AnonymBruker Skrevet 5. desember #41 Skrevet 5. desember Macro skrev (4 minutter siden): Du fremstår som mer ekstrem enn den du siterer faktisk. hvordan er det ekstremt å ikke se på amming som sex, eller å ikke omgås skitne syke rusmisbrukere? Jeg har da ikke sagt at jeg ønsker å amme andre sine barn mot deres vilje, tvert i mot hadde jeg kunne villet hjelpe å amme et barn jeg var svært glad i. Ikke EN person i denne tråden har tatt til orde for å amme tilfeldige barn man skulle komme over. Det hadde selvsagt vært sykt og ekstremt. Jeg hadde ikke latt en syk, skitten rusmisbruker passe eller HOLDE barnet mitt engang, langt mindre amme det, men det er ikke fordi jeg synes det er sammenlignbart med å ha sex. I utgangspunktet hadde jeg ikke ønsket at en som som spiser toro, kunstig søtning, MacDonalds eller annen junk amme barnet mitt heller, men sannsynligvis er ekte morsmelk fra en som spiser toro og kjøpebrød og sukkerfri smakssatt yoghurt uansett sunnere enn mme, så jeg hadde nok takket ja om det var et alternativ og babyen trengte mat og jeg ikke hadde nok melk selv. Anonymkode: cfcf9...16c 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #42 Skrevet 5. desember Nei det hadde jeg aldri tillatt med mindre det stod om liv. Glemmesak Anonymkode: 7925c...87f 2 3
Lorieen Skrevet 5. desember #43 Skrevet 5. desember Om jeg var ute av stand til å amme barnet mitt selv, ville jeg heller at noen andre skulle ammet det enn at det skulle fått morsmelkerstatning. 2 2 1
Biloba Skrevet 5. desember #44 Skrevet 5. desember Jeg valgte donormelk fremfor ersratning til min da jeg ikke fikk melk selv på barsel, men kjenner det sitter litt langt inne med amming uten mor-barn relasjon. Selvfølgelig ved krise, men ikke når MME er et alternativ, for meg. 1 2
Macro Skrevet 5. desember #45 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvordan er det ekstremt å ikke se på amming som sex, eller å ikke omgås skitne syke rusmisbrukere? Jeg har da ikke sagt at jeg ønsker å amme andre sine barn mot deres vilje, tvert i mot hadde jeg kunne villet hjelpe å amme et barn jeg var svært glad i. Ikke EN person i denne tråden har tatt til orde for å amme tilfeldige barn man skulle komme over. Det hadde selvsagt vært sykt og ekstremt. Jeg hadde ikke latt en syk, skitten rusmisbruker passe eller HOLDE barnet mitt engang, langt mindre amme det, men det er ikke fordi jeg synes det er sammenlignbart med å ha sex. I utgangspunktet hadde jeg ikke ønsket at en som som spiser toro, kunstig søtning, MacDonalds eller annen junk amme barnet mitt heller, men sannsynligvis er ekte morsmelk fra en som spiser toro og kjøpebrød og sukkerfri smakssatt yoghurt uansett sunnere enn mme, så jeg hadde nok takket ja om det var et alternativ og babyen trengte mat og jeg ikke hadde nok melk selv. Anonymkode: cfcf9...16c Skjønner ikke den messingen din om sex og rusmisbrukere. At jeg synes tanken på at noen ammer mitt barn, eller jeg noen andres, er ekkel har ikke noe med sex å gjøre. Mener du virkelig at jeg og de som er enige med meg at vi har skitne rusmisbrukere som venner? Din forklaring gir null mening. 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #46 Skrevet 5. desember Ja, uten problem. Hadde en avtale med en venninne om at hun skulle ta den jobben med min, om noe hendte meg når han var liten, i så stor grad som mulig, med amming eller pumping og har tilsvarende med ei venninne nå. Nå er min året og vil jo ikke trenge mm i samme grad som forrige vinter, men venninnas er nyfødt. Satser selvsagt på at det ikke blir et behov, men har ingen problemer med å amme andres barn, eller om mine hadde blitt ammet av andres hvis nødvendig og den andre moren var komfortabel med det. Anonymkode: f2b60...df5 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #47 Skrevet 5. desember Snudd på hodet, ville du latt den single venninna di som ligger med 1 til 3 forskjellige menn i uka amme babyen din? Jeg vet hva jeg ville sagt om hun tilbydde seg det Anonymkode: 399ea...405 4
Natttåke Skrevet 5. desember #48 Skrevet 5. desember Og dette handler jo om folk en kjenner, ikke fremmede. Så all good. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember #49 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fordi den mor-barn kontakten som skapes ved amming er viktig og uerstattelig bånd. Jeg ville aldri (med mindre jeg var dø og den eneste måten barnet hadde overlevd på var at noen andre ammet barnet mitt) latt den kontakten skapes mwd noen andre ved at noen andre matet barnet mitt. Fordi jeg personlig synes det er en litt ekkel og unaturlig tanke. Fordi det er helt unødvendig i dagens samfunn. Fordi det ikke finnes en eneste grunn til at jeg skulle mene ja til dette. Anonymkode: 41df6...625 Den er viktig, men ikke mer uerstattelig enn at den kunne skapes med noen andre f.eks faren dersom du pumper deg og lar han gi barnet med flaske Anonymkode: a3fd7...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #50 Skrevet 5. desember Ufarlig, men slutt å fortell det til andre pga sosial fordømmelse. Jeg ble også ammet av andre, og sykehusene tar imot donormelk til babyer. Anonymkode: 5a9fe...984 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember #51 Skrevet 5. desember Dette har nok vanligere før i tiden. Da amming av andre skjedde av to grunner. 1. Livreddende amming fordi mor er død, syk eller uten melk. 2. Velstående kvinner som hyret ammekvinner. Som ammet andre sine barn mot betaling eller tvang, mens deres egne spedbarn knapt fikk dekket behovet. Anonymkode: 33882...791 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember #52 Skrevet 5. desember Kunne lett godtatt det ja, men vedkommende måtte spurt på forhånd. En nær venninne hadde gått fint. Ammet selv barnet til en venninne i perioder hun var innlagt på sykehus Anonymkode: a4c08...ab5 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember #53 Skrevet 5. desember Det er skikkelig ekkelt🙈 Anonymkode: b3b2e...262 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #54 Skrevet 5. desember Hadde jeg fått vite at min mor gjorde dette da jeg var barn, ville jeg ha foraktet henne resten av livet. Hvis det ikke sto om livet, men da hadde jeg håpet at hun hadde vettet i behold og gitt meg ME. Anonymkode: 8778e...d8c 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember #55 Skrevet 5. desember Macro skrev (28 minutter siden): Skjønner ikke den messingen din om sex og rusmisbrukere. At jeg synes tanken på at noen ammer mitt barn, eller jeg noen andres, er ekkel har ikke noe med sex å gjøre. Mener du virkelig at jeg og de som er enige med meg at vi har skitne rusmisbrukere som venner? Din forklaring gir null mening. Det var jo et svar til denne brukeren, som altså sammenmigner amming med ubeskyttet sex, og drar inn argumenter om rus, smittsommme sykdommer et : AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal dere bytte på å ha ubeskyttet samleie med hverandres menn også da? Flere sykdommer smitter via brystmelk, blant de mest farlige er HIV, HTLV-1 og HTLV-2, Heptitt B, Cytomegalovirus, Syfilis m.fl. Barnet får også i seg alt som er i melken. Legemidler, smertestillende, antidepressiva, ADHD-medisiner, rusmidler, alkohol, nikotin, THC m.fl. Anonymkode: e0adb...167 Anonymkode: cfcf9...16c 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember #56 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Snudd på hodet, ville du latt den single venninna di som ligger med 1 til 3 forskjellige menn i uka amme babyen din? Jeg vet hva jeg ville sagt om hun tilbydde seg det Anonymkode: 399ea...405 Har ingen sånne venninner, så den stråmannen kan du droppe. Anonymkode: cfcf9...16c
AnonymBruker Skrevet 5. desember #57 Skrevet 5. desember Nei sånt driver vi heldigvis ikke på med i min krets, det er helt uhørt Jeg hadde mye mye heller foretrukket ME både til mitt eget barn og for meg selv når jeg var baby. Jeg hadde absolutt sagt nei til å amme andres barn, jeg ville nok gjort det om all ME plutselig over natten skulle ta slutt eller en slik katastrofe lignende greie, men ellers hadde svaret mitt blitt nei. Jeg hadde også foraktet min egen mor om hun hadde valgt den løsningen fremfor ME. Jeg gidder ikke engang diskutere det med de mest ihuga her i tråden. Det ble spurt "Hva tenker du, ville du gjort det, ville du tillatt at noen gjorde det med ditt barn?" og det er mine tanker, et udiskutert nei det hadde jeg ikke tillat! Anonymkode: 33746...ec6 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember #58 Skrevet 5. desember Ja, det ville jeg tillatt. Spesielt ville jeg vært åpen for å amme et annet barn enn mitt. Noe av det hyggeligste jeg gjorde med mine fire barn var å sitte i sofaen og høre på den drikkelyden 💛 Anonymkode: 22f7a...79d 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember #59 Skrevet 5. desember 100% Nei! Det blir helt feil og omtrent som at denne kvinnen også kunne "ta seg vennlig og grundig av din mann" isamme slengen. Feil! Anonymkode: 91ac7...021
AnonymBruker Skrevet 5. desember #60 Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde jeg fått vite at min mor gjorde dette da jeg var barn, ville jeg ha foraktet henne resten av livet. Hvis det ikke sto om livet, men da hadde jeg håpet at hun hadde vettet i behold og gitt meg ME. Anonymkode: 8778e...d8c og AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde også foraktet min egen mor om hun hadde valgt den løsningen fremfor ME. Anonymkode: 33746...ec6 Foraktet moren din om hun ammet kusinen din eller lot søsteren sin gi deg melk faktisk 😳 Jammen ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: cfcf9...16c 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå