AnonymBruker Skrevet 5. desember #1 Skrevet 5. desember Jeg er blitt sykemeldt fom idag ut hele desember vil jeg da får alle sykepengene for desember utbetalt 12.des? var ei som skrev på en annen tråd at de utbetaler forskudd på sykepenger i desember slik at folk har penger til jul, får man ikke kun utbetalt de dagene som har passert? Anonymkode: 0ba3d...efd
AnonymBruker Skrevet 5. desember #2 Skrevet 5. desember Hvis du skal få sykepenger direkte fra NAV får du vel ikke pengene før søknaden er behandlet, så da håper jeg du har buffer til jula. Forskutterer ikke arbeidsgiver lønnen din ved sykdom? Anonymkode: 2eefe...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3 Skrevet 5. desember De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler, så de får du den 12. dersom det er lønningsdag hos dere. Deretter kommer det an på om arbeidsgiver forskutterer sykepenger eller ikke. Mange i det private næringsliv gjør ikke det og da må du vente på penger til NAV har ferdigbehandlet søknaden etter at sykemeldingen har gått ut. Anonymkode: 19fe1...b51
AnonymBruker Skrevet 5. desember #4 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du skal få sykepenger direkte fra NAV får du vel ikke pengene før søknaden er behandlet, så da håper jeg du har buffer til jula. Forskutterer ikke arbeidsgiver lønnen din ved sykdom? Anonymkode: 2eefe...2bc Nei nav betaler Anonymkode: 0ba3d...efd
AnonymBruker Skrevet 5. desember #5 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler, så de får du den 12. dersom det er lønningsdag hos dere. Deretter kommer det an på om arbeidsgiver forskutterer sykepenger eller ikke. Mange i det private næringsliv gjør ikke det og da må du vente på penger til NAV har ferdigbehandlet søknaden etter at sykemeldingen har gått ut. Anonymkode: 19fe1...b51 Langtidssykemeldt. får fra NAV Anonymkode: 0ba3d...efd
AnonymBruker Skrevet 5. desember #6 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Langtidssykemeldt. får fra NAV Anonymkode: 0ba3d...efd De første 16 dagene skal uansett betales av arbeidsgiver Anonymkode: a0de6...ded
AnonymBruker Skrevet 5. desember #7 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Langtidssykemeldt. får fra NAV Anonymkode: 0ba3d...efd Da vet du vel hvordan det fungerer? Du skrev sykemeldt fra i dag og ut desember, så da virket det som en ny sykemelding. Du vil selvfølgelig ikke få for desember denne måneden. Du får for november om ikke NAV er på etterskudd. Anonymkode: 19fe1...b51 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #8 Skrevet 5. desember Nav har 5 ukers behandlingstid på sykepenger. Anonymkode: d9ee8...309
AnonymBruker Skrevet 5. desember #9 Skrevet 5. desember Troll! Enten er du langtidssykmeldt, eller du er sykemeldt fra i dag. Uansett bør du vite det du spør om. Skjønner ikke hva vitsen med å lage trolleinnlegg er. Men antar det har sammenheng med alvorlig psykisk sykdom som går på behovet for oppmerksomhet. Anonymkode: 5cc79...4b9
AnonymBruker Skrevet 5. desember #10 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er blitt sykemeldt fom idag ut hele desember vil jeg da får alle sykepengene for desember utbetalt 12.des? var ei som skrev på en annen tråd at de utbetaler forskudd på sykepenger i desember slik at folk har penger til jul, får man ikke kun utbetalt de dagene som har passert? Anonymkode: 0ba3d...efd Nei. Først etter at sykemeldingsperioden er over, kan du søke om sykepenger,og det kan ta tre uker, så du bør ha litt på konto du kan bruke imens. Anonymkode: f2782...443
Teknoil Skrevet 6. desember #11 Skrevet 6. desember Her må dere holde tungene rett i munnen. Hvis du har ny sak, ikke vært sykmeldt før fra desember, kan det ta lang tid. Arbeidsgiver må sende inn inntektsmelding før saken kan behandles, deretter starter saksbehandlingstiden. Mange blir automatisk innvilget, men det er i all hovedsak A4 sakene med folk som er stabile i arbeid gjennom året, og ikke har store endringer eller andre ting som må undersøkes. Hvis du er på en løpende sykmeldingssak som allerede har vært startet, må du i 11 av 12 måneder i året sende søknad etter perioden er ferdig. I desember åpnes det for å forhåndsinnsende slik at folk får penger til jul. De blir også autobehandlet med mindre noe rart skjer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå