AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden I barnehagen sønnen min går i har det over tid blitt dårligere og dårligere miljø. Han går siste året nå. Nå har barnehagen hatt møte med alle foreldrene hvor vi har blitt forklart at det, spesielt blant guttene, er om å gjøre å ha riktige klær, riktig sekk, riktig figur på sekken mv. Vi har til nå gått for praktisk klær og utstyr til vårt barn, men må vi hive oss på «kjøret» for at han ikke skal bli varig utenfor? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76cd0...2b2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Så de tror at hvis bare foreldre kjøper «riktige» ting så skal miljøet bli bra? Var det kjøp av «feil» ting som gjorde miljøet dårlig? Hva annet gjør barnehagen for å bedre miljøet? Anonymkode: f6708...c77 9
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I barnehagen sønnen min går i har det over tid blitt dårligere og dårligere miljø. Han går siste året nå. Nå har barnehagen hatt møte med alle foreldrene hvor vi har blitt forklart at det, spesielt blant guttene, er om å gjøre å ha riktige klær, riktig sekk, riktig figur på sekken mv. Vi har til nå gått for praktisk klær og utstyr til vårt barn, men må vi hive oss på «kjøret» for at han ikke skal bli varig utenfor? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76cd0...2b2 Hæ? Aldri i verden om at dette er veien å gå. Ville heller bidratt med å invitert barn hjem slik at ma blir kjent med både barn og foreldre. Og forventet at barnehagen jobbet med miljøet i barnehagen. Hvordan har miljøet blitt dårligere? Anonymkode: b83b8...8f9 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Nei. Alle går for praktiske klær på vår avdeling. Flere går i bare ullundertøy nå på vinteren. Noen av jentene kan komme med kjole eller skjørt over ullundertøyet. Om det stemmer det du skriver, så er det noe seriøst galt med foreldrene i din barnehage. Det er foreldrene som skaper dårlig miljø, ikke barna. Anonymkode: c6e57...501
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden For å svare på overskriften: nei, ikke noe fokus på det i det hele tatt. Anonymkode: 84de4...b82 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Jeg ville ha krevd at barnehagen iverksetter tiltak sporenstreks. Anonymkode: cf411...819
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Dette må jo forebygges og stoppes nå før de drar det med seg inn i skolen der det allerede er ille nok fra før av. Med å kjøpe fortsetter dere bare å bidra til en dårlig trend. Anonymkode: 6a684...ae1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Hvis du er seriøs, så nei, selvfølgelig ikke! Men mine får ikke gå i joggebukser av bomull, ullundertøy som klær, ei heller stygge trykk som er populære hos en del barn. Men jeg har veldig populære barn, med mange venner! Kun ett barnehagebarn igjen, men tre skolebarn. Anonymkode: f8218...da8
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Hvorfor tror dere TS troller? Det er vel ikke sånn at barnehagen har sagt at man skal kjøpe disse tingene, men at det er et problem i barnegruppa. Det foreldrene bør gjøre var vel heller å være enige om å kjempe imot dette ved å snakke med barna sine om det for eksempel. Eller se på andre løsninger? Tviler ikke på at det er en ekte problemstilling at barna er opptatt av dette og utestenger eller erter hverandre. I min sin barnehage er det og litt erting og slikt. Har ikke hørt noen erte fordi de ikke har "riktige" klær og sånn da. Men har jo sett at det kan gi positiv oppmerksomhet fra de andre barna, men har sett det mest blant jentene. Skal innrømme at jeg har hatt det i bakhodet et par ganger når jeg har kjøpt klær til min jente. At jeg iblant dropper det jeg egentlig synes er fint og kjøper noe som er mer kult for alderen (stygge tegneseriefigurer på for eksempel) og mer jentete enn jeg egentlig liker. Det er jo også fordi barnet liker det da, men hun tar og på seg det jeg liker uten å si noe på det. Jeg er nok generelt mye redd for at barnet skal bli ertet eller ikke passe inn på grunn av dårlige opplevelser fra egen barndom, og at jeg ser at barnet mitt også sliter litt sosialt iblant. Anonymkode: 27f81...3da 1
Christina82 Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Ryddet for spekulasjoner. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): I barnehagen sønnen min går i har det over tid blitt dårligere og dårligere miljø. Han går siste året nå. Nå har barnehagen hatt møte med alle foreldrene hvor vi har blitt forklart at det, spesielt blant guttene, er om å gjøre å ha riktige klær, riktig sekk, riktig figur på sekken mv. Vi har til nå gått for praktisk klær og utstyr til vårt barn, men må vi hive oss på «kjøret» for at han ikke skal bli varig utenfor? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76cd0...2b2 Shitt, starter det så tidlig noen steder? Er ikke sånn i 3 klasse for sønnen min en gang. Tenker det er bedre å ta felles prat med voksne i bhg og foreldrene samlet, for det der er en utrolig trist spiral å havne i så tidlig. Anonymkode: e460f...5c8
Anonyminal Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): I barnehagen sønnen min går i har det over tid blitt dårligere og dårligere miljø. Han går siste året nå. Nå har barnehagen hatt møte med alle foreldrene hvor vi har blitt forklart at det, spesielt blant guttene, er om å gjøre å ha riktige klær, riktig sekk, riktig figur på sekken mv. Vi har til nå gått for praktisk klær og utstyr til vårt barn, men må vi hive oss på «kjøret» for at han ikke skal bli varig utenfor? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 76cd0...2b2 Dette høres veldig spesielt ut. Og nei, du må ikke bli med på kjøret, da må du heller benytte muligheten til å lære han at det man har av klær og ting, eller hva andre mener om det, ikke er noe man skal bry seg om.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Til dere som tror dette er tull: Det er veldig vanlig selvom ikke alle opplever det. Jeg har jobbet mange år som bhgpedagog og har erfart problemstillingen flere ganger. Barns oppfatning og forståelse av tilhørighet er vekket og tydeliggjøres bl.a gjennom klesplagg eller annet konkret. Det kan være å ha med seg bestemte leker eller kosedyr også. Når man har det samme, liker det samme og gjør det samme; så hører man til. Helst noe som oppleves litt ekstra, som genser med spesifikt utformet motiv, eller én type leke. Barnehagen legger nok ikke opp til dette, men observerer jo hvordan barna omgås, kommuniserer og på hvilken måte bestemte plagg eller eiendeler gis oppmerksomhet. Og for å få bukt med det før det utarter, må barna få hjelp fra foreldrene. Det er de som uten å mene det, gir barna slike negative virkemidler ved å tilby det ukritisk. Barna formidler ønske om noe, men har ikke riktig formening eller vokabular om hvorfor de egentlig vil ha det. Det er vanskelig for en 4-5åring å kunne si noe om gruppepress når de selv ikke vet hva det er og at de faktisk utsettes for det. Bl.a derfor går barnehagen inn og gjør det for dem, slik at foreldregruppen blir oppmerksomme på det og kan bidra til å snu det (håper iallefall det var hensikten her, det ble litt utydelig i HI hva bhg oppfordret TS og resten av foreldrene..). For det blir jo veldig feil om barnehagen begynner med ubegrunnet forbud mot konkrete klesplagg eller eiendeler.. Anonymkode: 89050...fd2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ville ha krevd at barnehagen iverksetter tiltak sporenstreks. Anonymkode: cf411...819 De har allerede iverksatt tiltak ved å holde et informerende foreldremøte Anonymkode: 89050...fd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå