AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hos oss ringer vi til hverandre på jobb kun viss det er viktig. Det er spesielt vanskelig med hans jobb og det respekterer jeg. I det siste har mobilen min vært kranglete (bryter plutselig i tlf samtaler og tar ikke imot meldinger eller anrop) og venter på nytt sim-kort fra mobiloperatøren. Igår kveld skjedde det igjen. Våknet av ørten meldinger som tikket inn fra mannen, kun spørsmålstegn. Jeg skriver: våken? Men får feilmelding. Kan ikke ringe til mobiloperatør midt på natten, så jeg legger meg til å sove. Idag tidlig sender jeg God morgen😘 til han og den meldingen ble sendt. Ingen svar. Senere på formiddagen ringer jeg han pga noe viktig om bilen. Ingen svar. Ringer 2 ganger til med halvtimes mellomrom. Ingen svar. Etter at jeg har løst problemet med bilen, ringer han. Avmålt og sur. Lurer på hvorfor jeg har ringt. Sier hvorfor og han sier at han prøvde å ringe i går kveld,men jeg hadde blokkert han !. Skikkelig irritert. Jeg minner han på at mobilen min er kranglete og får nytt simkort snart. Tror ikke et ord på hva jeg sier, men får samtalen inn på noe annet. Inni meg tenker jeg at oppførselen hans er barnslig og lite grei. Straffet han meg ved å la være å svare når jeg ringte i dag ? God morgen meldingen dreit han tydeligvis i. Vurderer å ta det opp når han kommer hjem eller la være ? For hva skjer ? Føler jeg har gjort noe galt. Vi har det ganske bra, men er dette tegn på at noe snur i forholdet vårt ? Sammen i 5 år Anonymkode: 9cd48...1a0
mommyaka Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Siden du har problem med telefonen etc så kan det kp være at din mann sendte et ? Men at det skjedde en glitch og at du plukker fikk mange flere? At han ringte det men fikk en beskjed som kunde høres ut du hadde "blokket" han Tenke du kanskje legger litt fo mye i det. Eller har dere ofte krangler? 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Dere ringer hvis det er viktig- sier du, men du sender ikke messengerbeskjed om at telefonen krangler, og sier God morgen uten å beklage eller spørre hva som var viktig? Rar historie.. Anonymkode: aadd5...bf7 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Rart å bare sende "God morgen" når du først får til å sende melding. Anonymkode: 45927...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Eneste du kan gjøre er jo å prate med han å spørre om det er noe galt, kan jo være han selv tenker at du ignorerer han akkurat som du føler han gjør. Så du får bare ringe å be han møte deg å si hva du føler:) Anonymkode: 80a64...55b
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Hvofor brukte du ikke facebook, snap, whatsapp eller et eller annet? Anonymkode: 99e06...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Som andre sier, hvorfor ikke kommunisere på andre steder når du vet telefonen din streiker. Jeg hadde også tenkt mitt om mannen ikke svarte en hel dag på verken anrop eller sms. Men mannen min hadde nok sendt på messenger hvis jeg ikke hadde svart ham. Anonymkode: a0fdd...324 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Syns det er rart å sende go morgen melding og jeg da. Etter så lenge sammen. Og ingen apper fungerer? For det er ganske mye man kan ringe med om dagen. Anonymkode: 4fa9a...c57
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden Jeg ville i det minste skrevet: God morgen, den dumme telefonen streiket igjen inatt, så fikk ikke svart, hva var det, skal jeg ringe deg nå som den virker? Anonymkode: 6eb69...ecd 2 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Du vet det jo godt selv, ts. Dette er ikke innenfor det man forventer av en normalfungerende partner. Det normale dersom man ikke får svar, ikke får opprettet kontakt, og ikke vet om partner (eller andre man er glad i) er trygg er å bli engstelig, redd eller urolig. Dysfunksjonelle mennesker velger ofte å la slik uro/redsel gå over i sinne. Men det er ikke en øvelse normalfungerende mennesker begir seg utpå. De innser at dette er uro, ikke sinne, og regulerer seg inn. I ditt tilfelle har mannen ingen grunn til å mistenke at du er utrygg (og selv da har han kun rett til å bli urolig, ikke sinna). At telefonen din ikke fungerer er et veletablert faktum. Du er trolig også tilgjengelig i andre kanaler. E-post, snap. WhatsApp. Ett eller annet. Selvsagt kan man bli fortvilet av andre grunner. La oss si han punkterte sent på natt og følte behov for din bistand, veiledning eller bare en vennlig sjel å snakke med. Men det at ikke du kunne dekke hans behov fordi *telefon* er også en ikke-rasjonell respons. Og avslutningsvis: jeg tror ikke på deg når du sier forholdet til nå har vært fungerende. Jeg tror din definisjon av «ganske bra» er i endring. Du er i ferd med å innse at «ganske bra» rett og slett er en sørgelig lav list å legge for en partner. Anonymkode: 0bb24...f84 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Han visste godt at tlf min har vært kranglete og vi hadde snakket sammen tidligere på kvelden. Det var ikke mulig å kommunisere på andre måter, ingenting virket. Verken Snap, Messenger, epost. Og vi har ikke fasttelefon lenger (selvfølgelig). Sende røyksignaler er jo ikke lett heller. Han trengte ikke hjelp til noe, da han lå på brakke og skiftet var ferdig kl. 23. Men jeg sovnet før kl. 23 og våknet av meldingene som tikket inn i 01-tiden. Fikk jo ikke gjøre noe da. Klart han kan bli irritert, men å ignorere meg hele neste dag fordi mobilen ikke virket, synes jeg er barnslig. Jeg sendte kun God morgen melding i første omgang for å sjekke om den ble sendt. Og da kunne han i det minste svart. Men jeg er vel for kravstor tydeligvis. Anonymkode: 9cd48...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Han fremstår veldig mistenksom og lett antennelig. Med mindre det har hendt noe tidligere i forholdet som gjør at han har rett til å betvile deg, så burde han heller bare spurt når du sendte melding på morgenen, evt tatt det opp i telefonsamtalen. Anonymkode: 738b9...143
Virrevirrevapp Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden (endret) Høres ut som du skal fokusere på å få fiksa den telefonen din. Skru av lyden på natta hvis du våkner av meldingslyd. Endret 2 timer siden av Virrevirrevapp
Snabeltann Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Jeg tror du bare skal le av hele greia med mannen i dag, og at du trygt kan ønske deg ny tlf hos han i julegave ikke overtenk 1
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #16 Skrevet 55 minutter siden Som alltid her inne - jeg fatter ikke at det går an å komme med noe slikt som en frittstående problemstilling, for enten; Er han slik jevnt. Og det er en utrolig slitsom relasjon å være i. Det hadde jeg ikke orket. Dette var en engangshendelse. Da ville jeg tenkt at han er sliten, har en dårlig dag. Og tatt en god prat om hva dere følte neste gang dere sees. Anonymkode: 4428e...5a8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå