert og "styrer unna mennesker", men er ensom og lengter etter noen å prate med? Sikker på at du egentlig er introvert? Ikke at det er noe galt i det, men jeg synes det høres mer ut som om du er deprimert og har dårlig selvbilde. Mannen din høres ikke ut som noen god mann. Vil tro du hadde fått det bedre alene.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bombasi skrev (På 6.12.2025 den 1.21):

Nei det er ikke umulig, for det finnes flust av mennesker i samme situasjon som deg.

Men finn deg en brevvenn som du kan være åpen med din mann om, og ikke lusk bak ryggen hans mens du soler deg i glansen til en annen mann. En mann du ikke engang vet hensiktene og intensjonene på. Jeg skjønner ikke engang at du klarer å være fortrolig med han. Vær forsiktig - både ene og andre vei. Og vær ærlig alle veier, ikke bare den ene veien. 

Mannen hennes er så sjalu og kontrollerende at han kommer til å kreve å lese alt hun skriver uansett hvem hun skriver med. Sånne folk er ikke gode. Hun bør gå i fra han. Det er eneste og beste løsning. Han gjør henne ulykkelig.

Anonymkode: 5de5d...9e3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 1.34):

Hei. Takk, det var veldig god innsikt. Mye av dette er jeg enig i. Jeg må nok revurdere å i det hele tatt ha en venn i livet. Kommunalt er ikke aktuelt, har du sett blikket på nav om du søker supplement? Gratis terapi via kommunen må være døden selv.

Anonymkode: 3be84...d71

Jeg betaler kun en egenandel opp til frikort hvert år. Den er på rundt 3000 kr. Da går jeg til en psykolog spesialist. Han er privat og ikke kommunal.

Tenk om vennen din er en romance scammer. Bare en tanke fordi jeg nettopp så hey beautiful på Disney+

Jeg synes du bør komme deg bort fra mannen din. Han gjør deg ulykkelig. Du må alltid søke lykke og glede i livet ditt. Aldri bli en plass du er ulykkelig. ❣️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 13.23):

Nei, men du vet jo heller ikke hvordan det er som barn å vokse opp med skilte foreldre. 

Anonymkode: 59cc1...cf7

Jeg var glad når mine foreldre ble skilt. Det var enklere å leve og foreldrene mine ble merkbart gladere på hver sin kant. Jeg likte ikke de to sammen. 

• Hjerte 1
Skrevet
Bombasi skrev (På 7.12.2025 den 11.45):

Utroskap er et "svik" - altså om sannheten sårer den du er sammen med. 

Men de er jo ikke sammen lenger. De bor jo kun sammen til ungene er blitt store 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 14.59):

Jeg vil si du emosjonell utro … jeg fantes over hode ikke sjalu el tanken på at min mann kunne finne på noe annet.. og jeg har godtatt mye hørt om et menneske i 4-5 år uten at jeg har brydd meg men så  tok jeg  han i å sende snap meldinger til ho jeg hadde hørt om i 4-5 år og slo sammen to og to .. han sender snap når vi kjørte forbi huet hennes mens jeg var i bilen. Gliste fra øre til øre  da fant jeg ut min mann var emosjonell utro mot meg.. vi har hatt det grusomt og jeg klarer ikke legge det bak meg…  han sier han har stoppet men har ho enda på snap .. stoler ikke 1 gram på han.. nu ser han ikke ned på meg el noe han påstår han elsker meg men jeg har mine sår nu… Jeg vill heller si du må gå…

Anonymkode: 602cc...4d1

Men er ikke dette kun det samme som å ha en venn? Og er det ikke samme hvilket skjønn den vennen har? Ville du reagert om hun var en mann? Jeg forstår ikke forskjellen?

Hilsen kvinne.

Skrevet

Det er vel ikke interessant hva andre synes?

Selv synes jeg grensen for utroskap går først ved penetrering, mens andre snakker om emosjonelt utroskap, osv.

Det er ditt eget moralske kompass som styrer, og det er dine følelser som avgjør for deg. 

Anonymkode: 55deb...083

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men er ikke dette kun det samme som å ha en venn? Og er det ikke samme hvilket skjønn den vennen har? Ville du reagert om hun var en mann? Jeg forstår ikke forskjellen?

Hilsen kvinne.

Hun er vel en heterofil kvinne, dermed blir det annerledes om hun er fortrolig med en mann enn med en kvinne. Men det største sviket her er jo at hun skjuler forholdet for mannen sin - det er det som kan kalles emosjonelt utroskap. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 0.20):

Det handler ikke om meg. Men om barna. Jeg har klart meg i noen år, og hva gjør ven 11 år til.

Anonymkode: 3be84...d71

Det er mer skadelig for både deg og barna at dere er sammen. Høres ut som en kontrollerende person. Jeg var sammens med en slik en. Takk faen gud jeg gikk ifra det forholdet da jeg innså det til slutt. Alle fikk det bedre🙏🏼

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...