Gå til innhold

Kjøper dere bestemte klær, sko og leker til barnehagebarn så de skal bli godt likt av andre barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen sønnen min går i har det over tid blitt dårligere og dårligere miljø. Han går siste året nå. Nå har barnehagen hatt møte med alle foreldrene hvor vi har blitt forklart at det, spesielt blant guttene, er om å gjøre å ha riktige klær, riktig sekk, riktig figur på sekken mv. Vi har til nå gått for praktisk klær og utstyr til vårt barn, men må vi hive oss på «kjøret» for at han ikke skal bli varig utenfor? Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 76cd0...2b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så de tror at hvis bare foreldre kjøper «riktige» ting så skal miljøet bli bra? Var det kjøp av «feil» ting som gjorde miljøet dårlig? Hva annet gjør barnehagen for å bedre miljøet?

Anonymkode: f6708...c77

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I barnehagen sønnen min går i har det over tid blitt dårligere og dårligere miljø. Han går siste året nå. Nå har barnehagen hatt møte med alle foreldrene hvor vi har blitt forklart at det, spesielt blant guttene, er om å gjøre å ha riktige klær, riktig sekk, riktig figur på sekken mv. Vi har til nå gått for praktisk klær og utstyr til vårt barn, men må vi hive oss på «kjøret» for at han ikke skal bli varig utenfor? Hva hadde dere gjort? 

Hæ? Aldri i verden om at dette er veien å gå. Ville heller bidratt med å invitert barn hjem slik at ma blir kjent med både barn og foreldre. Og forventet at barnehagen jobbet med miljøet i barnehagen. 

Hvordan har miljøet blitt dårligere? 

Anonymkode: b83b8...8f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle går for praktiske klær på vår avdeling. Flere går i bare ullundertøy nå på vinteren. Noen av jentene kan komme med kjole eller skjørt over ullundertøyet. 

Om det stemmer det du skriver, så er det noe seriøst galt med foreldrene i din barnehage. Det er foreldrene som skaper dårlig miljø, ikke barna.

Anonymkode: c6e57...501

AnonymBruker
Skrevet

For å svare på overskriften: nei, ikke noe fokus på det i det hele tatt.

Anonymkode: 84de4...b82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha krevd at barnehagen iverksetter tiltak sporenstreks.

Anonymkode: cf411...819

AnonymBruker
Skrevet

Dette må jo forebygges og stoppes nå før de drar det med seg inn i skolen der det allerede er ille nok fra før av. Med å kjøpe fortsetter dere bare å bidra til en dårlig trend.

Anonymkode: 6a684...ae1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er seriøs, så nei, selvfølgelig ikke!

Men mine får ikke gå i joggebukser av bomull, ullundertøy som klær, ei heller stygge trykk som er populære hos en del barn.

Men jeg har veldig populære barn, med mange venner! Kun ett barnehagebarn igjen, men tre skolebarn.

Anonymkode: f8218...da8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror dere TS troller? Det er vel ikke sånn at barnehagen har sagt at man skal kjøpe disse tingene, men at det er et problem i barnegruppa. Det foreldrene bør gjøre var vel heller å være enige om å kjempe imot dette ved å snakke med barna sine om det for eksempel. Eller se på andre løsninger?

Tviler ikke på at det er en ekte problemstilling at barna er opptatt av dette og utestenger eller erter hverandre.

I min sin barnehage er det og litt erting og slikt. Har ikke hørt noen erte fordi de ikke har "riktige" klær og sånn da. Men har jo sett at det kan gi positiv oppmerksomhet fra de andre barna, men har sett det mest blant jentene. Skal innrømme at jeg har hatt det i bakhodet et par ganger når jeg har kjøpt klær til min jente. At jeg iblant dropper det jeg egentlig synes er fint og kjøper noe som er mer kult for alderen (stygge tegneseriefigurer på for eksempel) og mer jentete enn jeg egentlig liker. Det er jo også fordi barnet liker det da, men hun tar og på seg det jeg liker uten å si noe på det. Jeg er nok generelt mye redd for at barnet skal bli ertet eller ikke passe inn på grunn av dårlige opplevelser fra egen barndom, og at jeg ser at barnet mitt også sliter litt sosialt iblant. 

Anonymkode: 27f81...3da

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Shitt, starter det så tidlig noen steder?

Er ikke sånn i 3 klasse for sønnen min en gang. 

Tenker det er bedre å ta felles prat med voksne i bhg og foreldrene samlet, for det der er en utrolig trist spiral å havne i så tidlig.  

Anonymkode: e460f...5c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette høres veldig spesielt ut. Og nei, du må ikke bli med på kjøret, da må du heller benytte muligheten til å lære han at det man har av klær og ting, eller hva andre mener om det, ikke er noe man skal bry seg om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...