AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg har vært på jobb som vanlig i dag, men følte meg litt svimmel på morningen. Tenkte jeg bare trengte spise. Følte meg bedre en periode men merker nå at jeg blir ekstremt svimmel når jeg reiser meg. Holdt på å besvime da jeg reiste meg fort. Ser at Apple Watch varsler meg om høy puls. Den gikk fra 102 sittende til 170 da jeg reiste meg, og ble da svimmel. Kan det være noe farlig? Jeg liker ikke løpe ned legevakta med mindre det er nødvendig. Jeg har ikke hatt noe lignende før, og min puls er vanligvis på 60-75 i hvile og aldri så høy som 170. Føler meg ellers bra, bare fryser mer enn vanlig (ikke feber). Kjenner hjertebank når jeg reiser meg, og prikking i fingre og ansikt imens jeg blir svimmel. hva bør jeg være obs på mtp dette og når bør jeg ringe ned? Anonymkode: ccd98...1af
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Det kan høres ut som det man i «gamle dager» kalte for illebefinnende. Om det skjer tilfeldig en gang eller tre, ville jeg ikke vært bekymret, men om dette gjentar seg hyppig fremover, ville jeg tatt en tlf. Anonymkode: 25367...cf8
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Legevakten høres fornuftig ut. Jeg hadde noe lignende, da var jeg innlagt i mange dager på overvåking og de tok det på alvor. Anonymkode: 9f64e...e5a
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Klokker kan vise litt feil, så det er ikke sikkert du hadde 170? Anonymkode: dd04a...d05
Memorangen Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Jeg fikk noe lignende nå nylig. Dette var etter at jeg hadde vært syk to ganger rett etter hverandre + tatt influensavaksinen+ begynt på noen nye medisiner. Og hadde sovet lite den natten. Jeg var redd for slag for jeg ble også nummen. Men kunne hele tiden løfte armene og hadde normal ansiktsmimikk + at dette skjedde mens jeg var på jobb på et sykehus, så følte meg jo ganske nær hjelp om det skulle være noe alvorlig. 😅 Ikke hatt det siden, og dette er noen uker siden nå. Du kan jo bare ha fått en reaksjon på noe. Være syk? Kan også minne litt om det som kalles POTS🧐
BobbySocks Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Kan du ha slått om til en atrieflimmer? Kontakt legevakten i dag!
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Begynnende influensa? Anonymkode: 1f1b5...fb4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Pots? Har du hatt covid nylig feks og kan ha fått long covid? Anonymkode: 4f8e5...075
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Jeg har ville tatt kontakt med legen. Jeg gikk alt for lenge med høyt blodtrykk. Ble en helt ny verden når jeg begynte på tabletter. Så jeg har villa tatt en telefon. Anonymkode: 1c0ff...3fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå