AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg tok med meg hunden min på en lengre kveldstur i ettermiddag. Turen har vi gått flere ganger før, men stort sett i dagslys. Nå ble det mørkt mens vi gikk. Hunden min er 3kg, så ganske liten. Han er rolig og godt oppdratt, bjeffer lite og finnes ikke dominerende. Da vi kom til et lite parti i «skogen», snakk om en sti i oppoverbakke, på 10-15 meter, kom en relativ stor og mørk hund hoppende mot oss. Hunden min viste tydelig tegn på å bli redd og den andre hunden virket aggressiv og gapte mot min hund. I den situasjonen valgte jeg å løfte hunden min opp etter selen og snu ryggen til den andre hunden. Vanligvis løfter jeg aldri hunden min opp i møte med andre hunder, men akkurat her var det snakk om en hund som regelrett var ute etter å ta den lille hunden min. Den store hunden hoppet opp på meg for å ta min hund. I forsøket vet han meg hardt i hånda. Jeg hadde heldigvis på meg skinnhansker, så det ble ikke sår/ bitt gjennom huden. Likevel har jeg fått et solid merke etter tennene. Jeg har også vondt i hånda. Han som gikk tur med hunden fikk etterhvert kontroll på den. Han gikk med langt tau og øreplugger i ørene. Han beklaget veldig og sa at hunden var en valp. Jeg spurte han om hunden hadde angrepet på denne måten før, han fortsatte å svare at hunden var en valp. Han virket tydelig stresset. Jeg sa at hunden bet meg krag i hånda, og at jeg ikke turte tenke på hvordan det hadde gått med hunden min om jeg ikke hadde løftet han opp. Videre sa jeg at han ikke under noen omstendigheter burde få tur med hunden med øreplugger i ørene, for da fikk han ikke med seg hva som skjedde rundt seg. Vi har nå kommet oss hjem. I ettertid har jeg tenkt at jeg kanskje burde ha fått navnet på ungdommen og tatt kontakt med foreldrene hans. Samtidig tenker jeg på hva som kan skje neste gang hunden angriper? Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, ble bare veldig stresset. Anonymkode: 68d85...29e 5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Du burde fått navn på gutten ogceieren og tatt bilder i tilfelle du trengte det etterpå. Du burde ta stivkrampesprøyte hvis den bet igjennom. Anonymkode: 8640e...552 2 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Veldig rart å henge seg opp i og kommentere ørepluggene når det var den lange linen og dermed mangel på kontroll på hunden som var årsaken. Anonymkode: 6600f...01c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig rart å henge seg opp i og kommentere ørepluggene når det var den lange linen og dermed mangel på kontroll på hunden som var årsaken. Anonymkode: 6600f...01c Personlig hadde jeg aldri turt å gå med øreplugger og langline. Jeg liker ikke en gang å ha på meg hetten hvis jeg bruker langline 😆 hvis jeg ikke følger med på omgivelsene er jeg redd for at min veldig glade og energiske hund skal bykse av sted uten at jeg rekker å reagere (har aldri skjedd før mens jeg er redd for det likevel) Anonymkode: 4f11a...320 7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Skjønner godt det var en skremmende opplevelse. Jeg har ei venninne som slipper hunden sin mye løs, og selv om den ikke er aggressiv så er den dessverre dårlig oppdratt og løper bort til alt av andre hunder. Jeg fatter ikke at venninnen min ikke forstår at det ikke er greit, og tenker på hvor skremmende det er for folk som er ute og går, som får en fremmed hund på 35 kg løpende bort til seg. Håper du slipper å møte denne hunden igjen, og at hunden din ikke har blitt preget av møtet Anonymkode: d6c1c...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Veldig rart å henge seg opp i og kommentere ørepluggene når det var den lange linen og dermed mangel på kontroll på hunden som var årsaken. Anonymkode: 6600f...01c Det er jo åpenbart at man ikke hører/hører godt nok da. Man må jo ha sansene med seg når man går med hunden. Man blir vel også lettere distrahert av det man hører på . Anonymkode: 24eaf...a01 2
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #7 Skrevet 19 minutter siden Har ingen tro på at dette var en valp. Bløff og unnamanøver. Anonymkode: 0477c...6bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå