AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Ser sånn ut: Er det noe jeg kan bruke for å få det vekk? Det er hvit marmorplate 😞 Anonymkode: 857cd...596
Sam Jones Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden (endret) Hvitsvamp? Men prøv forsiktig så du ikke ødelegger marmoren. Endret 5 timer siden av Sam Jones
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Hva er det for noe da? Anonymkode: 2b2b9...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Prøvd med natron og vann? Røres om til en tykk pasta, som tannkrem. Legg over plastfolie og la det ligge i en dag eller to. Tørk opp. Prøv med en liten flekk først. Anonymkode: 86537...884
Sam Jones Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det for noe da? Anonymkode: 2b2b9...1c6 Hvis du googler det får du opp masse treff. De har dem over alt. Funket med blåbærfarge på min benk i allefall. Endret 5 timer siden av Sam Jones
Karnanna Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden 3 minutter siden, Sam Jones said: Hvis du googler det får du opp masse treff. De har dem over alt. Funket med blåbærfarge på min benk i allefall. Jeg tror personen lurte på hva som hadde forårsaket flekkene. 3 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Ring leverandør eller noen som selger marmor benkeplate. Hvis det faktisk er ekte marmor så tåler de «ingenting» og rengjøringsmidler kan gjøre vondt verre 6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Platen ser ut som kvartskompositt eller noe lignende materiale? Sjekk leverandør av platen hva de anbefaler for å fjerne flekker. Anonymkode: 22e92...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Hvis du vil vite hvordan å fjerne det mådu jo fortelle oss hva det er som har laget flekkene! Anonymkode: 0f0a5...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Sam Jones skrev (11 minutter siden): Hvis du googler det får du opp masse treff. De har dem over alt. Funket med blåbærfarge på min benk i allefall. Er ikke TS du siterer. Jeg lurte på hva flekken var for noe, hva hun har sølt. Ofte lettere å komme med tips når en vet hva flekker kommer fra. Anonymkode: 2b2b9...1c6 5 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Er det brukt klorin på? Anonymkode: 008c7...673
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden Det har smittet av fra et kokebokark med rød skrift. Hvit svamp funker ikke. Natron har jeg ikke prøvd og klorin vil jeg ikke prøve. - Ts Anonymkode: 857cd...596
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det har smittet av fra et kokebokark med rød skrift. Hvit svamp funker ikke. Natron har jeg ikke prøvd og klorin vil jeg ikke prøve. - Ts Anonymkode: 857cd...596 Har du forsøkt med Jif? Forsiktig? Anonymkode: dcb82...36c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Jeg bestilte akkurat nytt kjøkken og ble fraråder benkeplate i marmor fordi fargestoff fra frukt/vin/annet trekker inn i plata og kan aldri fjernes igjen. Anonymkode: 5c825...a5d 1 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du forsøkt med Jif? Forsiktig? Anonymkode: dcb82...36c Ja, og den vil ikke av. Spurte Google og den mente aceton kunne være løsning. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bestilte akkurat nytt kjøkken og ble fraråder benkeplate i marmor fordi fargestoff fra frukt/vin/annet trekker inn i plata og kan aldri fjernes igjen. Anonymkode: 5c825...a5d Forrige eier som la nytt kjøkken så ikke noe jeg selv ville ha valgt, men det er nå engang sånn. -Ts Anonymkode: 857cd...596
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Er det faktisk marmor (naturstein) eller er det komposittstein med marmormønster? Anonymkode: 8ddb8...6a8
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Marmor er porøst og flekker trekker inn. Da er det ikke mulig å få det rent igjen. Anonymkode: 008c7...673
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden UV-lys bleker det meste. Anonymkode: a0068...26c
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Synes ikke det ser ut som marmor, er du sikker på at det er det ts? Det har litt å si for hva du skal prøve å legge på for å fjerne flekken nemlig 😊 Anonymkode: e3744...457 1
Soft mann Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden Marmor bør aldri brukes på kjøkkenbenker. Skifer til nøden, men den må behandles/impregneres ofte med olje. Både for å se pen ut of for å være noen lunde tett. tror kanskje vann ( kanskje med sitron, men ville brukt bare vann første gangen) som får ligge oppå .flekken en stund vil løse den opp( den er trekt nedi) så legge en fuktig fille som suger mye til seg opp, så brukt en føner for å øke kappilæereffekten . nb dette er ikke prøvd så vet ikke resultat , marmor er et vanskelig materiale og gjøre reint
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå