Sirah Skrevet lørdag kl. 22:07 #61 Skrevet lørdag kl. 22:07 For en (stort sett) koselig tråd 🥰 Veldig gøy å se hva andre folk liker av julepynt ❤️ Jeg er nok svært kjedelig i stilen i forhold til mange her, men jeg koser meg med bildene! Post mer 🤩 3 1
lurker Skrevet lørdag kl. 22:29 #62 Skrevet lørdag kl. 22:29 Her kommer litt som mange her kanskje finner litt kjedelig? Jeg liker det litt stramt og nordisk, og bruker mye grønt og blomster for å pynte. Dette er fra i fjor, pynter først med rødt like oppunder jul: Elsker å bruke blomster, og det eneste vi har på treet av pynt er en haug med glasskuler i rødtoner, som man ser én av her: Men julekrybba er i hvert fall leken - veldig glad i den: 4 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:35 #63 Skrevet lørdag kl. 22:35 Sirah skrev (21 minutter siden): For en (stort sett) koselig tråd 🥰 Veldig gøy å se hva andre folk liker av julepynt ❤️ Jeg er nok svært kjedelig i stilen i forhold til mange her, men jeg koser meg med bildene! Post mer 🤩 Denne tråden har dessverre gitt meg en avsmak på å dele det jeg synes er fint. Synes det er flott å se andre men den hetsingen som skjer når andre deler gir meg dessverre dårlige vibber og fører ikke til en kultur hvor det er ok å dele.. All ære til de som deler. Jeg liker både det som er fargerikt og det som er stilrent og "kjedelig". Dessverre er jeg litt for pysete selv, iallefall når jeg ser konsekvensene av å dele. Men mye fint i tråden😊 Anonymkode: eb767...0f6 3 4 1
Sirah Skrevet lørdag kl. 22:59 #65 Skrevet lørdag kl. 22:59 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Denne tråden har dessverre gitt meg en avsmak på å dele det jeg synes er fint. Synes det er flott å se andre men den hetsingen som skjer når andre deler gir meg dessverre dårlige vibber og fører ikke til en kultur hvor det er ok å dele.. All ære til de som deler. Jeg liker både det som er fargerikt og det som er stilrent og "kjedelig". Dessverre er jeg litt for pysete selv, iallefall når jeg ser konsekvensene av å dele. Men mye fint i tråden😊 Anonymkode: eb767...0f6 Derfor jeg skrev stort sett i ( ) 🫣 Enig med deg. Noe her er ikke min smak heller, men er det ikke det som er så fint da? At vi alle er forskjellige å liker forskjellige ting. Tenk å kjedelig om alle hadde hatt samme smak! Mange syntes sikkert min stil er helt grusom også, selv om jeg elsker den selv 🤷♀️ Og det er faktisk helt greit! De fleste av oss har heldigvis såpass med folkeskikk at vi ikke blir ufine bare fordi vi ikke kunne tenkt oss å ha det sånn selv 🫣 Jeg syntes det er kjempekoselig å se forskjellige stiler og at folk viser frem det de liker! Tenk om alle bare kunne vært hyggelige med hverandre for en gangs skyld... 1
skreppamedleppa Skrevet lørdag kl. 23:13 #66 Skrevet lørdag kl. 23:13 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Denne tråden har dessverre gitt meg en avsmak på å dele det jeg synes er fint. Synes det er flott å se andre men den hetsingen som skjer når andre deler gir meg dessverre dårlige vibber og fører ikke til en kultur hvor det er ok å dele.. All ære til de som deler. Jeg liker både det som er fargerikt og det som er stilrent og "kjedelig". Dessverre er jeg litt for pysete selv, iallefall når jeg ser konsekvensene av å dele. Men mye fint i tråden😊 Anonymkode: eb767...0f6 Det jeg synes er trist er dette. Jeg har rygg til å bære at andre skjeller meg ut. At andre mener smak er objektiv, at noen "bestemmer", at det finnes en konge og dronning på dette forumet og skal mene noe om hva som er objektivt fint og stygt. Jeg har rygg til å bære all det søppelet og ræva dritet som renner inn på meg som person og meg som i smak. Det går helt fint for meg å være en skyte skive for subjektiv smak. Jeg elsker min smak, uavhengig av hvor mange som måtte mene den er ræva. Jeg er så takknemlig for at jeg liker det jeg liker, for at det er min julepynt. Takk og lov for at jeg er maksimalistisk, fargerik, utradisjonell, liberal og har min smak. At jeg har et rosa juletre, liker glitter og stas og mase farger Men det jeg liker best med meg selv er også at jeg tåler godt å se andres smak som står helt i kontrast til min. Den stilrene, den tradisjonelle, den enkle, den jeg aldri ville betalt for selv: velkommen Det er så mye jeg aldri ville kjøpt selv, men so? Bring it on! Det jeg ikke tåler så bra som du er inne på er at når noen velger å være så ekstremt selektiv. "My way or the highway". Det skaper en polarisering. Det skaper en følelse av at en bør bare ikke gå millimeter utenfor boksen, men det beste med det er: de av den sorten bestemmer faktisk ingenting. Det er et luftslott som blir borte jo flere som poster ulike ting. Jeg liker bedre den positive vinklingen. Jeg liker når en deler det en selv synes er fint. Jeg håper flest mulig som ønsker deler sitt syn på fin julepynt. Smak er ikke ensporet, ikke objektiv, det er absolutt ingen som har en definisjon på det og de som tror dette har nok psykiske problemer alla grandiose lufthetsslott. La resten av oss kose oss med fin julepynt. 2 1
Natriumclorid Skrevet i går, 07:20 #68 Skrevet i går, 07:20 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Denne tråden har dessverre gitt meg en avsmak på å dele det jeg synes er fint. Synes det er flott å se andre men den hetsingen som skjer når andre deler gir meg dessverre dårlige vibber og fører ikke til en kultur hvor det er ok å dele.. All ære til de som deler. Jeg liker både det som er fargerikt og det som er stilrent og "kjedelig". Dessverre er jeg litt for pysete selv, iallefall når jeg ser konsekvensene av å dele. Men mye fint i tråden😊 Anonymkode: eb767...0f6 Det er vel kun én person som har vært ufin i denne tråden så vidt jeg kan se. Vi bør ikke la én kjip og smålig person skyte ned tråden ☺️ 3 2
Hengebuksvinet Skrevet i går, 07:24 #69 Skrevet i går, 07:24 AnonymBruker skrev (På 12.12.2025 den 20.11): Denne stjernen fra Temu var skikkelig fin på bildet - men sikkert bare ræl i virkeligheten. Ønsker meg en sånn stjerne å ha i toppen av treet allikevel! (Boikotter Temu, så får finne noe lignende et annet sted.) Anonymkode: 6d25b...38c De har noe lignende på klas ohlsen, om jeg ikke tar feil
AnonymBruker Skrevet i går, 08:13 #70 Skrevet i går, 08:13 Liker kanskje litt "kjedelig" julepynt, men er i overkant glad i julepynt med dyr. Anonymkode: 176f3...cfe 1 2
Ardwinna Skrevet i går, 09:11 #71 Skrevet i går, 09:11 skreppamedleppa skrev (På 12.12.2025 den 20.12): Hos mitt nærmeste kjøpesenter som er det største i byen så får vi opp en *pop opp* butikk som bare selger vondels julepynt i desember og jeg elsker den butikken 😍 De har så mange fine julekuler jeg elsker som jeg kan knytte personlige historier til. I tillegg har vi her i byen "julehuset" som også selger mye av vondels julepynt hele året så jeg har funnet den der. Men den kan som sagt kjøpes på nett også. Så kult med egen Vondels-selgende butikk i nærheten! Vondels er en av mine favoritter på juletreet! Har et par juletrepynter derfra, blant annet denne: Og så ønsker jeg meg denne søtnosen ❤️ Ellers har jeg vært på jakt etter denne i år, men selv om den lokale Søstrene Grene butikken hadde den på lager, klarte verken jeg eller den ansatte å finne den i butikken. Kanskje ikke så rart når de tømmer en masse ulike juletrepynter i en stor glassbolle som man må rote rundt oppi. Nå er den utsolgt på butikken her... Og så elsker jeg Hoptimist-reinen min ❤️ 2 1 1
Ardwinna Skrevet i går, 09:19 #72 Skrevet i går, 09:19 lurker skrev (10 timer siden): Her kommer litt som mange her kanskje finner litt kjedelig? Jeg liker det litt stramt og nordisk, og bruker mye grønt og blomster for å pynte. Dette er fra i fjor, pynter først med rødt like oppunder jul: Elsker å bruke blomster, og det eneste vi har på treet av pynt er en haug med glasskuler i rødtoner, som man ser én av her: Men julekrybba er i hvert fall leken - veldig glad i den: Dette er jo ikke kjedelig i det hele tatt! Annerledes og stilig. Og den krybba var skikkelig kul! 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #73 Skrevet i går, 09:23 Leo skrev (På 13.12.2025 den 0.29): Jeg har hatt min toppstjerne fra Georg Jensen i over 30 år og synes fremdeles den er den vakreste julepynten 😍 Vi har hatt den samme i alle år, så fin🥰 Anonymkode: 7e861...837 1 1
NoaideBiehtar Skrevet i går, 09:35 #74 Skrevet i går, 09:35 lurker skrev (11 timer siden): Her kommer litt som mange her kanskje finner litt kjedelig? Jeg liker det litt stramt og nordisk, og bruker mye grønt og blomster for å pynte. Dette er fra i fjor, pynter først med rødt like oppunder jul: Elsker å bruke blomster, og det eneste vi har på treet av pynt er en haug med glasskuler i rødtoner, som man ser én av her: Men julekrybba er i hvert fall leken - veldig glad i den: Ikke helt min stil, men nydelig! 🤩 1 1
Honey Dew Skrevet i går, 10:48 #75 Skrevet i går, 10:48 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Denne tråden har dessverre gitt meg en avsmak på å dele det jeg synes er fint. Synes det er flott å se andre men den hetsingen som skjer når andre deler gir meg dessverre dårlige vibber og fører ikke til en kultur hvor det er ok å dele.. All ære til de som deler. Jeg liker både det som er fargerikt og det som er stilrent og "kjedelig". Dessverre er jeg litt for pysete selv, iallefall når jeg ser konsekvensene av å dele. Men mye fint i tråden😊 Anonymkode: eb767...0f6 En kan ikke ta seg nær av alt. Det er bare å overse de som er negative. 1 2
lurker Skrevet i går, 11:04 #76 Skrevet i går, 11:04 Macro skrev (11 timer siden): Har noen funnet fine kakebokser?🎄 Se på Finn kanskje, der finnes det veldig mye forskjellig, gammelt og nytt. Jeg har endel fra Blafre ,og noen fra Spode og Hay. 3
lurker Skrevet i går, 11:08 #77 Skrevet i går, 11:08 Ardwinna skrev (1 time siden): Og så elsker jeg Hoptimist-reinen min ❤️ Den er veldig søt! Jeg har onkelen og fetteren i plastikk, men nå fristet det å sette denne på ønskelista 🙂 1
lurker Skrevet i går, 11:13 #78 Skrevet i går, 11:13 skreppamedleppa skrev (11 timer siden): Men det jeg liker best med meg selv er også at jeg tåler godt å se andres smak som står helt i kontrast til min. Den stilrene, den tradisjonelle, den enkle, den jeg aldri ville betalt for selv: velkommen Veldig enig! Det er greit å minne seg selv på hvor utrolig kjedelig det hadde vært om alle hadde det likt hjemme, eller kledde seg likt for den saks skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #80 Skrevet 20 timer siden Synes at dette var kult Anonymkode: 2668c...90f 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå