Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn for 4 dager siden og har i tiden etter slitt veldig med søvnen. Føler kroppen er i høygir og når jeg holder på å sovne rykker jeg til og våkner igjen som om jeg må være på «vakt». Er ingen spesielle ting jeg egentlig bekymrer meg for, tror bare det er den totale mengden ting som har skjedd de siste dagene + hormoner og at jeg nå er overtrøtt som gjøre det. Søvnmangelen gjør igjen at jeg er redd for å ikke få sove noe i det hele tatt.. så blir en ond sirkel 

Har sovet litt, men er snakk om 1 time her og 2 timer der, så totalt pr. døgn blir det ikke mer enn 3-4 timer veldig oppstykket søvn 

Er så sliten nå men får ikke sove😞 noen som har opplevd lignende å kan si noe om hvordan det gikk i tiden fremover for dere? 

Anonymkode: 20318...d0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk barn for 4 dager siden og har i tiden etter slitt veldig med søvnen. Føler kroppen er i høygir og når jeg holder på å sovne rykker jeg til og våkner igjen som om jeg må være på «vakt». Er ingen spesielle ting jeg egentlig bekymrer meg for, tror bare det er den totale mengden ting som har skjedd de siste dagene + hormoner og at jeg nå er overtrøtt som gjøre det. Søvnmangelen gjør igjen at jeg er redd for å ikke få sove noe i det hele tatt.. så blir en ond sirkel 

Har sovet litt, men er snakk om 1 time her og 2 timer der, så totalt pr. døgn blir det ikke mer enn 3-4 timer veldig oppstykket søvn 

Er så sliten nå men får ikke sove😞 noen som har opplevd lignende å kan si noe om hvordan det gikk i tiden fremover for dere? 

Det er veldig vanlig ❤️ mye adrenalin som fremdeles er i gang og hormoner. Det går heldigvis over. Husker ikke hvor lenge. Men var ikke så mange dager.

Anonymkode: ccc8b...a85

AnonymBruker
Skrevet

Gikk seg til etterhvert, tok vel ca 2 uker med førstemann. Det er en stor omveltning å bli mor, og søvn får en brutal endring, men som oftest venner man seg til oppstykket og mindre søvn. 

Om du har en partner så prøv å få litt søvn mens han kan være med barnet, gjerne en trilletur etterhvert

Anonymkode: 0484a...a55

AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig, men veldig slitsomt. 

Dersom du har partner så anbefaler jeg å amme barnet og deretter tar partner barnet frem til neste amming. 

Har du noen gang forsøkt mindfullness eller avslapningsteknikker? For meg så slapper kroppen godt av med riktig musikk. Da tar jeg på hodetelefoner og mannen min er den som tar barna hvis det er noe. Slik får jeg en skikkelig timeout og kroppen klarer å slappe ordentlig av.

Btw: gratulerer❤️❤️❤️ 

Anonymkode: f7bf9...201

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar❤️ må innrømme at jeg stresser litt med tanken på hva søvnmangelen kan gjøre med psyken først og fremst. Leser så mye skummelt om psykose osv etter fødsel, og dit vil jeg jo virkelig ikke havne. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Mannen må ta baby litt så du får sovet :) prøv å prioritere det litt fremover. 

Anonymkode: 2b3af...fac

Skrevet

Tror alle opplever dette til en viss grad - noen mer enn andre. Hvis du føler psyken din sliten mer så anbefaler jeg psykolog. Ville kanskje spurt om mannen kunne hjulpet til? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...