astridb1982 Skrevet onsdag kl. 12:57 Forfatter #41 Skrevet onsdag kl. 12:57 1 hour ago, Thorn said: Var mitt innlegg bittert eller hjelpsomt? Finner det litt finurlig at du setter andres svar opp mot hverandre på den måten og er så selektiv på hva du selv svarer på. Ikke svarer du på hvem som er i målgruppen din, og ikke svarer du på om du er på ulike apper eller bare Tinder. Undrer over årsaken? Mine dårlige erfaringer med app- og nettdating er langt flere enn gode erfaringer, og det tror jeg gjelder veldig mange. Det er en helt reell årsak til at det blir vanskeligere og vanskeligere på appene, for både menn og kvinner, og til at mange slutter å være på appene. Jeg er selv singel og åpen for mer, om enn ikke aktivt på leting, og er attpåtil i ditt område og kanskje (forhåpentligvis) i din aldersmålgruppe. Men er da ikke på appene lenger og har ingen planer om å gå tilbake. Og jeg er langt i fra den eneste. Men, siden du ber spesifikt om erfaringer fra bra dater: de beste førstedatene jeg har vært på har vært lavterskel og i utgangspunktet kortvarige, for eksempel ved å treffes for en is og/eller en rusletur i en park eller lignende. Det er lite press om å prestere, man slipper tvungen øyekontakt, kan snakke om omgivelsene hvis praten går litt i stå og har en naturlig avslutning på daten med mindre begge ønsker å forlenge den. Praten har gått ganske naturlig og mennene har stilt spørsmål og vist interesse for meg og det jeg har å si. De har ikke vært pushy på kroppskontakt eller krevd en klem med en gang vi ses, men latt det være opp til meg. De jeg har hatt slike førstedater med har jeg truffet igjen. Senere var en av mine kjekkeste dater hjemme hos en av disse mennene, han lagde enkel mat og vi spilte bilspill på playstation og pratet og lo i timevis mens vi småkoste uten at det føltes som press om noe mer. Ditt innlegg var absolutt konstruktivt, og dette siste var direkte hjelpsomt. Takk for det.
astridb1982 Skrevet torsdag kl. 08:14 Forfatter #42 Skrevet torsdag kl. 08:14 22 hours ago, BobbySocks said: Men jeg slipper ta til takke med noe ræl. Takk og pris! Liker innstillingen din BobbySock - skal ikke ta til takke med noe ræl.... Men det er en fin balanse. Takker for gode råd og tips i ditt opprinnelige innlegg.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:54 #43 Skrevet torsdag kl. 08:54 AnonymBruker skrev (På 9.12.2025 den 16.24): Den andre er at du kanskje ikke er så attraktiv som du selv tror du er. Det er ikke et ukjent fenomen at menn overvurderer sin egen attraktivitet. Anonymkode: 01b8d...9bb Jeg får litt "passiv agressiv bitterhet" vibe av sånne uttalelser. Jeg har for min del alltid fått høre at jeg undervurderer min egen attraktivitet av kvinner jeg snakker med. I alle fall har jeg endt opp med en utrolig søt dame som ligger helt på topp av skalaen i mine øyne. Mine tidligere forhold har også vært med veldig flotte damer. Je ghar aldri kompromisset på noe bare fordi enkelte giftige mennesker har behov for å fortelle meg at jeg ikke er så attraktiv som jeg tror... Men jeg går ikke først og fremst etter de peneste damene. De må være tiltrekkende i mine øyne, ja, men det må være en match på personlighet (og interesser) for at det skal bli gnist. BobbySocks skrev (På 9.12.2025 den 16.23): De jeg faktisk matcher bør skrive noe ila første døgnet ellers sletter jeg matchen. Enten er du interessert, eller så er du ikke. Kan hende man har et liv. 🤷♂️ Hun jeg er sammen med nå tok det et par dager før jeg skrev noe til, for jeg hadde ikke helt trua, samtidig som jeg var travel og ikke så aktiv på Tinder egentlig. Men hun svarte veldig raskt og da steg iveren min også. Så jeg tror det er dumt å sette kriterier og begrensninger på for mye greier. Da bare siler du vekk folk uten at du egentlig har sett om det er match eller ikke. astridb1982 skrev (På 9.12.2025 den 14.23): Takk for gode tips. Var fint å lese at du har gjort deg mye av de samme erfaringen som jeg... Og desto mer gledelig å lese at du har møtt noen som du endte opp i et forhold med. Når jeg leser responsene her inne så virker det veldig polarisert - enten er folk interessert i å forklare og gi gode råd, eller så er de bare bitre pga dårlige erfaringer og har et sterkt behov for å uttrykke dette. Jeg kan spe på litt med noen "kjøreregler" jeg har hatt for meg selv. Hvis du først får en match. * Hold tekstingen lett flørtende. Ikke griseprat (det er ekkelt!) og ikke fremstå som en offentlig saksbehandler. Ha litt glimt i øyet , men ikke dra det for langt. * Vis interesse. Tekst og bilder avslører mye detaljer. Kommenter eller still spørsmål basert på detaljer du observerer på henne. Ikke bare kjør det generelle pisspratet. * Ikke vær for needy. Det finnes tusen grunner til at man ikke svarer et helt ukjent menneske i løpet av minutter eller timer. Hvis ikke du har tryggheten i deg til å tåle at hun ikke svarer fort, så er sjansen stor for at den usikkerheten skinner igjennom og usikkerhet er turn-off. Er hun veldig treg, derimot, så er hun neppe interessert, og du kan med fordel ta foten av gassen du også. For guds skyld, ikke press på mer hvis hun holder tilbake. Speil heller adferden hennes. * Ikke vær for nonchalant. Du kan godt bruke tomrom og stillhet som virkemiddel innimellom. Stå for at du faktisk har viktige ting her i livet og at en ujent dame du aldri har møtt før ikke er det viktigste som har skjedd livet ditt. Men samtidig må du vise litt interesse. Så å overspille "hard to get" er som regel turn-off for de fleste. Se dette opp mot forrige punkt og finn balansen. * Du kan kjøre litt banter på tekstinga, men om ikke for lenge må du komme til poenget. Vil du ha henne på date eller vil du ha en brevvenn?? Damer er sjelden interessert i brevvenner. * Klarer du å vise litt trygghet i deg selv og litt genuin interesse for dama, så kommer du langt med det. * Tål avvisning. Selv om jeg synes jeg fikk få matcher, så hadde jeg alltid opptil 5 chatter gående. Men de kommer og går. Det var sirkulasjon. Du blir unmatchet mitt i en samtale, eller etter får en høflig avvisning på melding. Uansett hvordan, det må du bare tåle. Menn som reagerer dårlig på å bli avvist trenger ikke dame - de trenger psykolog! Ta det med et høflig smil, ønsk dama lykke til videre, unmatch og gå videre. Det er flere fisk i havet selv om du ikke har nettet fullt. * Tør å avvise! Selv om du får få matcher, så er ikke alle matcher like gull. Du må tørre å tenke at "denne er ikke egentlig det jeg ser etter". Du bør nesten avvise noen bare for å øve deg. Dette mindsettet gir deg en trygghet som faktisk er attraktivt. Jeg oppfordrer absolutt ingen til å være kjipe, arrogante eller ra**høl - tvert i mot faktisk. Men jeg kan bare stresse hvor viktig det er at du har senkede skuldre, er trygg på deg selv og ikke blir for desperat i jakten. Når det gjelder Tinder-profilen så er det en kunstart i seg selv. Men veldig få Tinder-profiler klarer å være så bra at det renner inn med likes. Men veldig mange menn er steinaldermenn når det gjelder klesstil, fotografering og profiltekster. Du har allerede fått noen gode tips i tråden her, så jobb litt med det. Det finnes ikke én fasit på tinder-profil. Den må reflektere hvem du er, men på best mulig måte uten å bli uærlig. Den er en salgsprosjyre for et prospekt. Du må selge deg godt! OG : Aldri jug, spill spill, fake eller driv med tullball. Du vinner aldri på det hvis målet er å finne noe seriøst. Anonymkode: 6f0c7...f90 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:56 #44 Skrevet torsdag kl. 08:56 astridb1982 skrev (På 8.12.2025 den 14.28): Bergen... Du? Anonymkode: 3d8f1...368 1
astridb1982 Skrevet torsdag kl. 14:15 Forfatter #45 Skrevet torsdag kl. 14:15 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg får litt "passiv agressiv bitterhet" vibe av sånne uttalelser. Jeg har for min del alltid fått høre at jeg undervurderer min egen attraktivitet av kvinner jeg snakker med. I alle fall har jeg endt opp med en utrolig søt dame som ligger helt på topp av skalaen i mine øyne. Mine tidligere forhold har også vært med veldig flotte damer. Je ghar aldri kompromisset på noe bare fordi enkelte giftige mennesker har behov for å fortelle meg at jeg ikke er så attraktiv som jeg tror... Men jeg går ikke først og fremst etter de peneste damene. De må være tiltrekkende i mine øyne, ja, men det må være en match på personlighet (og interesser) for at det skal bli gnist. Kan hende man har et liv. 🤷♂️ Hun jeg er sammen med nå tok det et par dager før jeg skrev noe til, for jeg hadde ikke helt trua, samtidig som jeg var travel og ikke så aktiv på Tinder egentlig. Men hun svarte veldig raskt og da steg iveren min også. Så jeg tror det er dumt å sette kriterier og begrensninger på for mye greier. Da bare siler du vekk folk uten at du egentlig har sett om det er match eller ikke. Jeg kan spe på litt med noen "kjøreregler" jeg har hatt for meg selv. Hvis du først får en match. * Hold tekstingen lett flørtende. Ikke griseprat (det er ekkelt!) og ikke fremstå som en offentlig saksbehandler. Ha litt glimt i øyet , men ikke dra det for langt. * Vis interesse. Tekst og bilder avslører mye detaljer. Kommenter eller still spørsmål basert på detaljer du observerer på henne. Ikke bare kjør det generelle pisspratet. * Ikke vær for needy. Det finnes tusen grunner til at man ikke svarer et helt ukjent menneske i løpet av minutter eller timer. Hvis ikke du har tryggheten i deg til å tåle at hun ikke svarer fort, så er sjansen stor for at den usikkerheten skinner igjennom og usikkerhet er turn-off. Er hun veldig treg, derimot, så er hun neppe interessert, og du kan med fordel ta foten av gassen du også. For guds skyld, ikke press på mer hvis hun holder tilbake. Speil heller adferden hennes. * Ikke vær for nonchalant. Du kan godt bruke tomrom og stillhet som virkemiddel innimellom. Stå for at du faktisk har viktige ting her i livet og at en ujent dame du aldri har møtt før ikke er det viktigste som har skjedd livet ditt. Men samtidig må du vise litt interesse. Så å overspille "hard to get" er som regel turn-off for de fleste. Se dette opp mot forrige punkt og finn balansen. * Du kan kjøre litt banter på tekstinga, men om ikke for lenge må du komme til poenget. Vil du ha henne på date eller vil du ha en brevvenn?? Damer er sjelden interessert i brevvenner. * Klarer du å vise litt trygghet i deg selv og litt genuin interesse for dama, så kommer du langt med det. * Tål avvisning. Selv om jeg synes jeg fikk få matcher, så hadde jeg alltid opptil 5 chatter gående. Men de kommer og går. Det var sirkulasjon. Du blir unmatchet mitt i en samtale, eller etter får en høflig avvisning på melding. Uansett hvordan, det må du bare tåle. Menn som reagerer dårlig på å bli avvist trenger ikke dame - de trenger psykolog! Ta det med et høflig smil, ønsk dama lykke til videre, unmatch og gå videre. Det er flere fisk i havet selv om du ikke har nettet fullt. * Tør å avvise! Selv om du får få matcher, så er ikke alle matcher like gull. Du må tørre å tenke at "denne er ikke egentlig det jeg ser etter". Du bør nesten avvise noen bare for å øve deg. Dette mindsettet gir deg en trygghet som faktisk er attraktivt. Jeg oppfordrer absolutt ingen til å være kjipe, arrogante eller ra**høl - tvert i mot faktisk. Men jeg kan bare stresse hvor viktig det er at du har senkede skuldre, er trygg på deg selv og ikke blir for desperat i jakten. Når det gjelder Tinder-profilen så er det en kunstart i seg selv. Men veldig få Tinder-profiler klarer å være så bra at det renner inn med likes. Men veldig mange menn er steinaldermenn når det gjelder klesstil, fotografering og profiltekster. Du har allerede fått noen gode tips i tråden her, så jobb litt med det. Det finnes ikke én fasit på tinder-profil. Den må reflektere hvem du er, men på best mulig måte uten å bli uærlig. Den er en salgsprosjyre for et prospekt. Du må selge deg godt! OG : Aldri jug, spill spill, fake eller driv med tullball. Du vinner aldri på det hvis målet er å finne noe seriøst. Anonymkode: 6f0c7...f90 Takk for kjørereglene... Ser at det handler om å balansere flørting og interesse, samtidg som at en evner å beholde integritet og selvfølelsen når det foregår. Synd å si det, men en må neste se litt kynisk på det, og ikke ta nederlagene personlig... Gjør en det, så vil det vil det bare bryte deg ned. 100% enig - ingen juging eller falske forhåpninger, det vil lønne seg på lang sikt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:24 #46 Skrevet torsdag kl. 15:24 BobbySocks skrev (På 9.12.2025 den 16.23): De jeg faktisk matcher bør skrive noe ila første døgnet ellers sletter jeg matchen. Enten er du interessert, eller så er du ikke. Dette gjelder vel begge veier?!? Har dere matchet så har jo begge trykket "liker", og da er vel du interessert du også? Da bør det vel være av interesse å opprette kontakt, ikke sitte å vente på at "motparten" skal initiere? (Med forbehold om at det er det du mener; noe som virker å være gjengs oppfattelse av de fleste kvinner på Tinder: HAN må skrive først.) Anonymkode: 7c6dd...8b8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:02 #47 Skrevet torsdag kl. 17:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette gjelder vel begge veier?!? Har dere matchet så har jo begge trykket "liker", og da er vel du interessert du også? Da bør det vel være av interesse å opprette kontakt, ikke sitte å vente på at "motparten" skal initiere? (Med forbehold om at det er det du mener; noe som virker å være gjengs oppfattelse av de fleste kvinner på Tinder: HAN må skrive først.) Anonymkode: 7c6dd...8b8 Min erfaring er at når eg har tatt initiativ så er ikke mennene interessert. Så derfor tar jeg aldri initiativ først. Anonymkode: c648a...b4b 1 2
-jk- Skrevet i går, 14:36 #48 Skrevet i går, 14:36 AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 18.02): Min erfaring er at når eg har tatt initiativ så er ikke mennene interessert. Så derfor tar jeg aldri initiativ først. Anonymkode: c648a...b4b Noen menn er slik. Noen er motsatt. Selv tar jeg nesten aldri initiativ, men vurderer seriøst alle damer som gjør det.
knooters Skrevet i går, 15:57 #49 Skrevet i går, 15:57 Altså, ALLE vil jo ta initiativ og oftest oppleve at motparten ikke er interessert. Med det som utgangspunkt kan ingen ta initiativ, fordi det er sannsynlighetsovervekt for å bli avvist. Sånn er det bare. Det er jo bare å skrive først hvis du er veldig interessert, og heller godta at du sikkert er litt mer interessert i starten enn den andre. Helt symmetrisk er det aldri, målet er uansett at hvis du er mest interessert, så skal du få den andre til å bli like interessert tilbake. Det gjør ingen ved å sitte der og ikke gjøre en tøddel, i alle fall. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå