AnonymBruker Skrevet 5. desember #61 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 100% Nei! Det blir helt feil og omtrent som at denne kvinnen også kunne "ta seg vennlig og grundig av din mann" isamme slengen. Feil! Anonymkode: 91ac7...021 Hva?? Anonymkode: 5184c...f50 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #62 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 100% Nei! Det blir helt feil og omtrent som at denne kvinnen også kunne "ta seg vennlig og grundig av din mann" isamme slengen. Feil! Anonymkode: 91ac7...021 Kjære deg. Å amme et barn er ikke seksuelt. Men siden du nå anser det som det, så håper jeg du begrenser hvilke seksuelle handlinger du utfører på barnet, til kun dette. Og at du kanskje booker deg en time hos psykolog. Anonymkode: cfcf9...16c 5 3
Ænema Skrevet 5. desember #63 Skrevet 5. desember hadde ikke brukt det som ei fast løsning nei. men var det noen ejg stolte på som jeg vet ikke går på medisiner røyker eller drikker så ser jeg ikke problemet om det var en nødløsning. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #64 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (3 minutter siden): og Foraktet moren din om hun ammet kusinen din eller lot søsteren sin gi deg melk faktisk 😳 Jammen ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: cfcf9...16c Whataboutism, Forhold deg heller til saken som diskuteres. Klarer du ikke det så står det dårlig til med argumentasjonen din. Jeg har aldri startet en eneste krig så jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Ja faktisk. Hadde min mor hatt så dårlig dømmekraft at hun overlot ammingen av meg til sin søster hadde jeg foraktet henne for den. Det er min mening så får du heller svare hva du ville gjort. Det går an å ha ulike meninger om dette skjønner du, jeg mener det jeg har skrevet Anonymkode: 33746...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #65 Skrevet 5. desember Jeg ammer min 6 måneder gamle datter her og nå. Jeg har en nær venninne med barn i samme alder, hadde ikke hatt problemer med at hun ammet mitt barn. Og jeg kunne fint ammet henne (frem til hun får tenner, er litt redd for biting). Jeg ville ikke latt hvem som helst amme barnet mitt, men noen jeg kjente godt; ingen problem. Jeg kunne ammet hvilken som helst lille baby, men helst før de får tenner, haha. Amming med mine barn er et nydelig bånd. Å amme andres barn ville være mer en tjeneste jeg gjorde, hadde jo ikke hatt samme følelse overfor det barnet som mine egne. Anonymkode: 05a4e...0c5 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember #66 Skrevet 5. desember Nei, men det er ikke sånn at barnet mitt bryr seg hvem puppen sitter på 😅 Han har prøvd å finne ut om pappan har pupper etter pappan begynte å være hjemme i perm og så 🤣 Men jeg tenker at hvis noen må passe barnet mitt kan de gi MME. Nå har jeg vært svært søvndeprivert med kolikkbaby, men har kunnet hente meg fint inn igjen ved å få sove noen timer ekstra på morgenen mens pappan har tatt seg av han på helg. Har ikke trengt å være 7 timer borte fra barnet mitt for å få hvilt litt. Anonymkode: 11298...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #67 Skrevet 5. desember Nei, hadde ikke ammet andres barn eller latt andre amme mine barn (med mindre det var nødvendig for at de fikk mat, så klart). For meg er det å krysse en intimsone og heller ikke et reelt behov i dag hvor man har andre muligheter enn å bruke en amme. Anonymkode: a4797...78f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #68 Skrevet 5. desember Hodet mitt sier at det burde være uproblematisk, og jeg har ingen problemer med donormelk på flaske, men jeg sliter litt med tanken på den fysiske nærheten amming innebærer. Jeg tror jeg ville synes det var rart å skulle amme et annet barn enn mitt eget, og også at mitt barn skulle dele akkurat den nærheten med noen andre. Ikke fordi jeg tror en enkeltepisode har noe å si for tilknytning og sånne ting, men det føles bare feil. Anonymkode: e5b9e...e94
AnonymBruker Skrevet 5. desember #69 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snudd på hodet, ville du latt den single venninna di som ligger med 1 til 3 forskjellige menn i uka amme babyen din? Jeg vet hva jeg ville sagt om hun tilbydde seg det Anonymkode: 399ea...405 Du må ha spesielle venninner som selv har baby eller små barn, men har tid til å ligge med 1-3 forskjellige menn hver uke. Anonymkode: 44c2f...2b8 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember #70 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære deg. Å amme et barn er ikke seksuelt. Men siden du nå anser det som det, så håper jeg du begrenser hvilke seksuelle handlinger du utfører på barnet, til kun dette. Og at du kanskje booker deg en time hos psykolog. Anonymkode: cfcf9...16c Selvsagt er det ikke seksuelt, men like uaktuelt fordi det blir for nært. Det var et eksempel på grenser som blir trødd over og at jeg hadde sagt neitakk. Det må tåles at andre har en annen tilnærming og synspunkt enn deg selv. Anonymkode: 91ac7...021 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #71 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er så ekkelt at du seksualiserer amming og føler sjalusi med tanken på at en annen kvinne skulle ammet barnet ditt, og setter likhetstegn mellom det og å ha sec med mannen sin, at jeg blir bekymret for hva annet du utsetter barnet ditt for 😱 Det høres jo ut som du har en ganske ekkel omgangskrets også med mye rus, smittsomme sykdommer og dårlig hygiene. De fleste av oss har ikke det problemet, og siden vi hverken ser på amming som en seksuell handling eller har skitne narkomane som våre nærmeste venner/søsken, er det helt uproblematisk å kryssamme. Anonymkode: cfcf9...16c Det er ikke å seksualisere, du skjønte ikke konteksten. De skrev at barnet kan få virus og bakterier av andre kvinner, altså i tillegg til det det allerede har fått av mor. Som de sammenligner med å ha ubeskyttet sex med andre partnere enn den man allerede har, som også kan gi en mer bakterier og virus. Det står ingenting om sjalus i innlegget, du har jo ikke lest, bare klikket i vinkel og reagert. Anonymkode: 40c86...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #72 Skrevet 5. desember Hadde gått fint for min del, men hadde nok vært litt rart ja. Anonymkode: f1754...62f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #73 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvordan er det ekstremt å ikke se på amming som sex, eller å ikke omgås skitne syke rusmisbrukere? Jeg har da ikke sagt at jeg ønsker å amme andre sine barn mot deres vilje, tvert i mot hadde jeg kunne villet hjelpe å amme et barn jeg var svært glad i. Ikke EN person i denne tråden har tatt til orde for å amme tilfeldige barn man skulle komme over. Det hadde selvsagt vært sykt og ekstremt. Jeg hadde ikke latt en syk, skitten rusmisbruker passe eller HOLDE barnet mitt engang, langt mindre amme det, men det er ikke fordi jeg synes det er sammenlignbart med å ha sex. I utgangspunktet hadde jeg ikke ønsket at en som som spiser toro, kunstig søtning, MacDonalds eller annen junk amme barnet mitt heller, men sannsynligvis er ekte morsmelk fra en som spiser toro og kjøpebrød og sukkerfri smakssatt yoghurt uansett sunnere enn mme, så jeg hadde nok takket ja om det var et alternativ og babyen trengte mat og jeg ikke hadde nok melk selv. Anonymkode: cfcf9...16c Det kan finnes bakterier og virus i brystmelk uansett hvem personen er, dette er ikke spesielt for noen bestemt gruppe mennesker. Jeg syns også at det er spesielt å gjenta "syk, skitten rusmisbruker" om og om igjen. Jeg håper du ikke kjenner noen rusmisbrukere med den nedlatende holdningen du har. Anonymkode: 40c86...2a8 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember #74 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Historisk og biologisk er vi laget for å leve i flokker, ikke slik vi gjør nå. På den tiden var det mindre sykdom, for det var mindre veksling blant folk. De hadde heller ikke hundre og ørt og førti laboratorier over hele verden som eksperimenterte med farlige virus på den tiden. Gud vet hva som slipper ut i dag. Kom HIV virkelig fra aper? Covid kom jo fra et slikt laboratorium og slett ikke fra flaggermus. Anonymkode: 40c86...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #75 Skrevet 5. desember Dette skulle være i det forrige innlegget: A new study reports 309 lab acquired infections and 16 pathogen lab escapes between 2000 and 2021 https://thebulletin.org/2023/12/a-new-study-reports-309-lab-acquired-infections-and-16-pathogen-lab-escapes-between-2000-and-2021/ Anonymkode: 40c86...2a8
Rødvinsfilosofen Skrevet 6. desember #76 Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg har hatt barn samtidig med venninner har det hendt at vi har ammet hverandres barn når den andre har vært veldig søvdeprivert og vi har hjulpet hverandre med pass. Dette er det andre som har reagert veldig på. Det er ikke sånn at vi går rundt og deler det i vildens sky, men det har kommet opp tilfeldig. Hva tenker du, ville du gjort det, ville du tillatt at noen gjorde det med ditt barn? Anonymkode: d3276...e7d Jeg hadde nok stusset over det, men ikke lagt meg opp i det, eller kommentert det. Tipper at det vil få mange andre til å gå helt av hengslene. Antar at dere har hatt gode grunner for å gjøre det slik, og tenker at andre ikke har noe med det. Noen donerer jo morsmelk, pumper klare flasker, osv. Kan se for meg at det å amme et barn kan gi nærhet, hudkontakt og trygghet for barnet - som det ikke ville ha fått om det ble matet med flaske? Kanskje det ville ha vært roligere og falt lettere i søvn? 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember #77 Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når jeg har hatt barn samtidig med venninner har det hendt at vi har ammet hverandres barn når den andre har vært veldig søvdeprivert og vi har hjulpet hverandre med pass. Dette er det andre som har reagert veldig på. Det er ikke sånn at vi går rundt og deler det i vildens sky, men det har kommet opp tilfeldig. Hva tenker du, ville du gjort det, ville du tillatt at noen gjorde det med ditt barn? Anonymkode: d3276...e7d Nei!! Anonymkode: 6c60f...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember #78 Skrevet 6. desember Men da må far prøvesmake først. Anonymkode: 6bf08...e8e
AnonymBruker Skrevet 6. desember #79 Skrevet 6. desember Så lenge dere synes det er greit er det jo ok. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det. Anonymkode: ad035...3d5
AnonymBruker Skrevet 6. desember #80 Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når jeg har hatt barn samtidig med venninner har det hendt at vi har ammet hverandres barn når den andre har vært veldig søvdeprivert og vi har hjulpet hverandre med pass. Dette er det andre som har reagert veldig på. Det er ikke sånn at vi går rundt og deler det i vildens sky, men det har kommet opp tilfeldig. Hva tenker du, ville du gjort det, ville du tillatt at noen gjorde det med ditt barn? Anonymkode: d3276...e7d Nei, da skulle det stått om livet. Anonymkode: 63273...f6a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå